Αφήνοντας το Λας Βέγκας

4

Μία από τις πιο ειλικρινείς, βαθιά ρομαντικές και αδυσώπητα σκληρές «βόλτες στη σκοτεινή πλευρά» του αμερικανικού ονείρου, η οποία χάρισε Όσκαρ ερμηνείας στον Νίκολας Κέιτζ.

Afinontas_to_Las_Vegas

Με την πρώτη του κιόλας ταινία, το στιλίστικο νεονουάρ "Επικίνδυνη Δευτέρα" (1988) με τους Σον Μπιν, Μέλανι Γκρίφιθ, Τόμι Λι Τζόουνς και Στινγκ, ο 40χρονος τότε μουσικός Μάικ Φίγκις πρόσθεσε το όνομά του στους ανερχόμενους δημιουργούς του βρετανικού κινηματογραφικού new wave. Στη δεκαετία του ’90 συνέχισε να σκηνοθετεί και στις δυο πλευρές του Ατλαντικού με ενδιαφέροντα, αλλά άνισα αποτελέσματα ("Βρώμικες Υποθέσεις", "Ερωτική Καταιγίδα", "Ο Κύριος Τζόουνς", "Η Εκδοχή του Μπράουνινγκ"), προτού προχωρήσει σε αφηγηματικούς πειραματισμούς ("Το Τέλος της Σεξουαλικής Αθωότητας", "Timecode") που θα τον οδηγήσουν σταδιακά στην περιθωριοποίηση. Ενδιάμεσα, όμως, πρόλαβε να παραδώσει μία από τις σπουδαιότερες ταινίες των 90s και μία από τις πιο ειλικρινείς, βαθιά ρομαντικές και αδυσώπητα σκληρές "βόλτες στη σκοτεινή πλευρά" του αμερικανικού ονείρου, η οποία χάρισε το Όσκαρ ερμηνείας στον Νίκολας Κέιτζ. Ονείρου που για τον χολιγουντιανό σεναριογράφο Μπεν Σάντερσον έχει μετατραπεί σε εφιάλτη, μιας και ο βαρύς αλκοολισμός του τον έχει αποξενώσει από την οικογένειά του, τον έχει απομακρύνει από τους φίλους του και τον έχει οδηγήσει μόλις σε απόλυση. Έτσι, με το τσεκ της αποζημίωσης στο χέρι φορτώνει στην BMW του μια ολόκληρη κάβα και ξεκινά για το Λας Βέγκας, αποφασισμένος να πιει μέχρι θανάτου. Αλλά ανάμεσα σ’ αυτόν και στο πεπρωμένο του θα μπει η Σέρα, μια πόρνη που τον περιθάλπει θέλοντας να τον ξαναστήσει στα πόδια του.


Ένας ερωτευμένος μέθυσος και μια πόρνη με χρυσή καρδιά στην πόλη των χιλίων ευκαιριών; Λιτός, σεναριακά ακριβής και σκηνοθετικά ατμοσφαιρικός, ο Φίγκις ξεσκαρτάρει κάθε χολιγουντιανό κλισέ και κινηματογραφεί σε super 16 mm μια κόλαση βαμμένη σε νέον αποχρώσεις. Ένα παραισθησιογόνο Λας Βέγκας βγαλμένο από τις σελίδες ενός ημιαυτοβιογραφικού μυθιστορήματος του Τζον Ο’Μπράιεν, ο οποίος αυτοκτόνησε μόλις πούλησε τα κινηματογραφικά δικαιώματά του. Alter ego του ένας loser που, τελετουργικά και περήφανα, προχωρά όλο και βαθύτερα σ’ έναν πολύχρωμο, θορυβώδη και κιτς λαβύρινθο, έχοντας χάσει από τα τρεμάμενα χέρια του το μίτο της Αριάδνης.

ΗΠΑ. 1995. Διάρκεια: 111΄. Διανομή: BIBLIOTHEQUE

Περισσότερες πληροφορίες

Αφήνοντας το Λας Βέγκας

Leaving Las Vegas
4
  • Δραματική
  • 1995
  • Διάρκεια: 111 '
  • Μάικ Φίγγις

Ένας χολιγουντιανός σεναριογράφος, ξεπεσμένος πια λόγω του χρόνιου αλκοολισμού του, φτάνει στο Λας Βέγκας αποφασισμένος να πιει μέχρι θανάτου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Η Αρπαγή

Δομημένη σαν ψυχολογικό θρίλερ, μια ιστορία εμμονής αποκαλύπτει τη συντριπτική δύναμη των κοινωνικών ρόλων σ’ έναν κόσμο ψυχολογικής ανασφάλειας κι έλλειψης επικοινωνίας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
18/04/2024

Το Περασμένο Καλοκαίρι

Αρκετά πιστό ριμέικ της δανέζικης "Βασίλισσας της Καρδιάς". Ενός τολμηρότερου ερωτικού δράματος, το οποίο διέθετε ένα διαφορετικό, αιχμηρό φινάλε.

Αμπιγκέιλ

Το μυστήριο συναντά το horror και το απενοχοποιημένο φαν, σε ένα διασκεδαστικό μιξ αναφορών και χαβαλέ, μέχρις ότου χαθεί ο έλεγχος και κυριαρχήσει η σαχλαμάρα.

Σπίθα στη Θάλασσα

Συγκινητικό δράμα επώδυνης ενηλικίωσης, το οποίο δεν ανοίγεται στα βαθιά σεναριακά, αντλώντας συναισθηματική δύναμη από τους τρισδιάστατους χαρακτήρες του.

Μη μου Λες Ψέματα

Συναισθηματική, στέρεα, όσο και εύπεπτη δραμεντί πάνω στα αληθινά ψέματα, τα οποία ξεκινούν από τη ζωή και γίνονται συναρπαστικές λογοτεχνικές και κινηματογραφικές ιστορίες.

Ένα Φλιτζάνι Καφέ και Καινούργια Παπούτσια

Υπαρξιακά αδιέξοδα πασχίζουν να αναδειχθούν μέσα από μια μελοδραματική συνθήκη, ο μινιμαλιστικός χειρισμός της οποίας καταντά φτωχός και μονοδιάστατος.

Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba - To the Training Hashira

Όπως στο περσινό "The Swordsmith Village", έχουμε και εδώ τη συρραφή τριών τηλεοπτικών επεισοδίων, απευθυνόμενη αποκλειστικά στους λάτρεις της πετυχημένης τηλεοπτικής σειράς "Demon Slayer".