Αφήνοντας το Λας Βέγκας

4

Μία από τις πιο ειλικρινείς, βαθιά ρομαντικές και αδυσώπητα σκληρές «βόλτες στη σκοτεινή πλευρά» του αμερικανικού ονείρου, η οποία χάρισε Όσκαρ ερμηνείας στον Νίκολας Κέιτζ.

Afinontas_to_Las_Vegas

Με την πρώτη του κιόλας ταινία, το στιλίστικο νεονουάρ "Επικίνδυνη Δευτέρα" (1988) με τους Σον Μπιν, Μέλανι Γκρίφιθ, Τόμι Λι Τζόουνς και Στινγκ, ο 40χρονος τότε μουσικός Μάικ Φίγκις πρόσθεσε το όνομά του στους ανερχόμενους δημιουργούς του βρετανικού κινηματογραφικού new wave. Στη δεκαετία του ’90 συνέχισε να σκηνοθετεί και στις δυο πλευρές του Ατλαντικού με ενδιαφέροντα, αλλά άνισα αποτελέσματα ("Βρώμικες Υποθέσεις", "Ερωτική Καταιγίδα", "Ο Κύριος Τζόουνς", "Η Εκδοχή του Μπράουνινγκ"), προτού προχωρήσει σε αφηγηματικούς πειραματισμούς ("Το Τέλος της Σεξουαλικής Αθωότητας", "Timecode") που θα τον οδηγήσουν σταδιακά στην περιθωριοποίηση. Ενδιάμεσα, όμως, πρόλαβε να παραδώσει μία από τις σπουδαιότερες ταινίες των 90s και μία από τις πιο ειλικρινείς, βαθιά ρομαντικές και αδυσώπητα σκληρές "βόλτες στη σκοτεινή πλευρά" του αμερικανικού ονείρου, η οποία χάρισε το Όσκαρ ερμηνείας στον Νίκολας Κέιτζ. Ονείρου που για τον χολιγουντιανό σεναριογράφο Μπεν Σάντερσον έχει μετατραπεί σε εφιάλτη, μιας και ο βαρύς αλκοολισμός του τον έχει αποξενώσει από την οικογένειά του, τον έχει απομακρύνει από τους φίλους του και τον έχει οδηγήσει μόλις σε απόλυση. Έτσι, με το τσεκ της αποζημίωσης στο χέρι φορτώνει στην BMW του μια ολόκληρη κάβα και ξεκινά για το Λας Βέγκας, αποφασισμένος να πιει μέχρι θανάτου. Αλλά ανάμεσα σ’ αυτόν και στο πεπρωμένο του θα μπει η Σέρα, μια πόρνη που τον περιθάλπει θέλοντας να τον ξαναστήσει στα πόδια του.


Ένας ερωτευμένος μέθυσος και μια πόρνη με χρυσή καρδιά στην πόλη των χιλίων ευκαιριών; Λιτός, σεναριακά ακριβής και σκηνοθετικά ατμοσφαιρικός, ο Φίγκις ξεσκαρτάρει κάθε χολιγουντιανό κλισέ και κινηματογραφεί σε super 16 mm μια κόλαση βαμμένη σε νέον αποχρώσεις. Ένα παραισθησιογόνο Λας Βέγκας βγαλμένο από τις σελίδες ενός ημιαυτοβιογραφικού μυθιστορήματος του Τζον Ο’Μπράιεν, ο οποίος αυτοκτόνησε μόλις πούλησε τα κινηματογραφικά δικαιώματά του. Alter ego του ένας loser που, τελετουργικά και περήφανα, προχωρά όλο και βαθύτερα σ’ έναν πολύχρωμο, θορυβώδη και κιτς λαβύρινθο, έχοντας χάσει από τα τρεμάμενα χέρια του το μίτο της Αριάδνης.

ΗΠΑ. 1995. Διάρκεια: 111΄. Διανομή: BIBLIOTHEQUE

Περισσότερες πληροφορίες

Αφήνοντας το Λας Βέγκας

Leaving Las Vegas
4
  • Δραματική
  • 1995
  • Διάρκεια: 111 '
  • Μάικ Φίγγις

Ένας χολιγουντιανός σεναριογράφος, ξεπεσμένος πια λόγω του χρόνιου αλκοολισμού του, φτάνει στο Λας Βέγκας αποφασισμένος να πιει μέχρι θανάτου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

"Off The Rails": Ένα ντοκιμαντέρ για το παρκούρ έρχεται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Το CineDoc παρουσιάζει την ιστορία δύο εφήβων της αγγλικής εργατικής τάξης οι οποίοι αψηφούν τη βαρύτητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
02/02/2023

"Αστερίξ και Οβελίξ: Στο Δρόμο για την Κίνα": Η επιστροφή ενός μεγάλου ευρωπαϊκού μπλοκμπάστερ

Γκιγιόμ Κανέ, Ζιλ Λελούς, Μαριόν Κοτιγιάρ, Βενσάν Κασέλ, ακόμα και τον ποδοσφαιριστή Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς συναντάμε στη διανομή της νέας γαλλικής περιπέτειας που εμπνέεται από τα αγαπημένα κόμιξ των Αλμπέρ Ουντερζό και Ρενέ Γκοσινί.

Αστερίξ και Οβελίξ: Στο Δρόμο για την Κίνα

Πρωτότυπη ιστορία που μένει πιστή στο πνεύμα των Ουντερζό και Γκοσινί, χωρίς να εκμεταλλεύεται πλήρως τον ανατολίτικο εξωτισμό. Συμπαθής ο καινούριος Οβελίξ Ζιλ Λελούς, απολαυστικός ο Καίσαρας Βενσάν Κασέλ, αναιμικός ο πρωταγωνιστής (και σκηνοθέτης) Γκιγιόμ Κανέ.

Χτύπος στην Καλύβα

Ατμοσφαιρικός και σεναριακά ευρηματικός όπως πάντα, ο δημιουργός της "Έκτης Αίσθησης" εκτροχιάζει το υποβλητικό θρίλερ του σε μια αδέξια, χοντροκομμένη παραβολή πάνω στον εγωισμό, τη θυσία και την κοινωνική "απομόνωση".

Η Αυτοκρατορία του Φωτός

Γλυκόπικρα στρογγυλεμένο δράμα με σινεφίλ ευαισθησίες. Οσκαρικά υποψήφια φωτογραφία, ερμηνευτικό ρεσιτάλ της Ολίβια Κόλμαν, τα απλά και βασικά από τον σεναριογράφο – σκηνοθέτη Σαμ Μέντες ("American Beauty").

Μέρες Ξηρασίας

Πολιτική καταγγελία σκηνοθετημένη με σφρίγος σαν αποπνικτικό ψυχολογικό θρίλερ. Πλήθος φεστιβαλικών συμμετοχών και βραβείων, από τις Κάνες ως την Θεσσαλονίκη.

Καθαρτήριο

Σπονδυλωτό κοινωνικό δράμα με στοιχεία μαύρου χιούμορ. Έντονα αλληγορικό όσο και παντελώς άνισο, δυσκολεύεται να ενοποιήσει τη σκηνοθετική στιβαρότητα με τη σεναριακή αφέλεια.