Η Παγίδα του Διαβόλου

4

Μπεργκμανικό δράμα πάνω στη σχέση επιστήμης, θρησκείας και εξουσίας, σκηνοθετημένο σαν υπαρξιακό θρίλερ. Πρώτο μέρος της τριλογίας εποχής του Βλάσιλ, ακολουθούμενο από την «Μαρκέτα Λαζάροβα» και την «Κοιλάδα των Μελισσών».

H_pagida_tou_diavolou1

Μετά το ντεμπούτο του με το ποιητικά αλληγορικό "Λευκό Περιστέρι" (1960), ο Τσέχος Φράντισεκ Βλάσιλ προχωράει στη σκηνοθεσία ενός ιστορικού δράματος, αρχή μιας άτυπης τριλογίας εποχής που συμπληρώνουν τα "Μαρκέτα Λαζάροβα" και "Η Κοιλάδα των Μελισσών". Επιθυμώντας να σχολιάσει λοξά την πολιτική κατάσταση της τσεχοσλοβάκικης δεκαετίας του ’60, η "Παγίδα του Διαβόλου" επιστρέφει στη Βοημία του 17ου αιώνα, όπου ένας ιερωμένος καταφθάνει σε μια κωμόπολη που υποφέρει από λειψυδρία για να ερευνήσει τις φήμες γύρω από τη σχέση ενός μυλωνά με το διάβολο.

Απέναντι στο δογματισμό του παπά και τον αυταρχισμό του Αντιβασιλέα, ο οποίος διοικεί την κωμόπολη, ο τελευταίος εκπροσωπεί τον ορθολογισμό, ερμηνεύοντας σοφά τα προειδοποιητικά σημάδια της φύσης. Αφηγούμενος την αναπόφευκτη αντιπαράθεση των τριών αντρών και την ερωτική ιστορία του γιου του μυλωνά με μια νεαρή κοπέλα, ο Βλάσιλ στήνει ένα γοτθικό μπεργκμανικό δράμα πάνω στη σχέση επιστήμης, θρησκείας και εξουσίας, σκηνοθετημένο σαν υπαρξιακό θρίλερ όπου η βία, η προκατάληψη και η μισαλλοδοξία (εδώ και η δύναμη του ερωτικού ενστίκτου) καθορίζουν διαχρονικά την ανθρώπινη μοίρα.

Α/Μ. Τσεχοσλοβακία. 1962. Διάρκεια: 85΄. Διανομή: NEW STAR

Περισσότερες πληροφορίες

Η Παγίδα του Διαβόλου

Dáblova Past / The Devil's Trap
4
  • Δραματική
  • 1962
  • Διάρκεια: 85 '
  • Φράντισεκ Βλάσιλ

Στη Βοημία του 17ου αιώνα ένας ιερωμένος καταφθάνει σε μια κωμόπολη για να ερευνήσει τις φήμες γύρω από τη σχέση ενός μυλωνά με το διάβολο.

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 27 Νοεμβρίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
27/11/2025

Σπασμένη Φλέβα

Σε ένα σκληρό δράμα που αποκτά διαστάσεις μοντέρνας τραγωδίας, ο οικονομιδικός εξπρεσιονισμός "μαλακώνει", αλλά η αφηγηματική δύναμη παραμένει σαρωτική και η πολιτικοκοινωνική ματιά γίνεται οξυδερκέστερη και διεισδυτικότερη. | Powered by Uber.

Πέθανε Αγάπη μου

Μπεργκμανικό ψυχογράφημα που καταγγέλλει μέσα από μια εκκωφαντικά προφανή, επαναλαμβανόμενη και φλασάτη μανιέρα τα πατριαρχικά στερεότυπα και τον μεσοαστικό κομφορμισμό. | Powered by Uber.

Για Πάντα;

Ρομαντική κομεντί με πολλές νόστιμες πινελιές, αλλά φλύαρες, χαλαρές σεναριακές ιδέες που δεν μπορούν να υποτάξουν τα εύπεπτα και συντηρητικά κλισέ. | Powered by Uber.

Το Δάκρυ του Διαβόλου

Found footage και μεταφυσικός τρόμος συνδυάζονται χωρίς αληθοφάνεια σε μια εκβιαστική, λατινοαμερικανική παραλλαγή του "The Blair Witch Project". | Powered by Uber.

Ζωούπολη 2

Διασκεδαστικότατο και σεναριακά ευρηματικό σίκουελ, το οποίο αξιοποιεί τη σινεφίλ και κοινωνικά αλληγορική συνταγή της οσκαρικής πρώτης ταινίας. | Powered by Uber.

Ποιες είναι οι ελπίδες του Γιώργου Λάνθιμου να σαρώσει στα Βραβεία Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου;

Οι σημαντικότερες παραγωγές της Γηραιάς Ηπείρου αναμένεται να "αναμετρηθούν" με έπαθλο τις δάφνες της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου στην απονομή που φιλοξενείται σύντομα στο Βερολίνο