Cry Macho

3

Στα 91 του, ο Κλιντ Ίστγουντ έχει κατακτήσει μια αφοπλιστική αφηγηματική λιτότητα, παραμένοντας πιστός στις κινηματογραφικές ιδέες του παλιού, κλασικού Χόλιγουντ.

Cry Macho

Ξεπεσμένος πρώην σταρ του ροντέο, ο Μάικ Μάιλο αναλαμβάνει να φέρει από το Μεξικό στο Τέξας τον 13χρονο γιο του πρώην αφεντικού του. Όταν τον εντοπίσει, οι μπράβοι της μητέρας του θα του κάνουν σαφή την άρνησή της να τον παραδώσει. Στα 91 του, ο Κλιντ Ίστγουντ έχει κατακτήσει μια αφοπλιστική αφηγηματική λιτότητα, παραμένοντας πιστός στις κινηματογραφικές ιδέες του παλιού, κλασικού Χόλιγουντ. Και στις αμερικανικές αξίες που αυτό υπεράσπισε.

Αν ανατρέξει κανείς στη μακρά φιλμογραφία του σκηνοθέτη και κυρίως πρωταγωνιστή Κλιντ Ίστγουντ, θα καταλάβει εύκολα γιατί ο τελευταίος των μεγάλων σταρ είναι δηλωμένος Ρεπουμπλικάνος. Φιλελεύθερος στις κοινωνικές θέσεις του, τόσο πάνω όσο και έξω από την οθόνη, δεν υπερασπίζεται τυπικά οπισθοδρομικές κι αντιδραστικές απόψεις, αλλά μια εκδοχή του laissez faire που έρχεται κατευθείαν από τη «βαθιά» Αμερική.

Από το παλιό Γουέστ, την αίσθηση της ατομικής ελευθερίας πριν από την αστική κοινωνικοποίηση και το δικαίωμα να κάνεις οτιδήποτε θέλεις χωρίς να ενοχλείς το διπλανό σου. Χωρίς να είσαι υποχρεωμένος δηλαδή να κάνεις θυσίες για το κοινό καλό και χωρίς να υπακούς αναγκαστικά σε πολιτικά ορθούς περιορισμούς. Ο καθένας κινείται εδώ βάσει των προσωπικών του αξιών, οι οποίες για τους ιστγουντικούς ήρωες ανήκουν σε μια άλλη, παρελθούσα εποχή κι είναι καταδικασμένες να χαθούν μαζί της.

Cry Macho - εικόνα 1

Τίποτα απ’ αυτά δεν θα μπορούσε να αλλάξει φυσικά και στην τελευταία ταινία του, βασισμένη σε σενάριο που μετατράπηκε σε μυθιστόρημα, του Ρίτσαρντ Νας (σεναρίστας του «Porgy and Bess»), του οποίου η μεταφορά στην οθόνη σχεδιάζεται από το 1975. Ο Νικ Σενκ («Gran Torino», «Το Βαποράκι») έκανε την τελική διασκευή και ο Ίστγουντ ανέλαβε τη σκηνοθεσία και το ρόλο του Μάικ Μάιλο, ενός πρώην σταρ του ροντέο ο οποίος το 1979 αναλαμβάνει να φέρει από το Μεξικό στο Τέξας τον μικρό γιο του πρώην αφεντικού του. Η μητέρα του και οι μπράβοι της έχουν τις αντιρρήσεις τους, αλλά ο Μάιλο καταφέρνει να τους αποσπάσει τον 13χρονο Ραφαέλ, με τον οποίο πρέπει να φτάσουν ως τα σύνορα καταδιωκόμενοι, αποφεύγοντας παράλληλα τα αστυνομικά μπλόκα.

«Μαζί μου δεν πίνεις τεκίλα. Αν σε παραδώσω στον πατέρα σου, πιες και υγρό μπαταρίας», λέει κάποια στιγμή ο Μάιλο, κόβοντας τον αέρα στον ανήλικο και μερακλή συνταξιδιώτη του. Δεν τον νοιάζει καθόλου τι λέει και τι κάνει ο μικρός στη ζωή του όσο δεν είναι υπό την εποπτεία του, κάτι το οποίο θα επαναλάβει πολλές φορές. Άντρας του λόγου του, χρωστάει πολλά στο πρώην αφεντικό του και νιώθει πως μετά απ’ αυτό θα πατσίσει. Όταν, όμως, αποκαλύπτεται πως τα πράγματα δεν είναι ακριβώς όπως του τα είπαν, ο Μάιλο πρέπει να αντιμετωπίσει μια σειρά διλημμάτων σύμφωνα με την προσωπική ηθική του. Έναν τρόπο ζωής που του υπαγορεύουν η απέραντη πεδιάδα, ο ανοιχτός ορίζοντας, τα ατίθασα άλογα και οι παρίες του αμερικανικού ονείρου που τον περιτριγυρίζουν. Το ίδιο λιτές, καθαρές και ουσιαστικές είναι και οι επιλογές του σκηνοθέτη Ίστγουντ, εδώ ως πιστότερος από ποτέ μαθητής του Τζον Φορντ και άξιος συνεχιστής του κλασικού χολιγουντιανού σινεμά.

ΗΠΑ. 2021. Διάρκεια: 104΄. Διανομή: TANWEER.

Περισσότερες πληροφορίες

Cry Macho

3
  • Δραματική
  • 2021
  • Διάρκεια: 103 '
  • Κλιντ 'Ιστγουντ

Πρώην σταρ του ροντέο και νυν ξεπεσμένος εκτροφέας αλόγων, ο Μάικ Μάιλο αναλαμβάνει να φέρει από το Μεξικό πίσω στο Τέξας τον 13χρονο γιο του πρώην αφεντικού του. Όταν τον εντοπίσει, οι μπράβοι της μητέρας του θα του κάνουν σαφή την άρνησή της να τον παραδώσει.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.