Αφήνοντας το Λας Βέγκας

4

Μία από τις πιο ειλικρινείς, βαθιά ρομαντικές και αδυσώπητα σκληρές «βόλτες στη σκοτεινή πλευρά» του αμερικανικού ονείρου, η οποία χάρισε Όσκαρ ερμηνείας στον Νίκολας Κέιτζ.

Afinontas_to_Las_Vegas

Με την πρώτη του κιόλας ταινία, το στιλίστικο νεονουάρ "Επικίνδυνη Δευτέρα" (1988) με τους Σον Μπιν, Μέλανι Γκρίφιθ, Τόμι Λι Τζόουνς και Στινγκ, ο 40χρονος τότε μουσικός Μάικ Φίγκις πρόσθεσε το όνομά του στους ανερχόμενους δημιουργούς του βρετανικού κινηματογραφικού new wave. Στη δεκαετία του ’90 συνέχισε να σκηνοθετεί και στις δυο πλευρές του Ατλαντικού με ενδιαφέροντα, αλλά άνισα αποτελέσματα ("Βρώμικες Υποθέσεις", "Ερωτική Καταιγίδα", "Ο Κύριος Τζόουνς", "Η Εκδοχή του Μπράουνινγκ"), προτού προχωρήσει σε αφηγηματικούς πειραματισμούς ("Το Τέλος της Σεξουαλικής Αθωότητας", "Timecode") που θα τον οδηγήσουν σταδιακά στην περιθωριοποίηση. Ενδιάμεσα, όμως, πρόλαβε να παραδώσει μία από τις σπουδαιότερες ταινίες των 90s και μία από τις πιο ειλικρινείς, βαθιά ρομαντικές και αδυσώπητα σκληρές "βόλτες στη σκοτεινή πλευρά" του αμερικανικού ονείρου, η οποία χάρισε το Όσκαρ ερμηνείας στον Νίκολας Κέιτζ. Ονείρου που για τον χολιγουντιανό σεναριογράφο Μπεν Σάντερσον έχει μετατραπεί σε εφιάλτη, μιας και ο βαρύς αλκοολισμός του τον έχει αποξενώσει από την οικογένειά του, τον έχει απομακρύνει από τους φίλους του και τον έχει οδηγήσει μόλις σε απόλυση. Έτσι, με το τσεκ της αποζημίωσης στο χέρι φορτώνει στην BMW του μια ολόκληρη κάβα και ξεκινά για το Λας Βέγκας, αποφασισμένος να πιει μέχρι θανάτου. Αλλά ανάμεσα σ’ αυτόν και στο πεπρωμένο του θα μπει η Σέρα, μια πόρνη που τον περιθάλπει θέλοντας να τον ξαναστήσει στα πόδια του.


Ένας ερωτευμένος μέθυσος και μια πόρνη με χρυσή καρδιά στην πόλη των χιλίων ευκαιριών; Λιτός, σεναριακά ακριβής και σκηνοθετικά ατμοσφαιρικός, ο Φίγκις ξεσκαρτάρει κάθε χολιγουντιανό κλισέ και κινηματογραφεί σε super 16 mm μια κόλαση βαμμένη σε νέον αποχρώσεις. Ένα παραισθησιογόνο Λας Βέγκας βγαλμένο από τις σελίδες ενός ημιαυτοβιογραφικού μυθιστορήματος του Τζον Ο’Μπράιεν, ο οποίος αυτοκτόνησε μόλις πούλησε τα κινηματογραφικά δικαιώματά του. Alter ego του ένας loser που, τελετουργικά και περήφανα, προχωρά όλο και βαθύτερα σ’ έναν πολύχρωμο, θορυβώδη και κιτς λαβύρινθο, έχοντας χάσει από τα τρεμάμενα χέρια του το μίτο της Αριάδνης.

ΗΠΑ. 1995. Διάρκεια: 111΄. Διανομή: BIBLIOTHEQUE

Περισσότερες πληροφορίες

Αφήνοντας το Λας Βέγκας

Leaving Las Vegas
4
  • Δραματική
  • 1995
  • Διάρκεια: 111 '
  • Μάικ Φίγγις

Ένας χολιγουντιανός σεναριογράφος, ξεπεσμένος πια λόγω του χρόνιου αλκοολισμού του, φτάνει στο Λας Βέγκας αποφασισμένος να πιει μέχρι θανάτου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Είστε έτοιμοι για το Animasyros 2025;

Δείτε πώς το Φεστιβάλ θα σας ταξιδέψει σε ένα φανταστικό σύμπαν κινουμένων σχεδίων και πώς μπορείτε να συμμετάσχετε δωρεάν στα εκπαιδευτικά του εργαστήρια στη Σύρο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/09/2025

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 11/9

Horror, arthouse δράματα και must επανεκδόσεις στο μενού των προσεχώς της επόμενης εβδομάδας.

Η γνώμη του "α" για την ταινία του Τζιμ Τζάρμους που κέρδισε το Χρυσό Λιοντάρι

Το "Father Mother Brother Sister" έφερε στον Αμερικανό σκηνοθέτη τη μεγαλύτερη διάκριση της καριέρας του.

"Ας περιμένουν οι γυναίκες" (και) με live μουσική απόψε στην Τεχνόπολη

Το καλτ φιλμ του Σταύρου Τσιώλη θα προβληθεί με όλα τα τραγούδια του ερμηνευμένα επί σκηνής από την Babis Batmanidis Co(m)pany.

Ο Τζιμ Τζάρμους έκανε ανατροπή και απέσπασε το Χρυσό Λιοντάρι στη Βενετία

Σχεδόν από το πουθενά ο Αμερικανός σκηνοθέτης θριάμβευσε στη Μόστρα με το "Father Mother Sister Brother".

Ταινίες με κλοπές που βλέπουμε στα σινεμά αυτήν την εβδομάδα

Ληστείες, προδοσίες και ακραίες παρεξηγήσεις που παίζουν στις μαρκίζες των κινηματογράφων αυτές τις μέρες.

Φεστιβάλ Βενετίας: Φαβορί και αουτσάιντερ

Οι προβλέψεις της τελευταίας στιγμής για τα βραβεία λένε πως "Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ" δεν έχει αντίπαλο, το "No Other Choice" του Παρκ Τσαν-γουκ κοιτάζει ψηλά και ο Λάνθιμος δύσκολα θα φύγει από το Λίντο με άδεια χέρια.