Η Τροτέζα

3,5

Σπιρτόζικη, απολαυστική σάτιρα της μπουρζουάζικης υποκρισίας και μεγάλη εμπορική επιτυχία βραβευμένη με Όσκαρ μουσικής και Χρυσή Σφαίρα γυναικείας ερμηνείας.

Η Τροτέζα

Τρία χρόνια μετά την εμπορική και καλλιτεχνική επιτυχία της «Γκαρσονιέρας», ο Μπίλι Γουάιλντερ ξανασυναντά το πρωταγωνιστικό δίδυμο των Τζακ Λέμον και Σίρλεϊ ΜακΛέιν (η οποία αντικατέστησε τη Μέριλιν Μονρόε), στην κινηματογραφική διασκευή ενός γαλλικού θεατρικού μιούζικαλ των Μαργκερίτ Μονό και Αλεξάντρ Μπρεφόρ. Πραγματεύεται και πάλι ξεκαρδιστικά, με το ίδιο κοφτερό χιούμορ, αλλά λιγότερο μελαγχολική διάθεση και κοινωνικά πικρή κριτική, τον ανομολόγητο έρωτα δυο περιθωριακών χαρακτήρων, οι οποίοι αυτήν τη φορά συναντιούνται στα στενά δρομάκια της Μονμάρτρης.

Εκείνος είναι ο Νεστόρ, ένας καλόκαρδος Παριζιάνος αστυνομικός που απολύεται άδικα και ερωτεύεται μια ελαφρόμυαλη, έξω καρδιά πόρνη. Προσπαθεί απεγνωσμένα να τη βγάλει από το μεροκάματο του πεζοδρομίου, καταλήγοντας στη φαεινή ιδέα να υποδυθεί έναν πλούσιο Βρετανό λόρδο, ο οποίος την πληρώνει για όλο το ωράριό της.

Ίντριγκες, ανατροπές και σπιρτόζικες ατάκες εναλλάσσονται με καταιγιστική ταχύτητα σε μια ευφυή και αστεία σάτιρα της μπουρζουάζικης υποκρισίας, η ηθική διαφάνεια της οποίας βρίσκεται μονίμως στο στόχαστρο του παμπόνηρου Γουάιλντερ («Εάν πρόκειται να πείτε στους ανθρώπους την αλήθεια, να είστε αστείοι γιατί αλλιώς θα σας σκοτώσουν»). Όπως και η «θολή» σχέση νομοταγούς και εγκληματικής συμπεριφοράς σε έναν κόσμο απάτης, υποκρισίας και διάχυτου αμοραλισμού. Η άψογη σκρούμπολ τεχνική του επικεντρώνεται και πάλι σε ένα γαϊτανάκι μεταμφιέσεων και αλλαγής ταυτοτήτων («Μερικοί το Προτιμούν Καυτό», «Φίλησέ με, Κουτέ») όσο και σε μια καλόκαρδα κυνική φιλοσοφία που εκφράζει στωικά ο ξεκαρδιστικός Μουστάς (ο Λου Τζακόμπι πήρε τη θέση του Τσαρλς Λότον, ο οποίος, όπως κι η Μονρόε, πέθανε λίγο πριν από την από έναρξη των γυρισμάτων). Ο ιδιοκτήτης του καφέ όπου εξελίσσεται το μεγαλύτερο μέρος της δράσης και έχει μια διαφορετική κάθε φορά εκδοχή να διηγηθεί για το παρελθόν του, τελειώνοντας πάντα με τη φράση «αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία».

Η ταινία αποτέλεσε τη μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του Γουάιλντερ στη δεκαετία του ’60 και βραβεύτηκε με Όσκαρ μουσικής (Αντρέ Πρεβέν) και Χρυσή Σφαίρα γυναικείας ερμηνείας (Σίρλεϊ ΜακΛέιν).

ΗΠΑ. 1963. Διάρκεια: 147΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Τροτέζα

Irma la Douce
3,5
  • Κωμωδία
  • 1963
  • Διάρκεια: 147 '
  • Μπίλι Γουάιλντερ

Ένας καλόκαρδος Παριζιάνος πρώην αστυνομικός ερωτεύεται μια πόρνη και προσπαθεί να τη βγάλει από αυτήν τη ζωή υποδυόμενος έναν πλούσιο λόρδο που την πληρώνει για όλο το ωράριό της.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που ανυπομονούμε να δούμε στα θερινά το καλοκαίρι

Χαρτογραφούμε το τοπίο των κυκλοφοριών που πρόκειται να μας συντροφεύσουν τους επόμενους μήνες.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
01/05/2024

Χωρίς "Αντιπάλους" - 5 καυτά ερωτικά τρίγωνα του σινεμά

Μια λίστα ταινιών που πρέπει να δείτε αν ακόμα δεν μπορείτε να ξεπεράσετε το throuple των Ζεντάγια - Μάικ Φάιστ - Τζος Ο’Κόνορ.

Αθηναϊκή πρεμιέρα για το ντοκιμαντέρ "Εμπρός: ένα ελεύθερο αυτοδιαχειριζόμενο θέατρο"

Ένα ντοκιμαντέρ της Άλκηστις Καφετζή για την αυτοδιαχείριση, τη πολυφωνία και την αντίσταση.

Τα ευρωπαϊκά βραβεία animation Emile Awards στο Animasyros 2024

Η μεγάλη γιορτή των ευρωπαϊκών βραβείων κινουμένων σχεδίων έρχεται ξανά για να βραβεύσει τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς.

Το ντοκιμαντέρ "Εκείνη τη μέρα" των Στρατή Βογιατζή και Δημήτρη Κούρτη στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ

Ένα φιλμικό δοκίμιο πάνω στη σχέση ανθρώπινου και μη ανθρώπινου κόσμου με αφορμή την καταστροφική πυρκαγιά στη Βόρεια Εύβοια τον Αύγουστο του 2021.

Ελληνικό box office: Οι θεατές "άνοιξαν την πόρτα"

Το θρίλερ των Unboxholics "Μην Ανοίγεις την Πόρτα" γέμισε τις αίθουσες και έκανε ρεκόρ ανοίγματος τετραημέρου, ξεπερνώντας κι αυτό της "Φόνισσας", με 81.666 θεατές.

Florian Fernandez, ο νέος επικεφαλής του "Short Film Hub"

Το φεστιβάλ φιλοδοξεί να συνδέσει ταλαντούχους σκηνοθέτες, σεναριογράφους και παραγωγούς με την διεθνή και την εγχώρια κινηματογραφική βιομηχανία.