Peter von Kant

2

Η ζωή του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ και τα «Πικρά Δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» συνδυάζονται μηχανικά σε ένα παιχνιδιάρικο όσο και αβαθές ψυχόδραμα δωματίου.

Peter von Kant

Εμπνευσμένος από τον έρωτά του για τον ηθοποιό Γκίντερ Κάουφμαν, ο Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ έγραψε το 1970 το θεατρικό "Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ", το οποίο δυο χρόνια αργότερα μετέφερε στη μεγάλη οθόνη. Διατήρησε το διαλογικό του χαρακτήρα και τόνισε την υπερβολή των εκφράσεων, των χειρονομιών και των εξομολογήσεων, επιχειρώντας να αντλήσει από μια "ψεύτικη", μελοδραματική συνθήκη αληθινά συναισθήματα. Να μιλήσει για την αδυναμία του ισότιμου έρωτα, να περιγράψει πως τα ασυγκράτητα πάθη συνοδεύονται πάντα από αυτοκαταστροφικές παρορμήσεις και να μας υπενθυμίσει (κραυγαλέα) πως "οι άνθρωποι χρειάζονται ο ένας τον άλλο, αλλά δεν έχουν μάθει να είναι δύο".

Η τελευταία φράση επαναλαμβάνεται και στην ευφάνταστη διασκευή της "…Πέτρα φον Καντ" από τον Φρανσουά Οζόν, ο οποίος είχε μεταφέρει ξανά στο σινεμά ένα θεατρικό έργο του Φασμπίντερ ("Gouttes d'Eau sur Pierres Brûlantes", 2000). Θαυμαστής του Γερμανού δημιουργού, βρίσκει εδώ την ιδανική αφορμή να μιλήσει για τον ίδιο τόσο ως προσωπικότητα όσο και ως κινηματογραφιστή, αποκαθιστώντας την "αληθινή" ταυτότητα της – διάσημης σχεδιάστριας - Πέτρα. Στη σκηνή, ή μάλλον στην οθόνη, ανεβαίνει τώρα ο ίδιος ο Ράινερ Βέρνερ ως Πέτερ φον Καντ, αναγνωρισμένος σκηνοθέτης ο οποίος θα γνωρίσει, μέσω της πρώην μούσας του Σιντονί, τον νεαρό Αμίρ. Κεραυνοβόλα ερωτευμένος, θα του προτείνει να μοιραστεί το διαμέρισμα του και να τον προωθήσει ως κινηματογραφικό ηθοποιό.

Η ζωή και η τέχνη συγκρούονται πάνω και μέσα στην παρορμητική προσωπικότητα ενός καλλιτέχνη του οποίου το ασυγκράτητο πάθος και η εκρηκτική τόλμη τον έχουν οδηγήσει στην καταξίωση και ταυτόχρονα στη μοναξιά. Μια πικρή αλήθεια που ο Φασμπίντερ κραυγάζει εκκωφαντικά, τη στιγμή κατά την οποία ο Οζόν την (επανα)διατυπώνει λόγια, στρωτά και αποστειρωμένα, σε ένα παιχνιδιάρικο όσο και αβαθές ψυχόδραμα δωματίου. Το οποίο αν και αμήχανο απέναντι στο ξέχειλο συναίσθημα ενός αυθεντικού μελοδράματος, αφήνει χώρο για δυναμικές ερμηνείες χαρακτήρων στα όριά τους, όπως αυτές των Ντενί Μινοσέ και Στεφάν Κρεπόν (αμφότεροι υποψήφιοι για Σεζάρ).

Γαλλία. 2022. Διάρκεια: 85΄. Διανομή: FILMTRADE

Περισσότερες πληροφορίες

Peter von Kant

2
  • Δραματική
  • 2022
  • Διάρκεια: 85 '
  • Φρανσουά Οζόν

Ο διάσημος σκηνοθέτης Πέτερ φον Καντ θα γνωρίσει, μέσω της πρώην μούσας του Σιντονί, τον όμορφο νεαρό Αμίρ, τον οποίο και θα ερωτευτεί. Θα του προτείνει να μοιραστεί το διαμέρισμά του και να τον βοηθήσει να μπει στον κόσμο του κινηματογράφου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

John Wick: Κεφάλαιο 4

Το πολύ σκληρό για να πεθάνει franchise επιστρέφει με σημάδια κόπωσης, πλην όμως προσφέρει ξανά απαράμιλλης γοητείας δράση με τη μορφή ενός σεβάσμιου ρέκβιεμ για τον πλέον δημοφιλή σύγχρονο action hero.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
23/03/2023

Η Λέιλα και τα Αδέρφια της

Βραβείο κριτικών στις Κάννες για ένα σφιχτοδεμένο, αν και μεγάλης διάρκειας, δράμα χαρακτήρων το οποίο ανατέμνει σε βάθος τις εύθραυστες ισορροπίες, τις εμμονές και τις πολλαπλές αγκυλώσεις της ιρανικής (και όχι μόνον) κοινωνίας.

Utama, το Σπίτι μας

Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στο φεστιβάλ του Σάντανς για μια ντοκιμαντερίστικη, οπτικά μαγευτική ελεγεία πάνω σ’ έναν "παρελθόντα" τρόπο ζωής. Γήινο, αθόρυβο και περήφανο.

Ο Άντρας των Ονείρων μου

Βραβείο γυναικείας ερμηνείας στο Βερολίνο για μια συνολικά προβλέψιμη, αλλά διακριτικά καυστική και συναισθηματικά ώριμη κομεντί πάνω στην ανθρώπινη επικοινωνία, τη μάχη των δύο φύλων και την τεχνητή νοημοσύνη.

Φαντάσματα της Επανάστασης

Ιστορικά γεγονότα, σινεφίλ φαντασία, ταινία εποχής και σύγχρονη κωμωδία συνδυάζονται γεμάτα ιδέες, αλλά χωρίς ισορροπία, σε ένα παιχνιδιάρικο στοχασμό πάνω στην ελληνική ταυτότητα και την ευρωπαϊκή κληρονομιά.

Μια Απροσδόκητη Σχέση

Δράμα χαρακτήρων και ερμηνειών, το οποίο προδίδεται από ένα ζαχαρωμένα μελοδραματικό σενάριο που εξαφανίζει σταδιακά κάθε υπόσχεση δραματικού ρεαλισμού και συναισθηματικής ειλικρίνειας.

Στο Τέλος Ξυρίζουν το Γαμπρό

Ο δημιουργός τού "I Love Karditsa" ξαναχτυπά με μια αφόρητα κακόγουστη και απίστευτα κακοφτιαγμένη "κωμωδία" παρεξηγήσεων μετά… φόνων (καλλιτεχνικών και μη).