Οι Ζωές που δεν Έζησα

1

Eσωστρεφές και ακατέργαστο ψυχολογικό δράμα, το οποίο (αυτο)καταναλώνεται σε πολλή υπαρξιακή φασαρία για το κινηματογραφικό τίποτα.

Οι Ζωές που δεν Έζησα

Εκκινώντας από μια προσωπική ιστορία, το θάνατο του μικρότερου αδελφού της που έπασχε από προχωρημένη άνοια, η Βρετανίδα Σάλι Πότερ («Ορλάντο», «Ο Άντρας που Έκλαιγε», «Το Πάρτι») επιχειρεί με την τελευταία της ταινία να σχολιάσει τη σχέση φαντασίας και πραγματικότητας, όπως αυτή διαπλέκεται στις αναμνήσεις και τις επιθυμίες μας, γεννώντας «εσωτερικές ζωές» που δεν ζήσαμε πραγματικά ποτέ. Είναι αυτές ένας τρόπος απόδρασης από μια αβάσταχτη καθημερινότητα; Είναι ένα διαφορετικό είδος καλλιτεχνικής δημιουργίας (ο κόσμος μας αλλιώς); Είναι εναλλακτικά σύμπαντα που δεν έχουν σχέση με επιστημονική φαντασία αλλά με ψυχολογική απόγνωση;

Η Σάλι Πότερ έχει πολλές και ενδιαφέρουσες φιλοσοφικές ερωτήσεις, αλλά η κινηματογραφική διατύπωσή τους είναι τόσο στομφώδης και βασανιστικά περίπλοκη που καταντά άναρθρη. Σαν η σύγχυση στο μυαλό του ήρωα – ενός άντρα που πάσχει από βαριά άνοια και ζει κλεισμένος σ’ ένα νεοϋρκέζικο διαμέρισμα– να έχει μεταφερθεί στην αφηγηματική ροή ενός εσωστρεφούς και ακατέργαστου ψυχολογικού δράματος το οποίο προσπαθεί να σκιαγραφήσει δύο αντιδιαμετρικά αντίθετους χαρακτήρες που αγωνίζονται να επικοινωνήσουν μεταξύ τους. Του χαμένου στις ατάκτως ερριμμένες σκέψεις του Λίο και της νεαρής κόρης του Μόλι, η οποία έχει αναλάβει να τον συνοδέψει σε μια σειρά ιατρικών επισκέψεων. Εκείνος, όμως, δεν μπορεί να συνεννοηθεί στο ελάχιστο μαζί της, ταξιδεύοντας με το μυαλό του «σε δρόμους που δεν ακολούθησε ποτέ», όπως είναι και ο πρωτότυπος τίτλος της ταινίας. Σε δρόμους που τον φέρνουν ως βαθιά πληγωμένο πατέρα στο Μεξικό ή ως συγγραφέα απομονωμένο σε ένα ελληνικό νησί.

Οι Ζωές που δεν Έζησα - εικόνα 1

Παραισθήσεις και εσωτερικά οργανωμένες αλήθειες, ανθρώπινη επικοινωνία και ένα αδιάφορο, ψυχρό συναισθηματικά σύμπαν (οι αναφορές των άλλων στον Λίο σαν να μην είναι πραγματικά εκεί)· εμείς, και οι άλλοι σαν ζωντανή κόλαση και ταυτόχρονα σαν μοναδική σωτηρία μας. Όλα αυτά «πεταμένα» σ’ ένα επώδυνα κι αυτάρεσκα επαναλαμβανόμενο πηγαινέλα σε αποσπάσματα φανταστικών ιστοριών και δραματικών κοινοτοπιών που θυμίζουν ξεκούρδιστο Τέρενς Μάλικ και το οποίο (αυτο)καταναλώνεται σε πολλή υπαρξιακή φασαρία για το κινηματογραφικό τίποτα.

Μ. Βρετανία, ΗΠΑ. 2020. Διάρκεια: 85΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Οι Ζωές που δεν Έζησα

The Roads Not Taken
1
  • Δραματική
  • 2020
  • Διάρκεια: 85 '
  • Σάλι Πότερ

Η νεαρή Μόλι θα περάσει μια ολόκληρη μέρα με τον πατέρα της, συνοδεύοντάς τον σε ιατρικές επισκέψεις. Εκείνος, όμως, υποφέροντας από βαριά μορφή άνοιας, δυσκολεύεται να επικοινωνήσει μαζί της, συγχέοντας διαρκώς την πραγματικότητα με τις αναμνήσεις του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (1/5-8/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
03/05/2024

Έρχεται το 8ο Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου

Ανακαλύψτε τις πρώτες ταινίες που ανακοίνωσε η πληθωρική διοργάνωση.

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.