Ένας Άνθρωπος που τον Έλεγαν Όττο

2

Γλυκόπικρη δραμεντί πάνω στη θλίψη, την απώλεια και τον απάνθρωπα ψυχρό ορθολογισμό, η οποία ολοκληρώνεται με ένα βαριεστημένο, εκβιαστικά συμφιλιωτικό φινάλε. Πιστό ριμέικ του σουηδικού «Ο Κύριος Όβε».

Enas_anthropos_pou_ton_elegan_Otto

Η προ επταετίας κριτική του "Αθηνοράματος" για τον "Κύριο Όβε" (2015), τη βασισμένη σε μυθιστόρημα του Φρέντρικ Μπάκμαν σουηδική δραματική κομεντί του Χάνες Χολμ, ξεκινούσε ως εξής: "Ο κύριος Όβε είναι μια απόλυτα γραφική φιγούρα που, αν δεν ήταν Σουηδός, θα μπορούσε πολύ εύκολα να είχε τη μορφή του Τζακ Νίκολσον (στο "Καλύτερα δεν Γίνεται") ή του Γουόλτερ Ματάου (στις περισσότερες από τις ταινίες του)". Επειδή, για διαφορετικούς λόγους, Νίκολσον και Ματάου δεν ήταν διαθέσιμοι για το πιστότατο αμερικανικό ριμέικ του "Κυρίου Όβε", ο Τομ Χανκς ανέλαβε να υποδυθεί τον κύριο Ότο, έναν εσωστρεφή και στριμμένο 65άρη ο οποίος έχει χάσει πριν λίγο καιρό τη γυναίκα του. Σκοπός του είναι "να πάει να τη συναντήσει" άμεσα, αλλά έως τότε σπάει τα νεύρα των γύρω του με αγενείς υποδείξεις για την παραμικρή "αταξία" (από την ανακύκλωση ως το πάρκινγκ) που θα εντοπίσει στη γειτονιά. Μέχρι που η μετακόμιση μιας φασαριόζικης οικογένειας δίπλα του θα του χαλαρώσει περιπετειωδώς τις αντιστάσεις και θα του αλλάξει με απρόοπτο τρόπο τα σχέδια.

Ακολουθώντας μια απόλυτα προβλέψιμη σεναριακή πεπατημένη, ο Ότο μεταφέρει διασκεδαστικά στην άλλη άκρη του Ατλαντικού την συναισθηματικά ψυχρή και προτεσταντικά ορθολογιστική βορειοευρωπαϊκή φιλοσοφία, η οποία οδηγείται σε αυτοκτονικό (κυριολεκτικά) αδιέξοδο λόγω βαθύτατου ψυχολογικού τραύματος. Η αφοπλιστική εξωστρέφεια της Μεξικάνας Μαρισόλ (στον "Κύριο Όβε" ήταν η Ιρανή Παρβανέχ) έρχεται σαν το σταλμένο από τον ουρανό αντίδοτο αισιοδοξίας, με το γλυκόπικρο δράμα του Μαρκ Φόρστερ ("Ο Χορός των Τεράτων", "Quantum of Solace", "Παγκόσμιος Πόλεμος Ζ") να τοιχογραφεί τη σύγχρονη Αμερική σαν ένα γιγάντιο φρέσκο αντιθέσεων το οποίο ενοποιείται χρωματικά (στην περίπτωση της γειτονιάς του Ότο ιδεολογικά) μέσα από ένα μεταφυσικό ουμανισμό. Αυτόν ο οποίος ως δια μαγείας θα ενώσει τους τσακωμένους γειτόνους ενάντια στην καπιταλιστική αδηφαγία (οι κομπιναδόροι άρπαγες κατοικιών), στην εκβιαστικά συμφιλιωτική "τελευταία στάση" μιας διαδρομής χωρίς πειστικές δραματικές εντάσεις και αυθεντικά ηθικά διλήμματα.

ΗΠΑ, Σουηδία. 2022. Διάρκεια: 126΄. Διανομή: FEELGOOD

Περισσότερες πληροφορίες

Ένας Άνθρωπος που τον Έλεγαν Όττο

A Man Called Otto
2
  • Δραματική κομεντί
  • 2022
  • Διάρκεια: 126 '
  • Μαρκ Φόρστερ

Ο Ότο είναι ένας εσωστρεφής και στριμμένος μισάνθρωπος, ο οποίος έχει χάσει λίγο καιρό πριν τη γυναίκα του. Σκοπός του είναι «να πάει να τη συναντήσει» άμεσα, αλλά η μετακόμιση μιας φασαριόζικης οικογένειας δίπλα του θα του αλλάξει με απρόοπτο τρόπο τα σχέδια.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ψυχοθεραπεία, σινεμά και "Μια Επικίνδυνη Μέθοδος"

Η σειρά προβολών "Κινηματογράφος και Ψυχιατρική" συστήνεται από την αρχή ως "Σινεμά Ψ" και σας προσκαλεί στη θέαση της ταινίας του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
03/02/2023

Γιατί τόσος οσκαρικός χαμός για την Αντρέα Ραϊσμπορόου;

Η εξαιρετική ηθοποιός βρέθηκε να διεκδικεί "από το πουθενά" το Όσκαρ α' γυναικείου ρόλου και παραλίγο να ξεσπάσει ένα -αστείο- σκάνδαλο.

Η αφίσα του 25ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης είναι γεμάτη καρδιά

Αποκαλύφθηκε η οπτική ταυτότητα της διοργάνωσης που ξεκινά πολύ σύντομα με πλήθος ταινιών τεκμηρίωσης.

"Off The Rails": Ένα ντοκιμαντέρ για το παρκούρ έρχεται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Το CineDoc παρουσιάζει την ιστορία δύο εφήβων της αγγλικής εργατικής τάξης οι οποίοι αψηφούν τη βαρύτητα.

"Αστερίξ και Οβελίξ: Στο Δρόμο για την Κίνα": Η επιστροφή ενός μεγάλου ευρωπαϊκού μπλοκμπάστερ

Γκιγιόμ Κανέ, Ζιλ Λελούς, Μαριόν Κοτιγιάρ, Βενσάν Κασέλ, ακόμα και τον ποδοσφαιριστή Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς συναντάμε στη διανομή της νέας γαλλικής περιπέτειας που εμπνέεται από τα αγαπημένα κόμιξ των Αλμπέρ Ουντερζό και Ρενέ Γκοσινί.

Αστερίξ και Οβελίξ: Στο Δρόμο για την Κίνα

Πρωτότυπη ιστορία που μένει πιστή στο πνεύμα των Ουντερζό και Γκοσινί, χωρίς να εκμεταλλεύεται πλήρως τον ανατολίτικο εξωτισμό. Συμπαθής ο καινούριος Οβελίξ Ζιλ Λελούς, απολαυστικός ο Καίσαρας Βενσάν Κασέλ, αναιμικός ο πρωταγωνιστής (και σκηνοθέτης) Γκιγιόμ Κανέ.

Χτύπος στην Καλύβα

Ατμοσφαιρικός και σεναριακά ευρηματικός όπως πάντα, ο δημιουργός της "Έκτης Αίσθησης" εκτροχιάζει το υποβλητικό θρίλερ του σε μια αδέξια, χοντροκομμένη παραβολή πάνω στον εγωισμό, τη θυσία και την κοινωνική "απομόνωση".