Fargo

4,5

Βραβείο σκηνοθεσίας στις Κάννες και Όσκαρ σεναρίου και α΄ γυναικείου ρόλου για μια απολαυστική αστυνομική περιπέτεια με ευρηματικές πινελιές μαύρης κωμωδίας.

Fargo

Αφού απέτισαν φόρο τιμής στις σκρούμπολ κωμωδίες του κλασικού Χόλιγουντ με τον "Κύριο Χούλα Χουπ" στα μέσα της δεκαετίας του ’90, οι αδελφοί Κοέν επιστρέφουν στο παρόν και στο αγαπημένο τους crime thriller με σκηνοθετική και σεναριακή ωριμότητα που θα τους οδηγήσει έως την ακαδημαϊκή αναγνώριση (Όσκαρ σεναρίου και α΄ γυναικείου ρόλου, βραβείο σκηνοθεσίας στο φεστιβάλ Καννών). Γιατί το "Fargo" διαπραγματεύεται όλες τις αναγνωρίσιμες εμμονές τους με περισσότερη κινηματογραφική σοφία και φιλικότερα ανοίγματα στον μέσο θεατή (από το "Μόνο Αίμα" και το "Μπάρτον Φινκ"), εξελίσσοντας τους κανόνες του είδους τη στιγμή κατά την οποία η κοενική υπογραφή είναι πανταχού παρούσα: ένας πωλητής αυτοκινήτων με πολλά χρέη προσλαμβάνει δύο κακοποιούς της πλάκας για να απαγάγουν την ίδια τη γυναίκα του και να μοιραστεί μαζί τους τη λεία από τα λύτρα που θα δώσει ο πλούσιος πεθερός του. Εκείνοι τα κάνουν μαντάρα σκοτώνοντας έναν αστυνομικό και δυο περαστικούς, φέρνοντας έτσι στην υπόθεση την εφτά μηνών έγκυο αστυνομικίνα Μάρτζι Γκούντερσον.

Ένα παζλ σχέσεων, ιδεών και μικρών, προσωπικών ιστοριών, οι οποίες, διαπλεκόμενες μεταξύ τους, μεταμορφώνονται σε τραγικά γεγονότα. Μαύρο χιούμορ, σοκαριστική γραφικότητα αλλά και μια έντονη αίσθηση ανθρωπιάς, μιας και η Γκούντερσον αρνείται να εντάξει την ωμή και τυφλή βία των εισβολέων στον προσωπικό μικρόκοσμό της. Η δική της Αμερική, αφοπλιστικά σοφή και απλοϊκά συναισθηματική, είναι το αόρατο κομμάτι μιας άλλης, μεγαλύτερης, την οποία οι Κοέν περιγράφουν με διηγηματική ευρηματικότητα – ένα σύμπαν χιονιού, σιωπής και απόλυτης απάθειας, όπου συνυπάρχουν η απληστία, η ηλιθιότητα και η καλοσύνη. Όπως στην ταινία τους συνυπάρχουν η ειρωνεία με την τρυφερότητα, η αλήθεια με το ψέμα, το μακάβριο με τη φάρσα, με το "Fargo" να αναδεικνύεται σ’ ένα χαμηλότονο, διασκεδαστικό, μα στην πραγματικότητα εφιαλτικό και γεμάτο παγίδες ταξίδι στη σκοτεινή πλευρά του πολύπαθου αμερικανικού ονείρου.

ΗΠΑ. 1996. Διάρκεια: 98΄. Διανομή: SUMMER CLASSICS.

Περισσότερες πληροφορίες

Fargo

4,5
  • Αστυνομική
  • 1996
  • Διάρκεια: 98 '
  • Τζόελ Κοέν

Ένας πωλητής αυτοκινήτων με πολλά χρέη προσλαμβάνει δυο κακοποιούς της πλάκας για να απαγάγουν την ίδια τη γυναίκα του και να μοιραστεί μαζί τους τη λεία από τα λύτρα που θα δώσει ο πλούσιος πεθερός του. Εκείνοι όμως τα κάνουν μαντάρα σκοτώνοντας έναν αστυνομικό και δυο περαστικούς.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 23/5

Άντονι Χόπκινς, Ράσελ Κρόου και Ράιαν Ρέινολντς προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
19/05/2024

Αποχαιρετήστε τον Γιούργκεν Κλοπ με αυτό το must ντοκιμαντέρ

Οι άνθρωποι δούλεψαν στενά με τον σπουδαίο προπονητή της Λίβερπουλ μιλούν στα πέντε επεισόδια του "Jürgen".

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.