Αναζητώντας τον Χέντριξ

Ανάλαφρο χιούμορ κι έντονο πολιτικό σχόλιο σε ισορροπία, παρά τις σεναριακές ευκολίες, οι οποίες δεν αποπροσανατολίζουν το ουμανιστικό μήνυμα της ταινίας.

Αναζητώντας τον Χέντριξ

Ανάμεσα σε στενούς δρόμους κι εγκαταλελειμμένα κτίρια, η Πράσινη Γραμμή συνδέει απευθείας το παρόν με την πιο οδυνηρή περίοδο της πρόσφατης κυπριακής Ιστορίας. Παράλληλα η καταγεγραμμένη σε διάφορα σημεία της Λευκωσίας φράση «Δεν ξεχνώ» δεν αφήνει περιθώρια στους κατοίκους της να αγνοήσουν το παρελθόν.

Με εκείνο αναμετράται ο πρωτοεμφανιζόμενος στη μυθοπλασία Κύπριος σκηνοθέτης Μάριος Πιπερίδης, μέσω του πρωταγωνιστή του Γιάννη, ενός καλόκαρδου loser, πνιγμένου στα χρέη, ο οποίος αποφασίζει να μεταναστεύσει αναζητώντας μια καλύτερη ζωή στο εξωτερικό. Τα σχέδιά του ανατρέπονται όταν ο μοναδικός του φίλος, ο αξιολάτρευτος σκυλάκος Τζίμι (Χέντριξ), διασχίσει τρέχοντας την Πράσινη Γραμμή. Εκείνος τον ακολουθεί και βρίσκεται εγκλωβισμένος μαζί με τον Τζίμι σε μια no man’s land, καθώς απαγορεύεται να περάσουν από τη μία πλευρά στην άλλη.

Από εκείνη τη στιγμή στο αδιέξοδο του Γιάννη (στον ρόλο ο Αδάμ Μπουσδούκος, μόνιμος πρωταγωνιστής των ταινιών του Φατίχ Ακίν) συμπυκνώνεται το συλλογικό τραύμα των Κυπρίων και η περιπέτειά του γίνεται συμβολική. Ο ήρωας αναμετράται με το άλγος του παρελθόντος, βλέποντας για παράδειγμα στο πατρικό του να κατοικεί πια μια οικογένεια Τουρκοκυπρίων, αλλά οφείλει να αναζητήσει έναν τρόπο συνεργασίας με τους βόρειους γείτονες, για να απελευθερωθεί κυριολεκτικά και ψυχολογικά.

Αναζητώντας τον Χέντριξ - εικόνα 1

Χάρη στον ανάλαφρο τόνο της ταινίας, χωρίς να υποτιμάται η σοβαρότητα των θεμάτων που θίγονται, ο Πιπερίδης πετυχαίνει μια δύσκολη ισορροπία μεταξύ πολιτικού σχολίου και καλοπροαίρετου χιούμορ, απογυμνώνοντας έτσι τον παραλογισμό που χαρακτηρίζει την εύθραυστη συνύπαρξη των δύο λαών.

Οι εύκολες σεναριακές λύσεις, κάποιες βεβιασμένες κωμικές στιγμές και η ανακύκλωση απλοϊκών ιδεών αποδυναμώνουν το σύνολο, δεν αποπροσανατολίζουν όμως την ταινία από τον κύριο στόχο της: την εκφορά ενός ψύχραιμου συμφιλιωτικού μηνύματος, εφικτού μέσω της επικοινωνίας και της προσωπικής επαφής, με φόντο τις κατά καιρούς εντάσεις μεταξύ των δύο κοινοτήτων. Χάρη σε αυτό, εξάλλου, η ταινία κέρδισε το πρώτο βραβείο στο σημαντικό Φεστιβάλ της Τραϊμπέκα.

Κύπρος. 2018. Διάρκεια: 92΄. Διανομή: SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Αναζητώντας τον Χέντριξ

Smuggling Hendrix
2,5
  • Δραματική κομεντί
  • 2018
  • Διάρκεια: 92 '
  • Μάριος Πιπερίδης

Στη Λευκωσία ένας καλόκαρδος loser, πνιγμένος στα χρέη, αποφασίζει να μεταναστεύσει, την τελευταία στιγμή όμως ο σκύλος του το σκάει στην τουρκοκυπριακή πλευρά κι εκείνος αναζητά τρόπο να τον φέρει πίσω.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι νικητές και τα βραβεία του 2ου New Generation Film Festival

H ανταπόκριση του νεανικού - σινεφίλ κοινού της Αθήνας, για τις 32 ταινίες μικρού μήκους, που προβλήθηκαν στον κινηματογράφο " Μικρόκοσμος", στο πλαίσιο του 2ου New Generation Film Festival, ήταν μεγάλη.

30/09/2022

Το 47ο Φεστιβάλ του Τορόντο ρίχνει τα φώτα στο "Airhostess-737" του Θανάση Νεοφώτιστου

Σημαντική διάκριση για την ταινία μικρού μήκους από την επιτροπή του καναδέζικου φεστιβάλ.

"And": Έμα Στόουν, Γουίλεμ Νταφόε και Τζέσι Πλέμονς στη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

Το επόμενο πρότζεκτ του διακεκριμένου σκηνοθέτη συγκεντρώνει ένα πρωτοκλασάτο καστ και ένα σενάριο που συνυπογράφει ο Ευθύμης Φιλίππου.

Δείτε τις πριν τις κατεβάσουν: Οι ταινίες που "χάνονται" από τις 28ες Νύχτες Πρεμιέρας

Ανακαλύψτε τα φιλμ που προβάλλονται μόνο στο φεστιβάλ και ποτέ ξανά!

Η Γυναίκα Βασιλιάς

Η χολιγουντιανή συνταγή του ηρωικού έπους παραλλάσσεται σύμφωνα με τις επιταγές των καιρών χωρίς να αμφισβητείται κανένα από τα αφηγηματικά και μελοδραματικά κλισέ της.

Χαμογέλα

Ως ορισμός της χαμένης ευκαιρίας, η ταινία υποβάλλει με την ανατριχιαστική απεικόνιση των συνεπειών του μετατραυματικού άγχους, αποτυγχάνει όμως στην απόπειρά της να ισορροπήσει ανάμεσα στον ατμοσφαιρικό υπαινιγμό και τη σεναριακή σαφήνεια.

Η Φλεγόμενη Θάλασσα

Μετά το "Κύμα" (2015) και το "Σεισμό" (2018"), μια ακόμα σκανδιναβική περιπέτεια καταστροφής η οποία προσπαθεί να προσγειώσει στο ρεαλισμό ένα απόλυτα συνταγογραφημένο κινηματογραφικό είδος.