Salò, 120 Μέρες στα Σόδομα

3,5

Ταινία – σκάνδαλο και τελευταία της παζολινικής φιλμογραφίας, μεταγράφει με απίστευτη ωμότητα και 70s προβληματισμό τις ιδέες του Μαρκήσιου Ντε Σαντ στη σύγχρονη ευρωπαϊκή πολιτικο-φιλοσοφική πραγματικότητα.

Salo 120 meres sta Sodoma1

Είκοσι μέρες μετά τη δολοφονία του Πιέρ Πάολο Παζολίνι (2/11/1975) η τελευταία ταινία του κορυφαίου Ιταλού ποιητή και σκηνοθέτη έκανε την πρεμιέρα της στο Παρίσι. Προκάλεσε παγκόσμιο σκάνδαλο και απαγορεύτηκε σε πολλές χώρες του κόσμου (φυσικά και στη δική μας, μετά από μια ανεπανάληπτα επιτυχημένη προβολή μηνών στον κινηματογράφο Στούντιο) λόγω γραφικά βίαιων και "άσεμνων" σκηνών. Ήταν μια εσκεμμένη επιλογή του Παζολίνι, ο οποίος διασκεύασε το απαγορευμένο για δυο αιώνες βιβλίο του Μαρκήσιου ντε Σαντ "120 μέρες στα Σόδομα" μεταφέροντας τη δράση του στην Βόρεια Ιταλία του 1944, την εποχή του ψευδοκράτους της Ιταλικής Κοινωνικής Δημοκρατίας, γνωστής ως Δημοκρατίας του Σαλό. Εκεί τέσσερα ανώτερα μέλη της φασιστικής εξουσίας απαγάγουν μια ομάδα νεαρών αντρών και γυναικών. Τους κρατούν για 120 ημέρες, υποβάλλοντάς τους σε κάθε είδους βασανιστήρια και εξευτελισμούς.

Οι σαντικές ιδέες μεταγράφονται με απίστευτη ωμότητα και 70s προβληματισμό στη σύγχρονη ευρωπαϊκή πολιτικο-φιλοσοφική πραγματικότητα. Συνθέτουν μια παζολινική αντίληψη της (δαντικής) Κόλασης και σοκάρουν μέχρι σήμερα με τον (όχι πάντα διακριτικό) τρόπο που συνδέουν εξουσία και σεξουαλική διαστροφή.

Ιταλία, Γαλλία. 1975. Διάρκεια: 117΄. Διανομή: NEW STAR

Περισσότερες πληροφορίες

Salò, 120 Μέρες στα Σόδομα

Salò o le 120 Giornate di Sodoma
3,5
  • Σινεφίλ
  • 1975
  • Διάρκεια: 117 '
  • Πιέρ Πάολο Παζολίνι

Στην υπό ναζιστική κατοχή Βόρεια Ιταλία του 1944, τέσσερα ανώτερα μέλη της φασιστικής εξουσίας απάγουν μια ομάδα νεαρών αντρών και γυναικών. Τους κρατούν για 120 ημέρες, υποβάλλοντάς τους σε κάθε είδους βασανιστήρια, διαστροφή και εξευτελισμό.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.