Μεταφορά

3

Μια περίπλοκη, περιπετειώδης διαδικασία με αβέβαια αποτελέσματα γίνεται αφορμή για ένα ταξίδι στο ιστορικό παρελθόν της πρωτεύουσας και έναν δημιουργικό κινηματογραφικό στοχασμό πάνω στη μνήμη, την εθνική κληρονομιά και την πολιτιστική συνείδηση.

Μεταφορά

Eνα από τα πλέον αναγνωρίσιμα κτίρια της Αθήνας, η Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδας, έχει δει όλους σχεδόν τους κατοίκους της χώρας να περνούν από μπροστά της, ελάχιστους όμως να έχουν αντικρίσει, έστω και από απλή περιέργεια, το εσωτερικό της. Χρηματοδοτημένο από τους Κεφαλλονίτες αδελφούς Βαλλιάνου, σχεδιασμένο από το βαρόνο Τέοφιλ φον Χάνσεν και χτισμένο με επίβλεψη του Ερνστ Τσίλερ, το αρχαιοελληνικής επιρροής αρχιτεκτόνημα της οδού Πανεπιστημίου φιλοξένησε τα δεκάδες χιλιάδες βιβλία, εφημερίδες, περιοδικά, χειρόγραφα και σπάνια έγγραφα της Εθνικής Βιβλιοθήκης, ιδρυμένης το 1829 από τον Ιωάννη Καποδίστρια, από το 1903 μέχρι το 2018, όταν και πραγματοποιήθηκε η μεταφορά τους (πλην του αρχείου των εφημερίδων) στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Ο έμπειρος ντοκιμαντερίστας Ηλίας Γιαννακάκης («Μακρόνησος», «Καλάβρυτα - Άνθρωποι και Σκιές», «Η Γκόλφω στην Επίδαυρο») βρίσκει την αφορμή να χρησιμοποιήσει αυτή την περιπετειώδη, πολλαπλώς αναβληθείσα μετακόμιση, για μια σειρά από άλλες κινηματογραφικές μεταφορές. Η κυριότερη είναι εκείνη που έχει να κάνει με τη διατήρηση της ιστορικής μνήμης, καταγεγραμμένης πολλαπλώς στο «σώμα» της Εθνικής Βιβλιοθήκης. Ως ευαίσθητο, πολύτιμο έντυπο αρχείο, αλλά και ως ζωντανή πραγματικότητα που εξελίχτηκε «μπροστά στα μάτια της», εκεί πάνω στον κεντρικότερο αθηναϊκό δρόμο.

Μεταφορά - εικόνα 1

Η αφήγηση off γίνεται λοιπόν η εξομολόγηση (με τη φωνή της Αμαλίας Μουτούση) της «ίδιας» της Βιβλιοθήκης, που μέσα από ένα ευρηματικό μοντάζ αρχειακού και σύγχρονου υλικού και μερικές πετυχημένες αφηγηματικές επινοήσεις μετατρέπεται σε ένα παλλόμενο, ζωντανό κι αντιφατικό πορτρέτο της ίδιας της ελληνικής πρωτεύουσας. Όπως η ρέουσα καθημερινότητά της, η οποία γίνεται ένα με τις τεχνικές πληροφορίες της μεταφοράς, τις ιστορικές λεπτομέρειες, τα πολιτικά πάθη και τις κοινωνικές αναταραχές του ελληνικού 19ου και 20ού αιώνα.

Ελλάδα. 2020. Διάρκεια: 115΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Μεταφορά

3
  • Ντοκιμαντέρ
  • 2020
  • Διάρκεια: 115 '
  • Ηλίας Γιαννακάκης

Μετά από 115 χρόνια φιλοξενίας της στο κτίριο της οδού Πανεπιστημίου, η Εθνική Βιβλιοθήκη είναι έτοιμη για τη μεταφορά της στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Μια περίπλοκη, περιπετειώδης διαδικασία με αβέβαια αποτελέσματα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ελληνικό box office: Ράιαν Γκόσλινγκ εναντίον Γκάρφιλντ

Σε μια εβδομάδα όπου τα σινεμά υπολειτουργούσαν και οι θεατές είχαν το νου τους στον οβελία, ο "Γκάρφιλντ" κέρδισε τις εντυπώσεις, ενώ δυναμικό ήταν το άνοιγμα του "Κασκαντέρ" από την Δευτέρα του Πάσχα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
10/05/2024

Είναι επίσημο: Έρχονται νέες ταινίες "Άρχοντα των Δαχτυλιδιών"

Το στούντιο της Warner Bros. έδωσε το πράσινο φως για την ανάπτυξη δύο ταινιών υπό την επίβλεψη του Πίτερ Τζάκσον.

Το Cine Paris επέστρεψε! Δείτε πώς άλλαξε το ιστορικό θερινό σινεμά

Βρεθήκαμε στην άτυπη "πρόβα τζενεράλε" του πλήρως ανανεωμένου κινηματογράφου ο οποίος ανοίγει ξανά από το Cinobo.

Arkadiko Film Festival: Στο "Any Day Now" του Χαμί Ραμεζάν το Βραβείο Κοινού

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το online φεστιβάλ που διοργάνωσε το Cinobo μαζί με τα Filmin και MyMovies, ενώνοντας το παρελθόν με το παρόν του ευρωπαϊκού σινεμά.

Τζέσικα Χάουσνερ: "Υπάρχει μια κοινωνικά υστερική εμμονή για ομορφιά"

Η Αυστριακή σκηνοθέτρια του "Club Zero" μιλάει για τη στιλάτη και διεισδυτική σάτιρά της με πρωταγωνίστρια τη Μία Γουασικόφσκα, η οποία έκανε πρεμιέρα στο περσινό Φεστιβάλ Καννών.

Το Βασίλειο του Πλανήτη των Πιθήκων

Σίκουελ με ποιότητες ικανές να διατηρήσουν το ικανοποιητικό επίπεδο του αναβιωτικού franchise, το οποίο όμως αποδυναμώνεται από την ανοικονόμητη σκηνοθεσία και το άνισο γράψιμό του.

Club Zero

Κοινωνική σάτιρα με έντονα σαρδόνιο χιούμορ και weird σκηνοθετικό στιλιζάρισμα. Αν και θεματικά ενδιαφέρουσα, η ψυχρότητά της μοιάζει εκβιαστική και η πικρή ειρωνεία της επιτηδευμένη.