Ίσως η αρχαιοελληνική τραγωδία η οποία μοιάζει πιο επίκαιρη απ’ όλες στην αρχή του 21ου αιώνα, η "Μήδεια" γνωρίζει όλο και περισσότερες (πιστές ή καμουφλαρισμένες) σύγχρονες κινηματογραφικές διασκευές. Ο Δημήτρης Αθανίτης ("Καμιά Συμπάθεια για το Διάβολο", "Η Πόλη των Θαυμάτων", "Τρεις Μέρες Ευτυχίας") την προσεγγίζει με άκρα λιτότητα, επιλέγοντας ένα φυσικό σκηνικό, ένα πετρόκτιστο οίκημα και το γύρω του δάσος, ασπρόμαυρο φιλμ και τη διηγηματική ατραπό του Ευριπίδη: όταν μαθαίνει πως ο Ιάσωνας εγκαταλείπει αυτήν και τα παιδιά τους για να παντρευτεί την κόρη του βασιλιά της Κορίνθου Κρέοντα, η μάγισσα Μήδεια ορκίζεται εκδίκηση.
Σκηνοθετικά ενδιαφέρουσα, η σινε-εκδοχή του Αθανίτη αποτυπώνει τη δίκαιη οργή της ηρωίδας του, συνδέοντας την ψυχοσύνθεση, τη συμπεριφορά και την ηθική της με τη φύση η οποία την περιβάλλει. Δεν υπογραμμίζει όμως παρά το προφανές, όπως είναι άλλωστε και η φεμινιστική πλέον διάσταση της εξέγερσής της, σε μια αμήχανη σινε-μεταφορά, αναποφάσιστη ανάμεσα στη θεατρικότητα, το ρεαλισμό, την παραβολή, την πιστότητα στο κείμενο και την κινηματογραφική διασκευή του.
Α/Μ. Ελλάδα. 2022. Διάρκεια: 82΄. Διανομή: NEW STAR
Περισσότερες πληροφορίες
Μήδεια
Όταν μαθαίνει πως ο Ιάσονας εγκαταλείπει αυτήν και τα δυο παιδιά τους για να παντρευτεί την κόρη του βασιλιά της Κορίνθου Κρέοντα, η Μήδεια ορκίζεται εκδίκηση.