Πιο Πολύ Από Ποτέ

3

Προσωπικές επιλογές και ευθύνες συγκρούονται υπόκωφα στο εσωτερικό μιας βραδύκαυστης, χαμηλόφωνης ταινίας που, μέσα από το θάνατο και τα μάτια της υπέροχης Βίκι Κριπς, κοιτάει τη ζωή κατάματα.

Pio_poly_apo_pote

Είναι πικρά ειρωνικό πως στην τελευταία εμφάνισή του στην οθόνη, πριν σκοτωθεί σε χιονοδρομικό ατύχημα τον περασμένο Ιανουάριο, ο 38χρονος Γκασπάρ Ουλιέλ υποδύεται τον Ματιέ, σύζυγο μιας σοβαρά άρρωστης γυναίκας. Η Ελέν πάσχει από ιδιοπαθή κυστική ίνωση και η πρόγνωσή της δεν είναι καθόλου καλή. Σε αναμονή μεταμόσχευσης πνευμόνων, προσπαθεί να διαχειριστεί την κατάστασή της, νιώθοντας να ασφυκτιά – κυριολεκτικά και ψυχολογικά. Έτσι, παρά τις ισχυρές αντιρρήσεις του Ματιέ, αποφασίζει να φύγει μόνη της για τα νορβηγικά φιόρδ, αναζητωντας γαλήνη κι έναν μπλόγκερ τον οποίο γνώρισε στο διαδίκτυο.

Το "Πιο Πολύ Από Ποτέ" δεν προπαγανδίζει new age αμπελοφιλοσοφίες ούτε ο Μπεντ, ο καρκινοπαθής Νορβηγός ο οποίος έχει αποτραβηχτεί στην άκρη του Θεού, έχει σοφές απαντήσεις για τις ανθρώπινες υπαρξιακές αγωνίες. Η Ελέν πρέπει να τις βρει μόνη της και η τηλεοπτικής προϋπηρεσίας ("Killing Eve") Γερμανίδα σκηνοθέτιδα Έμιλι Άτεφ τη συνοδεύει σε μια συναρπαστική διαδρομή βλεμμάτων, σιωπών, αμφιβολιών και  ενδοσκόπησης. Χαμηλόφωνη και βραδύκαυστη, η ταινία της είναι σκηνοθετημένη με λιτή ευαισθησία, επικεντρωμένη στη σχέση της Ελέν με ό,τι αντιπροσωπεύει τη ζωή γύρω της. Τους ανθρώπους και τις δεσμεύσεις της απέναντί τους, τη φύση και την απελευθερωτική "αδιαφορία" της.

Χωρίς να υψώνει ούτε για μια στιγμή τους τόνους, το "Πιο Πολύ Από Ποτέ" είναι ένα φορτισμένο συναισθηματικά δράμα το οποίο μέσα από το θάνατο και τα μάτια της υπέροχης Βίκι Κριπς κοιτάει τη ζωή κατάματα. Αντίθετα με την παραδοσιακά πένθιμη κινηματογραφική ατμόσφαιρα, είναι λουσμένο στο φως και επιλέγει να διοχετεύσει όλες τις προσωπικές επιλογές και ευθύνες που συγκρούονται υπόκωφα στο εσωτερικό του, και στο εσωτερικό της Ελέν, σε αβίαστες, ειδυλλιακές και συγκινητικές εικόνες.

Γαλλία, Γερμανία, Νορβηγία. 2022. Διάρκεια: 123΄. Διανομή: ROSEBUD.21

Περισσότερες πληροφορίες

Πιο Πολύ από Ποτέ

Plus que Jamais
3
  • Δραματική
  • 2022
  • Διάρκεια: 123 '
  • Εμιλί Ατέφ

Σοβαρά άρρωστη από πνευμονική ίνωση, η Ελέν προσπαθεί να διαχειριστεί την κατάστασή της. Σε αναμονή μεταμόσχευσης και παρά τις αντιρρήσεις του συζύγου της, αποφασίζει να φύγει μόνη της για τα νορβηγικά φιόρδ, αναζητώντας τη γαλήνη κι έναν μπλόγκερ τον οποίο γνώρισε στο διαδίκτυο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Γιατί τόσος οσκαρικός χαμός για την Αντρέα Ραϊσμπορόου;

Η εξαιρετική ηθοποιός βρέθηκε να διεκδικεί "από το πουθενά" το Όσκαρ α' γυναικείου ρόλου και παραλίγο να ξεσπάσει ένα -αστείο- σκάνδαλο.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
02/02/2023

Η αφίσα του 25ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης είναι γεμάτη καρδιά

Αποκαλύφθηκε η οπτική ταυτότητα της διοργάνωσης που ξεκινά πολύ σύντομα με πλήθος ταινιών τεκμηρίωσης.

"Off The Rails": Ένα ντοκιμαντέρ για το παρκούρ έρχεται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Το CineDoc παρουσιάζει την ιστορία δύο εφήβων της αγγλικής εργατικής τάξης οι οποίοι αψηφούν τη βαρύτητα.

"Αστερίξ και Οβελίξ: Στο Δρόμο για την Κίνα": Η επιστροφή ενός μεγάλου ευρωπαϊκού μπλοκμπάστερ

Γκιγιόμ Κανέ, Ζιλ Λελούς, Μαριόν Κοτιγιάρ, Βενσάν Κασέλ, ακόμα και τον ποδοσφαιριστή Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς συναντάμε στη διανομή της νέας γαλλικής περιπέτειας που εμπνέεται από τα αγαπημένα κόμιξ των Αλμπέρ Ουντερζό και Ρενέ Γκοσινί.

Αστερίξ και Οβελίξ: Στο Δρόμο για την Κίνα

Πρωτότυπη ιστορία που μένει πιστή στο πνεύμα των Ουντερζό και Γκοσινί, χωρίς να εκμεταλλεύεται πλήρως τον ανατολίτικο εξωτισμό. Συμπαθής ο καινούριος Οβελίξ Ζιλ Λελούς, απολαυστικός ο Καίσαρας Βενσάν Κασέλ, αναιμικός ο πρωταγωνιστής (και σκηνοθέτης) Γκιγιόμ Κανέ.

Χτύπος στην Καλύβα

Ατμοσφαιρικός και σεναριακά ευρηματικός όπως πάντα, ο δημιουργός της "Έκτης Αίσθησης" εκτροχιάζει το υποβλητικό θρίλερ του σε μια αδέξια, χοντροκομμένη παραβολή πάνω στον εγωισμό, τη θυσία και την κοινωνική "απομόνωση".

Η Αυτοκρατορία του Φωτός

Γλυκόπικρα στρογγυλεμένο δράμα με σινεφίλ ευαισθησίες. Οσκαρικά υποψήφια φωτογραφία, ερμηνευτικό ρεσιτάλ της Ολίβια Κόλμαν, τα απλά και βασικά από τον σεναριογράφο – σκηνοθέτη Σαμ Μέντες ("American Beauty").