Εξέλιξη

3

Ο Χούρσογλου, στις δικές του «Άγριες Φράουλες», πατάει και με τα δυο του πόδια στην κοινωνική και κινηματογραφική ελληνική πραγματικότητα. Υπερβολικά χειροποίητο, μα τρυφερό, λιτό και… ριψοκίνδυνο.

Exelixi3

Πέρασαν 14 ολόκληρα χρόνια από τον "Διαχειριστή", την πιο αδύναμη ταινία της φιλμογραφίας του, για να περάσει ξανά ο Περικλής Χούρσογλου πίσω από την κάμερα. Ο δημιουργός του "Λευτέρη Δημακόπουλου" (1993) ήταν από τους πρώτους που ανέλαβαν να διδάξουν στο νεοϊδρυθέν το 2004 κινηματογραφικό τμήμα του ΑΠΘ κι έτσι η σκηνοθετική καριέρα του έμεινε για μία εικοσαετία σε δεύτερη μοίρα. Επειδή όμως κάθε σενάριό του εμπνέεται από προσωπικά, άμεσα ή έμμεσα βιώματα, τώρα που ολοκλήρωσε τον πανεπιστημιακό κύκλο του στρέφει για ακόμα μία φορά την κάμερα στον εαυτό του, τον οποίο συναντά το 2012.  


Ο Νίκος, λοιπόν, είναι ένας Αθηναίος σκηνοθέτης, ο οποίος διδάσκει στη Σχολή Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και προβιβάζεται στην ανώτατη διδακτική βαθμίδα. Έτοιμος να ταξιδέψει για το πανεπιστήμιο με το βραδινό τρένο για να ορκιστεί, αλλά και για να κάνει το εβδομαδιαίο του μάθημα, αποφασίζει να πάρει μαζί του τον πατέρα του. Ο κύριος Αντρίκος δέχεται να συνοδεύσει το γιο του σ’ έναν θαυμαστό, καινούργιο γι’ αυτόν κόσμο.


Κινούμενος σε έναν απόλυτα οικείο χώρο, ο Χούρσογλου αναρωτιέται πάνω στη σύγχρονη ανθρώπινη επικοινωνία – ως άμεση σχέση η οποία ορίζεται από την κοινωνική, οικογενειακή, ηλικιακή, ακόμα και οικονομική κατάσταση των εμπλεκομένων, αλλά και ως έμμεση, καλλιτεχνική δημιουργία που απευθύνεται σε ένα αόρατο κοινό. Στις δικές του "Άγριες Φράουλες", ο χαμηλότονος δημιουργός, ο οποίος πατάει και με τα δυο του πόδια στην ελληνική πραγματικότητα, μοιάζει να ανακαλύπτει εκ νέου τον κόσμο, τόσο αυτόν που άφησε πίσω του (τον πατέρα του) όσο κι εκείνον που θα αλλάξει ερήμην του (από τους μαθητές του). Με τολμηρή, γειωμένη λιτότητα και πηγαία τρυφερότητα, η οποία θυμίζει παλιό ιταλικό σινεμά (ο νεορεαλιστής Φελίνι είναι μια ισχυρή αναφορά), ξεπερνά κάποιες αφηγηματικές ευκολίες, παίρνει ριψοκίνδυνες αποφάσεις που εκπλήσσουν και κοιτάζει το θεατή στα μάτια, ψιθυρίζοντάς του: "να λοιπόν που ένα ρεαλιστικό δράμα μπορεί ακόμα να κρύβει μερικές ευχάριστες εκπλήξεις για σένα".

Ελλάδα. 2023. Διάρκεια: 99΄

Περισσότερες πληροφορίες

Εξέλιξη

3
  • Δραματική
  • 2023
  • Διάρκεια: 99 '
  • Περικλής Χούρσογλου

Σκηνοθέτης και καθηγητής στη Σχολή Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, ο Νίκος προάγεται στην ανώτατη διδακτική βαθμίδα. Ταξιδεύοντας στο πανεπιστήμιο με το βραδινό τρένο για να ορκιστεί, παίρνει μαζί του και τον πατέρα του Αντρίκο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ελληνικό box office: Μπραντ Πιτ εναντίον δεινοσαύρων

Απογοητευτικό ξεκίνημα για το "Jurassic World: Αναγέννηση" και εύκολη πρωτιά ξανά για το γκαζωμένο "F1: Η Ταινία", την παράσταση όμως στα ταμεία έκλεψε ένας... σαλεμένος Γάλλος ψυχίατρος.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
08/07/2025

Τι νέο θα δούμε από αυτή την Πέμπτη (10/07) στα θερινά σινεμά

Όλες οι καινούριες ταινίες που κάνουν πρεμιέρα την Πέμπτη 10 Ιουλίου.

"Οι Μπαλκονάτες": επιστροφή στο γυναικείο βλέμμα

Η νέα κωμωδία που γρήγορα μετατρέπεται σε θρίλερ έρχεται στους κινηματογράφους από το Cinobo.

Το καλοκαίρι επιστρέφει με το 8ο Stroggylo Open Air Film Festival

Δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα με όλες τις αγαπημένες, νέες και κλασικές ταινίες.

Φόβος και τρόμος στο 15ο Athens Open Air Film Festival!

Η Ακαδημία Πλάτωνος γίνεται το φόντο για μια horror ολονυκτία με τρεις ταινίες που στοίχειωσαν τη δεκαετία του ’80.

Λένε πως αυτή είναι η πιο ρομαντική ταινία με καρχαρίες που γυρίστηκε ποτέ

Και πότε κάνει πρεμιέρα στους ελληνικούς κινηματογράφους.

Κινηματογραφικές διαδρομές γυναικών μέσα από την κινούμενη εικόνα

Ένα ακόμη επεισόδιο του κύκλου "Προβολές της Ιστορίας. Αρχαιολογίες της κίνησης" από το Ethnofest και το Ινστιτούτο Γκαίτε.