Master Gardener

2,5

Κομψό και καθ’ όλα ισορροπημένο, αν και κατά στιγμές απλοϊκό ψυχολογικό δράμα, από το σεναριογράφο του «Ταξιτζή», πάνω στην αέναη και άνιση μάχη του ανθρώπινου πνεύματος με τα αμαρτωλά πάθη της σάρκας.

Master Gardener1

"Ένας άντρας πληρώνει πάντα τα χρέη του". Μια φράση που ακούγεται στη "Μυστική Οργάνωση Γιακούζα" (1974), το πρώτο πρώτο σενάριο που έγραψε ο Πολ Σρέιντερ, δύο χρόνια πριν τον σκορσεζικό "Ταξιτζή", κι αποτελεί εμβληματικό μότο ολόκληρης της φιλμογραφίας του ("Hardcore", "Επάγγελμα Ζιγκολό", "Μίσιμα", "Νυχτερινές Επισκέψεις", αλλά και σενάρια για το "Οργισμένο Είδωλο" και τον "Τελευταίο Πειρασμό"). Κινηματογραφιστής που άλλαξε το σύγχρονο αμερικανικό σινεμά με τον βίαιο ρεαλισμό του και τις υπαρξιακές αναζητήσεις των ψυχολογικά περίπλοκων, αυτοκαταστροφικών ηρώων του, ο Σρέιντερ επανήλθε δυναμικά στο προσκήνιο με την καλλιτεχνική επιτυχία των πρόσφατων ψυχολογικών δραμάτων του "Ακρότητες" (2017), για το οποίο κέρδισε μια οσκαρική υποψηφιότητα πρωτότυπου σεναρίου, και "Μετρητής Καρτών" (2021). Και στις δύο αυτές ταινίες πρωταγωνιστής είναι ένας άντρας με τραυματικό παρελθόν, το οποίο προσπαθεί να αφήσει πίσω του, ξεκινώντας μια καινούργια ζωή. Αμείλικτο και αναπόδραστο, όμως, εκείνο θα τον "προλάβει" ξανά και θα απαιτήσει να κλείσει τους λογαριασμούς του. Κι ένας άντρας πληρώνει πάντα τα χρέη του.


Τέτοιος άντρας είναι και ο Νάρβελ, ένας ευσυνείδητος κηπουρός, που φροντίζει με εξαιρετική επιμέλεια τον κήπο μιας αρχοντικής έπαυλης της Λουιζιάνα, έχοντας μια ιδιαίτερη σχέση με την πλούσια ιδιοκτήτριά του, η οποία φτάνει ως την κρεβατοκάμαρά της. Όταν, όμως, εκείνη του ζητήσει να προσλάβει ως βοηθό την ατίθαση ανιψιά της, η ήρεμη και τακτοποιημένη καθημερινότητά του θα ανατραπεί με βίαιο τρόπο. Η διαδρομή μέχρι την επώδυνη λύτρωσή του θα είναι περιπετειώδης, όσο και προβλέψιμη και κατά στιγμές απλοϊκή, με τον Σρέιντερ να επιλέγει εδώ μια πιο καθησυχαστική, συγκινητικά τρυφερή εκδοχή της αέναης και άνισης μάχης του ανθρωπίνου πνεύματος με τα αμαρτωλά πάθη της σάρκας. Αυτά συνδέονται ευθέως με την ερωτική επιθυμία, την καταπίεση και την απώθησή της, και πλαγίως με την αόρατη για την έπαυλη-επίγειο παράδεισο επιθετική κοινωνική πραγματικότητα που την περιβάλλει, δίνοντας στον πάντα στιβαρό δραματικά Σρέιντερ την αφορμή για μερικές εύστοχες πολιτικές παρατηρήσεις.

ΗΠΑ. 2022. Διάρκεια: 111΄. Διανομή: THE FILM GROUP

Περισσότερες πληροφορίες

Master Gardener

2,5
  • Δραματική
  • 2022
  • Διάρκεια: 111 '
  • Πολ Σρέιντερ

Ο Νάρβελ είναι ένας ευσυνείδητος κηπουρός, ο οποίος φροντίζει με εξαιρετική επιμέλεια τον κήπο μιας αρχοντικής έπαυλης στη Λουιζιάνα. Όταν όμως η ιδιοκτήτριά του τού ζητά να προσλάβει ως βοηθό την ατίθαση ανιψιά της, η ήρεμη και τακτοποιημένη καθημερινότητά του θα ανατραπεί με βίαιο τρόπο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Εμφύλιος Πόλεμος

Πολιτική περιπέτεια γυρισμένη με ρεαλισμό, προβλέψιμα απλοϊκή στην εξέλιξή της και μονοδιάστατη στην παραβολή της για τη σύγχρονη αμερικανική πραγματικότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
18/04/2024

Η Αρπαγή

Δομημένη σαν ψυχολογικό θρίλερ, μια ιστορία εμμονής αποκαλύπτει τη συντριπτική δύναμη των κοινωνικών ρόλων σ’ έναν κόσμο ψυχολογικής ανασφάλειας κι έλλειψης επικοινωνίας.

Το Περασμένο Καλοκαίρι

Αρκετά πιστό ριμέικ της δανέζικης "Βασίλισσας της Καρδιάς". Ενός τολμηρότερου ερωτικού δράματος, το οποίο διέθετε ένα διαφορετικό, αιχμηρό φινάλε.

Αμπιγκέιλ

Το μυστήριο συναντά το horror και το απενοχοποιημένο φαν, σε ένα διασκεδαστικό μιξ αναφορών και χαβαλέ, μέχρις ότου χαθεί ο έλεγχος και κυριαρχήσει η σαχλαμάρα.

Σπίθα στη Θάλασσα

Συγκινητικό δράμα επώδυνης ενηλικίωσης, το οποίο δεν ανοίγεται στα βαθιά σεναριακά, αντλώντας συναισθηματική δύναμη από τους τρισδιάστατους χαρακτήρες του.

Μη μου Λες Ψέματα

Συναισθηματική, στέρεα, όσο και εύπεπτη δραμεντί πάνω στα αληθινά ψέματα, τα οποία ξεκινούν από τη ζωή και γίνονται συναρπαστικές λογοτεχνικές και κινηματογραφικές ιστορίες.

Ένα Φλιτζάνι Καφέ και Καινούργια Παπούτσια

Υπαρξιακά αδιέξοδα πασχίζουν να αναδειχθούν μέσα από μια μελοδραματική συνθήκη, ο μινιμαλιστικός χειρισμός της οποίας καταντά φτωχός και μονοδιάστατος.