Brightburn: Ζωντανή Κόλαση

1

Μια ενδιαφέρουσα σε ιδέες πειραγμένη βερσιόν του μύθου των υπερηρώων, με γενναιόδωρες ποσότητες gore, αλλά ανέμπνευστη εκτέλεση και παντελώς ανόητη εξέλιξη.

Brightburn: Ζωντανή Κόλαση

Η δεύτερη ταινία του Ντέιβιντ Γιαροβέσκι («The Hive») ξεκινά από μια ενδιαφέρουσα ιδέα στο χαρτί, η οποία όμως καταλήγει άτσαλα στη μεγάλη οθόνη, καθώς απαντά στο εξής ερώτημα: τι θα συνέβαινε εάν ένα παιδί έπεφτε από τον ουρανό, αποκτούσε υπερδυνάμεις, και τις χρησιμοποιούσε για να προκαλέσει όλεθρο;

Σε αυτήν την πειραγμένη βερσιόν της ιστορίας του Superman με αέρα «Προφητείας», στη θέση του Κλαρκ Κεντ έχουμε ένα 12χρονο αγόρι (Τζάκσον Α. Νταν), το οποίο μεγάλωσε υπό την προστασία δύο γονέων απεγνωσμένων να αποκτήσουν παιδί. Στο κατώφλι της εφηβείας, το αγόρι αρχίζει να βιώνει αλλαγές που παίρνουν τη μορφή σκοτεινών δυνάμεων, οι οποίες συνοδεύονται από μια δυσβάσταχτη υπαρξιακή κρίση. Όσο δεν παίρνει ικανοποιητικές απαντήσεις, αυξάνονται και τα δολοφονικά του ξεσπάσματα.

Είναι κρίμα που η παρουσία του σκηνοθέτη των «Φυλάκων του Γαλαξία» Τζέιμς Γκαν στη θέση του παραγωγού δεν εξαργυρώνεται σε κάτι πρωτότυπο ή έστω επιτυχημένο. Διότι μην ξεχνάμε πως ο Γκαν είναι λάτρης των εκκεντρικών ιδεών, έχοντας υπάρξει σεναριογράφος του «Tromeo & Juliet», της z-movie διασκευής του γνωστού σαιξπηρικού έργου για τη θρυλική Troma. Εν προκειμένω η ευκαιρία για κάτι αξιοσημείωτο χάνεται εξαρχής, αφού ο Γιαροβέσκι υποδαυλίζει τις όποιες προοπτικές της ταινίας παίρνοντας πλήθος αδικαιολόγητων αποφάσεων. Η πρώτη πράξη, για παράδειγμα, εκτυλίσσεται χωρίς ανάσα . Δεν εκμεταλλεύεται ο χρόνος για να στηθεί μια πειστική υποβλητική ατμόσφαιρα, ενώ δεν προσφέρεται ο χώρος για να αναπτυχθούν ικανοποιητικά οι χαρακτήρες ώστε να αποκτήσουν δραματουργικό ενδιαφέρον.

Brightburn: Ζωντανή Κόλαση - εικόνα 1

Εκείνο που ενδιαφέρει περισσότερο το σκηνοθέτη είναι το σερβίρισμα γενναιόδωρων ποσοτήτων gore, με ανεξέλεγκτο ρυθμό και όχι πάντα πρωτοτυπία, εν είδει αποζημίωσης για την απολύτως μονοδιάστατη πλοκή της ταινίας. Έχει όμως αντίκτυπο η σωρεία των επί της οθόνης θανάτων; Φυσικά και όχι. Σε αυτό βοηθούν οι εντελώς ανόητες αντιδράσεις των ενηλίκων, πνεύμα που διαπνέει το σενάριο, οι οποίες προσφέρουν τα μέγιστα ώστε να χαθεί κάθε ίχνος ενδιαφέροντος για τη τύχη τους. Μοναδική θετική κίνηση, η επιλογή των δημιουργών να υποστηρίξουν τη μεταστροφή του αγοριού σε κάτι πραγματικά κακό, με χαρακτηριστικό το κατάμαυρα απαισιόδοξο αλλά αναίτια ανοιχτό φινάλε.

ΗΠΑ. 2019. Διάρκεια: 91΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Brightburn: Ζωντανή Κόλαση

Brightburn
1
  • Τρόμου
  • 2019
  • Διάρκεια: 90 '
  • Ντέιβιντ Γιαροβέσκι

Ένα αγόρι από άλλο κόσμο αποκτά παντοδύναμες σκοτεινές ικανότητες και σκορπά τον τρόμο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι νικητές και τα βραβεία του 2ου New Generation Film Festival

H ανταπόκριση του νεανικού - σινεφίλ κοινού της Αθήνας, για τις 32 ταινίες μικρού μήκους, που προβλήθηκαν στον κινηματογράφο " Μικρόκοσμος", στο πλαίσιο του 2ου New Generation Film Festival, ήταν μεγάλη.

30/09/2022

Το 47ο Φεστιβάλ του Τορόντο ρίχνει τα φώτα στο "Airhostess-737" του Θανάση Νεοφώτιστου

Σημαντική διάκριση για την ταινία μικρού μήκους από την επιτροπή του καναδέζικου φεστιβάλ.

"And": Έμα Στόουν, Γουίλεμ Νταφόε και Τζέσι Πλέμονς στη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

Το επόμενο πρότζεκτ του διακεκριμένου σκηνοθέτη συγκεντρώνει ένα πρωτοκλασάτο καστ και ένα σενάριο που συνυπογράφει ο Ευθύμης Φιλίππου.

Δείτε τις πριν τις κατεβάσουν: Οι ταινίες που "χάνονται" από τις 28ες Νύχτες Πρεμιέρας

Ανακαλύψτε τα φιλμ που προβάλλονται μόνο στο φεστιβάλ και ποτέ ξανά!

Η Γυναίκα Βασιλιάς

Η χολιγουντιανή συνταγή του ηρωικού έπους παραλλάσσεται σύμφωνα με τις επιταγές των καιρών χωρίς να αμφισβητείται κανένα από τα αφηγηματικά και μελοδραματικά κλισέ της.

Χαμογέλα

Ως ορισμός της χαμένης ευκαιρίας, η ταινία υποβάλλει με την ανατριχιαστική απεικόνιση των συνεπειών του μετατραυματικού άγχους, αποτυγχάνει όμως στην απόπειρά της να ισορροπήσει ανάμεσα στον ατμοσφαιρικό υπαινιγμό και τη σεναριακή σαφήνεια.

Η Φλεγόμενη Θάλασσα

Μετά το "Κύμα" (2015) και το "Σεισμό" (2018"), μια ακόμα σκανδιναβική περιπέτεια καταστροφής η οποία προσπαθεί να προσγειώσει στο ρεαλισμό ένα απόλυτα συνταγογραφημένο κινηματογραφικό είδος.