Η Παγίδα του Διαβόλου

4

Μπεργκμανικό δράμα πάνω στη σχέση επιστήμης, θρησκείας και εξουσίας, σκηνοθετημένο σαν υπαρξιακό θρίλερ. Πρώτο μέρος της τριλογίας εποχής του Βλάσιλ, ακολουθούμενο από την «Μαρκέτα Λαζάροβα» και την «Κοιλάδα των Μελισσών».

H_pagida_tou_diavolou1

Μετά το ντεμπούτο του με το ποιητικά αλληγορικό "Λευκό Περιστέρι" (1960), ο Τσέχος Φράντισεκ Βλάσιλ προχωράει στη σκηνοθεσία ενός ιστορικού δράματος, αρχή μιας άτυπης τριλογίας εποχής που συμπληρώνουν τα "Μαρκέτα Λαζάροβα" και "Η Κοιλάδα των Μελισσών". Επιθυμώντας να σχολιάσει λοξά την πολιτική κατάσταση της τσεχοσλοβάκικης δεκαετίας του ’60, η "Παγίδα του Διαβόλου" επιστρέφει στη Βοημία του 17ου αιώνα, όπου ένας ιερωμένος καταφθάνει σε μια κωμόπολη που υποφέρει από λειψυδρία για να ερευνήσει τις φήμες γύρω από τη σχέση ενός μυλωνά με το διάβολο.

Απέναντι στο δογματισμό του παπά και τον αυταρχισμό του Αντιβασιλέα, ο οποίος διοικεί την κωμόπολη, ο τελευταίος εκπροσωπεί τον ορθολογισμό, ερμηνεύοντας σοφά τα προειδοποιητικά σημάδια της φύσης. Αφηγούμενος την αναπόφευκτη αντιπαράθεση των τριών αντρών και την ερωτική ιστορία του γιου του μυλωνά με μια νεαρή κοπέλα, ο Βλάσιλ στήνει ένα γοτθικό μπεργκμανικό δράμα πάνω στη σχέση επιστήμης, θρησκείας και εξουσίας, σκηνοθετημένο σαν υπαρξιακό θρίλερ όπου η βία, η προκατάληψη και η μισαλλοδοξία (εδώ και η δύναμη του ερωτικού ενστίκτου) καθορίζουν διαχρονικά την ανθρώπινη μοίρα.

Α/Μ. Τσεχοσλοβακία. 1962. Διάρκεια: 85΄. Διανομή: NEW STAR

Περισσότερες πληροφορίες

Η Παγίδα του Διαβόλου

Dáblova Past / The Devil's Trap
4
  • Δραματική
  • 1962
  • Διάρκεια: 85 '
  • Φράντισεκ Βλάσιλ

Στη Βοημία του 17ου αιώνα ένας ιερωμένος καταφθάνει σε μια κωμόπολη για να ερευνήσει τις φήμες γύρω από τη σχέση ενός μυλωνά με το διάβολο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Τζόρνταν, Γκουαντανίνο και Παρκ Τσαν-γουκ στις 31ες Νύχτες Πρεμιέρας

Οι πολυαναμενόμενες ταινίες και όλα τα νεότερα από το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
18/09/2025

"Αυτές οι Νύχτες Μένουν": Η αφίσα του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας

Φέτος η εικαστική ταυτότητα του θεσμού βάζει στο επίκεντρο την επιθυμία.

Ένα Μεγάλο Όμορφο Τολμηρό Ταξίδι

Ο weird νεορομαντισμός του Τσάρλι Κάουφμαν εμπνέει μια ενοχλητικά εκκεντρική και σιροπιασμένη "ψυχαναλυτική" δραμεντί, βραχυκυκλωμένη από τα μοντέρνα αφηγηματικά της τερτίπια. | Powered by Uber.

Η Λεωφόρος της Δύσης

Ένα αξεπέραστο, πολυεπίπεδο αριστούργημα κι ένα από τα "πετράδια του στέμματος" του κλασικού αμερικανικού σινεμά. | Powered by Uber.

Μαύρη Φάλαινα

Ο άνθρωπος και η φύση, το παρελθόν και το παρόν, αλλά και ένας πραγματικός κι ένας αόρατος κόσμος αντιπαρατίθενται σε ένα ατμοσφαιρικό θρίλερ τυλιγμένο σε βαθύ υπαρξιακό μυστήριο. | Powered by Uber.

Ο Μεσολαβητής

Θρίλερ με στιβαρό αφηγηματικό ρυθμό και καλοστημένη ίντριγκα, το οποίο χάνει τη συγκέντρωσή του όταν επιστρατεύει φλασάτες ανατροπές και κοινότοπες καταδιώξεις. | Powered by Uber.

Έρωτας στη Βαρκελώνη

Τα κλισέ της ρομαντικής δραμεντί λειτουργούν αποτελεσματικά και αβίαστα, φιλτραρισμένα μέσα από ένα προσεγμένο σενάριο, τρυφερά συναισθήματα και έναν γήινο πρωταγωνιστικό χαρακτήρα. | Powered by Uber.