Καθαρτήριο

2

Σπονδυλωτό κοινωνικό δράμα με στοιχεία μαύρου χιούμορ. Έντονα αλληγορικό όσο και παντελώς άνισο, δυσκολεύεται να ενοποιήσει τη σκηνοθετική στιβαρότητα με τη σεναριακή αφέλεια.

Kathartirio1

Στις "Γραμμές" ("Lines", 2016) ο Βασίλης Μαζωμένος ("Το Χρήμα", "Guilt", "Εξορία") είχε συνδυάσει εφτά διαφορετικές ιστορίες της σύγχρονης καθημερινότητας για να σχολιάσει με ένα συνδυασμό ρεαλισμού και ποιητικής φαντασίας την Ελλάδα της οικονομικής κρίσης. Επαναλαμβάνοντας την ιδέα, στρέφει τώρα για ακόμα μια φορά την κάμερά του σε αντίστοιχα, λιγότερο ή περισσότερο ηχηρά περιστατικά της αθηναϊκής πραγματικότητας: ένας μοναχός ηγείται μιας αντιεμβολιαστικής πομπής. Ένα κορίτσι διασώζεται από την πορνεία. Δύο νεαροί συμμετέχουν σε βίαια επεισόδια. Ένας ηλικιωμένος πέφτει θύμα μιας αστυνομικού. Ένα ζευγάρι σε κρίση προσπαθεί να αποκαταστήσει τη σχέση του. Μια γυναίκα "επιτίθεται" σε ένα δημόσιο υπάλληλο. Ένας άνδρας απάγει τον καλύτερό του φίλο.

Η ιδέα του δαντικού Καθαρτηρίου, χώρος όπου οι ψυχές εξαγνίζονται πριν διαβούν τις πύλες του Παραδείσου, αποτελεί την αλληγορική πυξίδα της ταινίας, η οποία περιγράφει έναν κόσμο (ταξικά, οικονομικά και κοινωνικά προσδιορισμένο) ανεκπλήρωτων επιθυμιών και αδυναμίας επικοινωνίας. Οι απελπισμένες προσπάθειες των ηρώων του, καθαρά συναισθηματικές, ποικίλουν σε μεθόδους και αποτελέσματα, με τη σκηνοθετική στιβαρότητα του Μαζωμένου (οι φωτισμοί, τα καδραρίσματα, η σκηνογραφική επιμέλεια) να προσδίδει δραματικότητα στις σιωπές και στα ξεσπάσματά τους. Ταυτόχρονα, το έντονο κατά στιγμές μαύρο χιούμορ προσθέτει μια σουρεαλιστική νότα στον έντονο ρεαλισμό μιας χούφτας σινε-βινιετών που δεν διαθέτουν όμως ούτε ενότητα ύφους ούτε την ίδια αφηγηματική ευχέρεια. Σεναριακά άνισα, άλλα σκετς υποφέρουν από ελλειπτικότητα (οι νεαροί των επεισοδίων), άλλα από ξύλινο διδακτισμό (οι δημόσιοι υπάλληλοι) κι άλλα από φαρσικές υπερβολές (ο παπάς), αφήνοντας αυτό της αστυνομικού με τον απροσονατολισμένο ηλικιωμένο (και δευτερευόντως εκείνο της "απαγωγής") ως δείγματα κινηματογραφικής ευαισθησίας και ευρηματικότητας.

Ελλάδα. 2022. Διάρκεια: 95΄

Περισσότερες πληροφορίες

Καθαρτήριο

2
  • Δραματική
  • 2022
  • Διάρκεια: 95 '
  • Βασίλης Μαζωμένος

Ένας μοναχός ηγείται μιας πομπής. Ένα κορίτσι διασώζεται από την πορνεία. Δύο νεαροί συμμετέχουν σε βίαια επεισόδια. Ένας ηλικιωμένος πέφτει θύμα μιας αστυνομικού. Ένα ζευγάρι σε κρίση. Μια γυναίκα «επιτίθεται» σε έναν δημόσιο υπάλληλο. Ένας άνδρας απάγει τον καλύτερό του φίλο. Επτά διαφορετικές ιστορίες της σύγχρονης αθηναϊκής πραγματικότητας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Την ίδρυση Κρατικής Σχολής Τεχνικών Κινηματογράφου και Οπτικοακουστικών Μέσων ανακοίνωσε το Υπουργείο Πολιτισμού

Το ΑΠΘ αναλαμβάνει την ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών για το σχεδιασμό του νέου πανεπιστημιακού ιδρύματος.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
23/04/2024

Οι ανησυχίες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για τον ενιαίο φορέα

Βρεθήκαμε στη συνέντευξη τύπου της ΕΑΚ όπου ακούστηκαν οι βάσιμες επιφυλάξεις των μελών για το νομοσχέδια που αλλάζει το εγχώριο κινηματογραφικό τοπίο.

Ελληνικό box office: Το "Panda" συνεχίζει να... δέρνει

Ενώ ούτε εμφύλιοι πόλεμοι ούτε τρομακτικά βαμπίρ μπορούν να τα βάλουν με τον ανίκητο Πο, τα animation είναι το μοναδικό είδος ταινιών που συνεχίζει να κινητοποιεί το αδρανές εδώ κι ένα μήνα κινηματογραφικό κοινό.

History Projected "Ιστορία και αρχείο": Κινηματογραφικοί διάλογοι ανάμεσα σε Ελλάδα και Γερμανία στο Ινστιτούτο Γκαίτε

Δείτε το 2ο επεισόδιο που περιλαμβάνει δυο ταινίες για το πολυφωνικό, αναγκαίο παρόν κάθε αρχειακής κατασκευής.

Horrorant Film Festival 2024: Φόβος και τρόμος στο Ελιζέ

Με 58 ταινίες από ολόκληρο τον κόσμο και ξεχωριστούς καλεσμένες η horror διοργάνωση επιστρέφει ξανά στο παραδοσιακό σπίτι της.

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 25/4

Η Ζεντάγια, οι Unboxholics κι η Αγγελική Παπούλια προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

Όλες οι ταινίες που θα δούμε στα σινεμά το καλοκαίρι του 2024

Ανακαλύψτε τους τίτλους που πρόκειται να βρεθούν στις μαρκίζες των θερινών κινηματογράφων τους επόμενους μήνες.