Έμα

2,5

Με ένταση και ατμόσφαιρα ψυχολογικού θρίλερ, η ταινία ρίχνει το βάρος της στη στιλάτη, πρωτότυπη αφήγηση και δυσκολεύεται να κερδίσει το στοίχημα τόσο ως προς την πλοκή όσο και ως προς τους χαρακτήρες της.

Έμα

Τα ιστορικά γεγονότα κρατούν σταθερά κομβικό ρόλο συμπρωταγωνιστή στις ταινίες του Χιλιανού Πάμπλο Λαραΐν, είτε πρόκειται για βιογραφίες («Νερούδα», «Jackie») είτε για δράματα εμπνευσμένα από πραγματικά περιστατικά της πρόσφατης Ιστορίας της πατρίδας του («Post Mortem», «No», «Η Μυστική Λέσχη»). Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και με την «Έμα», την οποία ο σκηνοθέτης γύρισε στο γραφικό Βαλπαραΐσο τρία χρόνια μετά το αγγλόφωνο, υποψήφιο για 3 Όσκαρ σινε-πορτρέτο της Τζάκι Κένεντι.

Εδώ έχουμε και πάλι μια ιστορία γυναικείας απελευθέρωσης, σε εντελώς διαφορετικό ύφος όμως, καθώς ο Λαραΐν αρέσκεται στο να πειραματίζεται αφηγηματικά. Αυτήν τη φορά υιοθετεί μια πιο εξεζητημένη, εξπρεσιονιστική φόρμα, ταιριαστή με τις εντυπωσιακές χορογραφίες του Γκαστόν, συζύγου της Έμα. Εκείνη είναι μια νεαρή γυναίκα που νιώθει ελεύθερη μόνο όταν χορεύει και προσπαθεί να ξαναβάλει σε τάξη τη ζωή της έπειτα από ένα τραυματικό γεγονός: η βίαιη, φονικά επικίνδυνη συμπεριφορά του θετού γιου της Πόλο την έχει αναγκάσει να τον απαρνηθεί επίσημα (τον έχει αναλάβει η πρόνοια), γεγονός που έχει μετανιώσει πικρά. Προσπαθεί να μάθει νέα του και ταυτόχρονα να ξεκαθαρίσει τη σχέση της με τον Γκαστόν, τον οποίο κατηγορεί για εγωισμό και αδιαφορία.

Έμα - εικόνα 1

Η αντρική ματαιοδοξία, η γυναικεία ανασφάλεια, η καλλιτεχνική έπαρση, οι άκαμπτες κοινωνικές επιταγές, όλα δέχονται τα βιτριολικά βέλη του Λαραΐν, ο οποίος λικνίζει την κάμερά του στο ρυθμό του ρέγκετον που χορεύει η Έμα, θυμίζοντάς μας πως τα συναισθήματα είναι πριν από όλα σωματικές εκφράσεις (το παράλληλο μοντάζ στις ερωτικές σκηνές είναι ανάλογα χορογραφημένο). Αυτές όμως δυσκολεύονται να βρουν διέξοδο σε ένα πλέγμα συνθηκών, σχέσεων και υποχρεώσεων που παγιδεύουν την επιθυμία, η οποία ωθεί την Έμα σε μια (φαινομενικά) αυτοσχέδια και αντιδραστική εξέγερση αυτογνωσίας. Ο Λαραΐν την περιγράφει με ένταση και ατμόσφαιρα ψυχολογικού θρίλερ, ρίχνει όμως σχεδόν όλο το βάρος στη στιλάτη, πρωτότυπη αφήγηση κι έτσι δυσκολεύεται να κερδίσει το στοίχημα της συναισθηματικής εμπλοκής μας τόσο στην πλοκή όσο και στα πάθη των χαρακτήρων.

Χιλή. 2019. Διάρκεια: 102΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Περισσότερες πληροφορίες

Έμα

Ema
2,5
  • Δραματική
  • 2019
  • Διάρκεια: 102 '
  • Πάμπλο Λαραΐν

Έπειτα από ένα τραυματικό γεγονός που θα συγκλονίσει την οικογένειά της, η Έμα, μια νεαρή γυναίκα που ζει μέσα από το χορό, προσπαθεί να ξαναχτίσει τη ζωή της, αναλαμβάνοντας κάθε ρίσκο για να τα καταφέρει.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Το 47ο Φεστιβάλ του Τορόντο ρίχνει τα φώτα στο "Airhostess-737" του Θανάση Νεοφώτιστου

Σημαντική διάκριση για την ταινία μικρού μήκους από την επιτροπή του καναδέζικου φεστιβάλ.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
30/09/2022

"And": Έμα Στόουν, Γουίλεμ Νταφόε και Τζέσι Πλέμονς στη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

Το επόμενο πρότζεκτ του διακεκριμένου σκηνοθέτη συγκεντρώνει ένα πρωτοκλασάτο καστ και ένα σενάριο που συνυπογράφει ο Ευθύμης Φιλίππου.

Δείτε τις πριν τις κατεβάσουν: Οι ταινίες που "χάνονται" από τις 28ες Νύχτες Πρεμιέρας

Ανακαλύψτε τα φιλμ που προβάλλονται μόνο στο φεστιβάλ και ποτέ ξανά!

Η Γυναίκα Βασιλιάς

Η χολιγουντιανή συνταγή του ηρωικού έπους παραλλάσσεται σύμφωνα με τις επιταγές των καιρών χωρίς να αμφισβητείται κανένα από τα αφηγηματικά και μελοδραματικά κλισέ της.

Χαμογέλα

Ως ορισμός της χαμένης ευκαιρίας, η ταινία υποβάλλει με την ανατριχιαστική απεικόνιση των συνεπειών του μετατραυματικού άγχους, αποτυγχάνει όμως στην απόπειρά της να ισορροπήσει ανάμεσα στον ατμοσφαιρικό υπαινιγμό και τη σεναριακή σαφήνεια.

Η Φλεγόμενη Θάλασσα

Μετά το "Κύμα" (2015) και το "Σεισμό" (2018"), μια ακόμα σκανδιναβική περιπέτεια καταστροφής η οποία προσπαθεί να προσγειώσει στο ρεαλισμό ένα απόλυτα συνταγογραφημένο κινηματογραφικό είδος.

Ο Έρωτας τα Αλλάζει Όλα

Χωρίς να ξεφεύγει από τα στάνταρντ, το πορτραίτο μιας σύγχρονης Αμερικάνας πάνω από τα 60 σκιαγραφείται με χιούμορ και μερικές πικάντικες αφηγηματικές ιδέες.