Peter von Kant

2

Η ζωή του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ και τα «Πικρά Δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» συνδυάζονται μηχανικά σε ένα παιχνιδιάρικο όσο και αβαθές ψυχόδραμα δωματίου.

Peter von Kant

Εμπνευσμένος από τον έρωτά του για τον ηθοποιό Γκίντερ Κάουφμαν, ο Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ έγραψε το 1970 το θεατρικό "Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ", το οποίο δυο χρόνια αργότερα μετέφερε στη μεγάλη οθόνη. Διατήρησε το διαλογικό του χαρακτήρα και τόνισε την υπερβολή των εκφράσεων, των χειρονομιών και των εξομολογήσεων, επιχειρώντας να αντλήσει από μια "ψεύτικη", μελοδραματική συνθήκη αληθινά συναισθήματα. Να μιλήσει για την αδυναμία του ισότιμου έρωτα, να περιγράψει πως τα ασυγκράτητα πάθη συνοδεύονται πάντα από αυτοκαταστροφικές παρορμήσεις και να μας υπενθυμίσει (κραυγαλέα) πως "οι άνθρωποι χρειάζονται ο ένας τον άλλο, αλλά δεν έχουν μάθει να είναι δύο".

Η τελευταία φράση επαναλαμβάνεται και στην ευφάνταστη διασκευή της "…Πέτρα φον Καντ" από τον Φρανσουά Οζόν, ο οποίος είχε μεταφέρει ξανά στο σινεμά ένα θεατρικό έργο του Φασμπίντερ ("Gouttes d'Eau sur Pierres Brûlantes", 2000). Θαυμαστής του Γερμανού δημιουργού, βρίσκει εδώ την ιδανική αφορμή να μιλήσει για τον ίδιο τόσο ως προσωπικότητα όσο και ως κινηματογραφιστή, αποκαθιστώντας την "αληθινή" ταυτότητα της – διάσημης σχεδιάστριας - Πέτρα. Στη σκηνή, ή μάλλον στην οθόνη, ανεβαίνει τώρα ο ίδιος ο Ράινερ Βέρνερ ως Πέτερ φον Καντ, αναγνωρισμένος σκηνοθέτης ο οποίος θα γνωρίσει, μέσω της πρώην μούσας του Σιντονί, τον νεαρό Αμίρ. Κεραυνοβόλα ερωτευμένος, θα του προτείνει να μοιραστεί το διαμέρισμα του και να τον προωθήσει ως κινηματογραφικό ηθοποιό.

Η ζωή και η τέχνη συγκρούονται πάνω και μέσα στην παρορμητική προσωπικότητα ενός καλλιτέχνη του οποίου το ασυγκράτητο πάθος και η εκρηκτική τόλμη τον έχουν οδηγήσει στην καταξίωση και ταυτόχρονα στη μοναξιά. Μια πικρή αλήθεια που ο Φασμπίντερ κραυγάζει εκκωφαντικά, τη στιγμή κατά την οποία ο Οζόν την (επανα)διατυπώνει λόγια, στρωτά και αποστειρωμένα, σε ένα παιχνιδιάρικο όσο και αβαθές ψυχόδραμα δωματίου. Το οποίο αν και αμήχανο απέναντι στο ξέχειλο συναίσθημα ενός αυθεντικού μελοδράματος, αφήνει χώρο για δυναμικές ερμηνείες χαρακτήρων στα όριά τους, όπως αυτές των Ντενί Μινοσέ και Στεφάν Κρεπόν (αμφότεροι υποψήφιοι για Σεζάρ).

Γαλλία. 2022. Διάρκεια: 85΄. Διανομή: FILMTRADE

Περισσότερες πληροφορίες

Peter von Kant

2
  • Δραματική
  • 2022
  • Διάρκεια: 85 '
  • Φρανσουά Οζόν

Ο διάσημος σκηνοθέτης Πέτερ φον Καντ θα γνωρίσει, μέσω της πρώην μούσας του Σιντονί, τον όμορφο νεαρό Αμίρ, τον οποίο και θα ερωτευτεί. Θα του προτείνει να μοιραστεί το διαμέρισμά του και να τον βοηθήσει να μπει στον κόσμο του κινηματογράφου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.