Σε Έναν Έρημο Τόπο

4

Το Χόλιγουντ ως crime scene, το αμερικανικό όνειρο ως εφιάλτης και τα απωθημένα πάθη ενός εμβληματικού φιλμ νουάρ.

Σε Έναν Έρημο Τόπο

Την τελευταία χρονιά της δεκαετίας του ’40 τρεις αμερικανικές ταινίες γύρω από τη σκοτεινή πλευρά της αστραφτερής, μα ανθρωποφάγου showbiz βγαίνουν στις αίθουσες: «Η Λεωφόρος της Δύσης», «Όλα για την Εύα», «Σε Έναν Έρημο Τόπο». Η οσκαρική λάμψη των δύο πρώτων αφήνει στο περιθώριο το φιλμ του Νίκολας Ρέι, μια βιτριολική αλληγορία για το all American κυνήγι της επιτυχίας, δεμένης με το μύθο της Μέκκας του κινηματογράφου. Το Χόλιγουντ ως crime scene, το αμερικανικό όνειρο ως εφιάλτης και οι αντικοινωνικοί ήρωες του Ρέι αντιμέτωποι με τον ίδιο τους τον εαυτό. Γύρω τους, ένας έρημος τόπος, κατοικημένος από τις απειλητικές σκιές και τα απωθημένα πάθη ενός εμβληματικού φιλμ νουάρ.

Σε έναν από τους καλύτερους ρόλους του, ο Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ είναι ο Ντίξον Στιλ, δύστροπος, κυνικός και σχεδόν ξοφλημένος χολιγουντιανός σεναριογράφος που θεωρείται ύποπτος για φόνο, μέχρι που η μαρτυρία μιας γοητευτικής γειτόνισσάς του θα του δώσει το σωτήριο άλλοθι. Η γνωριμία τους θα εξελιχθεί σε ερωτική σχέση, αλλά η βίαιη συμπεριφορά του θα της γεννήσει ισχυρές αμφιβολίες.

Από το «They Live by Night» και τον «Επαναστάτη Χωρίς Αιτία» ως το «Johnny Guitar», ο φακός του Νίκολας Ρέι παρακολουθεί τον αγώνα απροσάρμοστων χαρακτήρων να συμφιλιωθούν με ένα προκατειλημμένο (κοινωνικό) σύμπαν που τους εξοστρακίζει. Η ρομαντική εξέγερσή τους οδηγεί στη συντριβή ή την επώδυνη συνειδητοποίηση, εδώ σκηνοθετημένη σαν κινηματογραφικό θέαμα (τα αντικριστά διαμερίσματα που «βλέπουν» το ένα το άλλο), το οποίο δανείζεται από τη ζωή των ηρώων του για να γεννήσει σεναριακές (μέσα στο σενάριο) αλήθειες: «Γεννήθηκα όταν με φίλησες. Πέθανα όταν με άφησες. Έζησα τις λίγες εβδομάδες που μ’ αγάπησες».

Α/Μ. ΗΠΑ. 1950. Διάρκεια: 94΄. Διανομή: ΔΑΝΑΟΣ.

Περισσότερες πληροφορίες

Σε Έναν Έρημο Τόπο

In a Lonely Place
4
  • Φιλμ Νουάρ
  • 1950
  • Διάρκεια: 94 '
  • Νίκολας Ρέι

Ένας δύστροπος, κυνικός και σχεδόν ξοφλημένος χολιγουντιανός σεναριογράφος κατηγορείται για φόνο. Μια γοητευτική γειτόνισσα του παρέχει σωτήριο άλλοθι, αλλά όταν τον γνωρίζει καλύτερα αρχίζει να έχει τις αμφιβολίες της.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (25/4-1/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Ο Λοράν Καντέ ήταν ένας λαϊκός σκηνοθέτης

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες Γάλλους δημιουργούς έχασε τη ζωή του σε ηλικία 63 ετών.

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.