Οι Αόρατες

2,5

Κοινωνική κωμωδία με άγγιγμα Κεν Λόουτς και αληθινές άστεγες για πρωταγωνίστριες. Ισχυρή η θέληση για αισιόδοξο μήνυμα, άρα και μια προβλέψιμη σεναριακή εξέλιξη, στοιχεία που βοήθησαν την ταινία να γίνει μεγάλη εμπορική επιτυχία στη χώρα της.

Οι Αόρατες

Από την κωμωδία («Discount») στο δραματικό θρίλερ («Carole Matthieu»), ο σεναριογράφος και σκηνοθέτης Λουί-Ζιλιέν Πετί διατηρεί πάντα μια κοινωνικά ευαίσθητη ματιά, θίγοντας θέματα που έχουν να κάνουν με οικονομικές ανισότητες, εργασιακά δικαιώματα ή συναδελφική αλληλεγγύη. Ένας Γάλλος Κεν Λόουτς δηλαδή, ο οποίος όμως βρίσκεται πιο κοντά στις οικείες, mainstream συνταγές απ’ ό,τι στο γυμνό ρεαλισμό του Άγγλου auteur ή του Στεφάν Μπριζέ («Ο Νόμος της Αγοράς»), γι’ αυτό και η τελευταία ταινία του αντιμετωπίζει ένα επείγον πολιτικοκοινωνικό πρόβλημα με όρους εύληπτης κωμωδίας.

Ο Πετί μας καλοσωρίζει στο δημοτικό κέντρο υποδοχής άστεγων γυναικών Ενβόλ με μια αμεσότητα που μας κάνει αμέσως οικείο τόσο το χώρο, όπου κοινωνικές λειτουργοί προσπαθούν να βοηθήσουν γυναίκες χωρίς οικονομικά μέσα και κατάλυμα να βρουν εργασία, όσο και τις ίδιες τις πρωταγωνίστριες. Τέσσερις δημοτικοί υπάλληλοι και μια ομάδα αστέγων, η καθεμία με τα δικά της προβλήματα, τα οποία θα γίνουν κοινά όταν ο δήμος αποφασίσει να κλείσει το κέντρο εντός τριμήνου.

Οι Αόρατες - εικόνα 1

Η επιλογή του σκηνοθέτη να κρατήσει τους «συστημικούς» ρόλους για επαγγελματίες ηθοποιούς και να μοιράσει τους υπόλοιπους σε πραγματικές άστεγες αποδεικνύεται αποτελεσματικότατη, προσδίδοντας στους χαρακτήρες μια συγκινητική πειθώ που ξεπερνά το γραμμένο σενάριο. Διότι, παρά το χρόνο που αφιερώνεται στην κάθε κοινωνική λειτουργό προσωπικά –η καλόκαρδη, πεισματάρα Οντρέ, η μεθοδική Μανού, η τσαμπουκαλού Ανζελίκ και η αφελής Ελέν–, το μεγάλο ατού του φιλμ είναι αναμφίβολα οι κοινωνικά (και μιντιακά) «αόρατες» γυναίκες της υπόθεσης: η απολαυστική Σαντάλ, η οποία έκανε φυλακή για το φόνο του βίαιου συζύγου της, και η παρέα της, με ονόματα όπως Τσιτσιολίνα, Σάλμα Χάγεκ, Φρανσουάζ Αρντί, Λέιντι Ντι ή Μπριζίτ Μακρόν.

Ο τρόπος με τον οποίο αυτές προσπαθούν να ενταχτούν στην κοινωνία είναι συγκινητικός όσο και κωμικά εξωραϊσμένος, αφού η θέληση για αισιόδοξο μήνυμα είναι εδώ ισχυρή και η προβλέψιμη σεναριακή εξέλιξη επιβεβλημένη. Στοιχεία που βοήθησαν την ταινία να γίνει μεγάλη εμπορική επιτυχία στη χώρα της.

Γαλλία. 2018. Διάρκεια: 102΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Περισσότερες πληροφορίες

Οι Αόρατες

Les Invisibles
2,5
  • Κοινωνική
  • 2018
  • Διάρκεια: 102 '
  • Λουί - Ζιλιέν Πετί

Όταν ο δήμος αποφασίζει να κλείσει ένα κέντρο υποδοχής άστεγων γυναικών, οι κοινωνικές λειτουργοί του επιστρατεύουν κάθε τέχνασμα για να βοηθήσουν όσες βρεθούν σύντομα στο δρόμο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.