Μην Ανησυχείς Αγάπη Μου

1

Το American dream ως αστικός εφιάλτης και ένα ψυχολογικό θρίλερ που δεν ξέρει να διαχειριστεί, σεναριακά και σκηνοθετικά, τις ιδέες του, οδηγούμενο σε μια αυτοκαταστροφική, παρωδιακή σχεδόν κορύφωση.

Mhn_anhsyxeis_agaph_mou

Οι "Γυναίκες του Στέπφορντ" είναι ένα διάσημο μυθιστόρημα "φεμινιστικού τρόμου" γραμμένο το 1972 από τον Άιρα Λεβάιν ("Το μωρό της Ρόζμαρι", "Τα παιδιά από τη Βραζιλία"). Μεταφέρθηκε δυο φορές στη μεγάλη οθόνη, πρώτα από τον Μπράιαν Φορμπς το 1975 και κατόπιν από τον Φρανκ Οζ το 2004, αποτελώντας τη βασική πηγή έμπνευσης του πρωτότυπου σεναρίου της Κέιτι Σίλμπερμαν (των κομεντί "Set it up" και "Booksmart"): στην Καλιφόρνια της δεκαετίας του ‘50 η Άλις και ο Τζακ ζουν σε μια ονειρική κλειστή κοινότητα, η οποία φιλοξενεί τις οικογένειες όσων εργάζονται για ένα πειραματικό, άκρως απόρρητο εγχείρημα. Απομονωμένοι στην έρημο, οι κοστουμαρισμένοι άντρες απασχολούνται με το μυστικό σχέδιο "ανάπτυξης προοδευτικών υλικών" και οι γυναίκες φροντίζουν τα του σπιτιού, απολαμβάνοντας μια πολυτελή ζωή χωρίς έγνοιες. Η Άλις, όμως, αρχίζει σταδιακά να υποπτεύεται πως κάτι νοσηρό υπάρχει πίσω από αυτή την υπερβολικά λαμπερή και τακτοποιημένη καθημερινότητα. Μετά το "ατύχημα" μιας γειτόνισσάς της προσπαθεί να μάθει περισσότερα και να υποψιάσει το σύζυγό της, αλλά αισθάνεται πως είναι "μόνη εναντίον όλων".

Έχοντας δει πάμπολλες παραλλαγές της ιδέας "αστραφτερό περιτύλιγμα / εφιαλτικό περιεχόμενο" η οποία να αφορά την αμερικανική πραγματικότητα, ειδικά εκείνη των μεταπολεμικών κουκλίστικων προαστίων, το "Μην Ανησυχείς…" κάνει εξ αρχής υπερβολικά σαφείς τις προθέσεις του. Και τις αλληγορικές και τις αγωνιώδεις. Αρχικά, η σπιντάτη αφήγηση και η δυναμική Φλόρενς Πιού ("Μικρές Κυρίες", "Μεσοκαλόκαιρο", "Black Widow") κρατούν το εισαγωγικό ενδιαφέρον, αλλά σκηνή τη σκηνή όλο το weird στήσιμο της γραφικά χαρωπής κοινότητας ξεφεύγει πηλαλώντας από κάθε στιλιζαρισμένο ρεαλισμό. Ευρήματα άλλων ταινιών συσσωρεύονται σε μια πλοκή γεμάτη τρύπες, γραφικότητες (όλοι ανεξαιρέτως οι περιφερειακοί χαρακτήρες) και κοινοτοπίες, με την σταρ/σκηνοθέτιδα Ολίβια Ουάιλντ ("Booksmart") να μην μπορεί να συγκρατήσει την ξεχειλωμένη από ένα σημείο και μετά υπερβολή. Η οποία οδηγεί αυτή την κοινωνική σάτιρα – ψυχολογικό θρίλερ σε μια αυτοκαταστροφική, παρωδιακή σχεδόν κορύφωση με "σοκαριστικό" (σοκαριστικά ανόητο, σωστότερα) plot twist.

ΗΠΑ. 2022. Διάρκεια: 122΄. Διανομή: TANWEER

Περισσότερες πληροφορίες

Μην Ανησυχείς Αγάπη μου

Don't Worry Darling
1
  • Θρίλερ
  • 2022
  • Διάρκεια: 122 '
  • Ολίβια Γουάιλντ

Στην Καλιφόρνια των 50s η Άλις και ο Τζακ ζουν σε μια ονειρική κλειστή κοινότητα, η οποία φιλοξενεί τις οικογένειες όσων εργάζονται για ένα πειραματικό, άκρως απόρρητο εγχείρημα. Η Άλις, όμως, αρχίζει σταδιακά να υποπτεύεται πως κάτι νοσηρό υπάρχει πίσω από αυτή την υπερβολικά λαμπερή και τακτοποιημένη καθημερινότητα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Father Mother Sister Brother

Χρυσό Λιοντάρι στο Φεστιβάλ Βενετίας για ένα μινιμαλιστικό σινε-κομψοτέχνημα και μια ειρωνική, γλυκόπικρη ματιά στα μυστικά και ψέματα που συντηρούν το εύθραυστο σύγχρονο οικογενειακό οικοδόμημα. | Powered by Uber.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/12/2025

Καποδίστριας

Ο Σμαραγδής, η Wikipedia και ακόμα ένα αγιογραφικό πορτρέτο μιας επιφανούς προσωπικότητας της ελληνικής ιστορίας, χρωματισμένο με έντονη θρησκευτικότητα, ξέχειλο πατριωτισμό και μελοδραματικό μανιχαϊσμό. | Powered by Uber.

Ο Έρωτας Γράφεται...

Συνταγογραφημένη ρομαντική κωμωδία με σκόρπιες καλές ιδέες κι ένα ταιριαστό πρωταγωνιστικό δίδυμο. Σκηνοθετημένη όμως διεκπεραιωτικά, σαν διπλό τηλεοπτικό επεισόδιο. | Powered by Uber.

Μπομπ Σφουγγαράκης: Η Αναζήτηση του Τετραγωνοπαντελονή

Σπιρτόζικο χιούμορ, έξυπνες ατάκες και σινεφίλ αναφορές, σε μια θεαματική ανήλικη περιπέτεια κινηματογραφικών προδιαγραφών, πιστή στο πνεύμα της τηλεοπτικής σειράς. | Powered by Uber.

Γαλάζιο Μονοπάτι

Αργυρή Άρκτος στο Βερολίνο για ένα διαφορετικό… river movie αυτογνωσίας, το οποίο μεταχειρίζεται τα κλισέ του μαγικού ρεαλισμού με τρυφερότητα και ευαισθησία. | Powered by Uber.

The Loner

Ξεπερνώντας τον εαυτό του ("Ο Λέων της Πεντέλης", "Αλέξανδρος ο Μακεδών"), ο Τάκης Βογόπουλος υπογράφει το πιο άτεχνο και (αθέλητα;) αστείο σπαγγέτι γουέστερν του παγκόσμιου σινεμά. | Powered by Uber.

Συνέντευξη: Ο Τζιμ Τζάρμους μάς αφηγείται εναλλακτικές οικογενειακές ιστορίες

Ο πιο cool Αμερικανός σκηνοθέτης μιλάει για την τηλεόραση, την Νέα Υόρκη, τις ιταλικές μοτοσικλέτες και φυσικά το "Father Mother Sister Brother", το οποίο του χάρισε το Χρυσό Λιοντάρι του φεστιβάλ Βενετίας.