Ένας Άνθρωπος που τον Έλεγαν Όττο

2

Γλυκόπικρη δραμεντί πάνω στη θλίψη, την απώλεια και τον απάνθρωπα ψυχρό ορθολογισμό, η οποία ολοκληρώνεται με ένα βαριεστημένο, εκβιαστικά συμφιλιωτικό φινάλε. Πιστό ριμέικ του σουηδικού «Ο Κύριος Όβε».

Enas_anthropos_pou_ton_elegan_Otto

Η προ επταετίας κριτική του "Αθηνοράματος" για τον "Κύριο Όβε" (2015), τη βασισμένη σε μυθιστόρημα του Φρέντρικ Μπάκμαν σουηδική δραματική κομεντί του Χάνες Χολμ, ξεκινούσε ως εξής: "Ο κύριος Όβε είναι μια απόλυτα γραφική φιγούρα που, αν δεν ήταν Σουηδός, θα μπορούσε πολύ εύκολα να είχε τη μορφή του Τζακ Νίκολσον (στο "Καλύτερα δεν Γίνεται") ή του Γουόλτερ Ματάου (στις περισσότερες από τις ταινίες του)". Επειδή, για διαφορετικούς λόγους, Νίκολσον και Ματάου δεν ήταν διαθέσιμοι για το πιστότατο αμερικανικό ριμέικ του "Κυρίου Όβε", ο Τομ Χανκς ανέλαβε να υποδυθεί τον κύριο Ότο, έναν εσωστρεφή και στριμμένο 65άρη ο οποίος έχει χάσει πριν λίγο καιρό τη γυναίκα του. Σκοπός του είναι "να πάει να τη συναντήσει" άμεσα, αλλά έως τότε σπάει τα νεύρα των γύρω του με αγενείς υποδείξεις για την παραμικρή "αταξία" (από την ανακύκλωση ως το πάρκινγκ) που θα εντοπίσει στη γειτονιά. Μέχρι που η μετακόμιση μιας φασαριόζικης οικογένειας δίπλα του θα του χαλαρώσει περιπετειωδώς τις αντιστάσεις και θα του αλλάξει με απρόοπτο τρόπο τα σχέδια.

Ακολουθώντας μια απόλυτα προβλέψιμη σεναριακή πεπατημένη, ο Ότο μεταφέρει διασκεδαστικά στην άλλη άκρη του Ατλαντικού την συναισθηματικά ψυχρή και προτεσταντικά ορθολογιστική βορειοευρωπαϊκή φιλοσοφία, η οποία οδηγείται σε αυτοκτονικό (κυριολεκτικά) αδιέξοδο λόγω βαθύτατου ψυχολογικού τραύματος. Η αφοπλιστική εξωστρέφεια της Μεξικάνας Μαρισόλ (στον "Κύριο Όβε" ήταν η Ιρανή Παρβανέχ) έρχεται σαν το σταλμένο από τον ουρανό αντίδοτο αισιοδοξίας, με το γλυκόπικρο δράμα του Μαρκ Φόρστερ ("Ο Χορός των Τεράτων", "Quantum of Solace", "Παγκόσμιος Πόλεμος Ζ") να τοιχογραφεί τη σύγχρονη Αμερική σαν ένα γιγάντιο φρέσκο αντιθέσεων το οποίο ενοποιείται χρωματικά (στην περίπτωση της γειτονιάς του Ότο ιδεολογικά) μέσα από ένα μεταφυσικό ουμανισμό. Αυτόν ο οποίος ως δια μαγείας θα ενώσει τους τσακωμένους γειτόνους ενάντια στην καπιταλιστική αδηφαγία (οι κομπιναδόροι άρπαγες κατοικιών), στην εκβιαστικά συμφιλιωτική "τελευταία στάση" μιας διαδρομής χωρίς πειστικές δραματικές εντάσεις και αυθεντικά ηθικά διλήμματα.

ΗΠΑ, Σουηδία. 2022. Διάρκεια: 126΄. Διανομή: FEELGOOD

Περισσότερες πληροφορίες

Ένας Άνθρωπος που τον Έλεγαν Όττο

A Man Called Otto
2
  • Δραματική κομεντί
  • 2022
  • Διάρκεια: 126 '
  • Μαρκ Φόρστερ

Ο Ότο είναι ένας εσωστρεφής και στριμμένος μισάνθρωπος, ο οποίος έχει χάσει λίγο καιρό πριν τη γυναίκα του. Σκοπός του είναι «να πάει να τη συναντήσει» άμεσα, αλλά η μετακόμιση μιας φασαριόζικης οικογένειας δίπλα του θα του αλλάξει με απρόοπτο τρόπο τα σχέδια.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Λοράν Καντέ ήταν ένας λαϊκός σκηνοθέτης

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες Γάλλους δημιουργούς έχασε τη ζωή του σε ηλικία 63 ετών.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.