Ο Άγγελος

3

Το αντισυμβατικό πορτρέτο ενός αληθινού εγκληματία σκιαγραφείται με στιλ, χιούμορ, ερωτισμό και χωρίς εύκολες ψυχολογικές απαντήσεις ή prêt-a-porter κοινωνιολογικές παρατηρήσεις.

Ο Άγγελος

«Ο δολοφόνος με το αγγελικό πρόσωπο» θα ταίριαζε γάντι ως τίτλος της βιογραφίας του Κάρλος Ρομπλέδο Πουτς, του πλέον διαβόητου serial killer της Αργεντινής ο οποίος το 1972, μόλις 20 χρονών τότε, συνελήφθη και καταδικάστηκε σε ισόβια κάθειρξη για σωρεία αδικημάτων, ανάμεσά τους και 11 φόνοι. Το νεαρό της ηλικίας του, το παιδικό, εντελώς αθώο παρουσιαστικό του και ο κυνισμός των πράξεών του τον κάνουν έναν ιδανικό κινηματογραφικό χαρακτήρα, ο οποίος ενσαρκώνει απόλυτα πειστικά τη γοητεία που ασκεί η βία στη σύγχρονη μεταμοντέρνα κοινωνία.

Έχοντας ως παραγωγό τον Πέδρο Αλμοδόβαρ, ο Αργεντίνος Λουίς Ορτέγκα («Caja Negra», «Lulu») επιχειρεί να σκιαγραφήσει το εξαιρετικά ενδιαφέρον πορτρέτο του, ξεκινώντας με μια σοφή σεναριακή επιλογή. Μένοντας πιστός στα βιογραφικά γεγονότα, αρνείται εξ αρχής να υιοθετήσει εύκολες ψυχολογικές απαντήσεις ή prêt-a-porter κοινωνιολογικές παρατηρήσεις. Ο 17χρονος Κάρλος εμφανίζεται μπροστά στην κάμερα ως ένας παράτολμος και κυνικός έφηβος, μέλος μιας τυπικής μικροαστικής οικογένειας, ο οποίος δεν διστάζει να πάρει αυτό που θέλει χρησιμοποιώντας κάθε θεμιτό ή αθέμιτο μέσο. Με το ίδιο θράσος που κλέβει ένα μηχανάκι θα προκαλέσει και τον μάγκα συμμαθητή του Ραμόν, ξέροντας πως αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος για να κερδίσει, μαζί με μερικές μπουνιές, την εκτίμηση και τη συμπάθειά του.

Ο Άγγελος - εικόνα 1

Καθώς η αυτοσχέδια συμμορία των δυο τους, καθοδηγούμενη από τον ναρκομανή πατέρα του Ραμόν, επιδίδεται σταδιακά σε όλο και πιο αιματηρές κλοπές και διαρρήξεις, η αινιγματική προσωπικότητα του Κάρλος «ξεφλουδίζεται» στρώμα το στρώμα και παίρνει μορφή πινελιά την πινελιά. Με σπιρτόζικο σκηνοθετικό στιλ που υπονομεύει τη σοβαροφάνεια, αντισυμβατικό χιούμορ το οποίο αντιστέκεται στο δακρύβρεκτο, συμπονετικό δράμα κι έναν ερωτισμό που συνδέει όλους τους απαγορευμένους πόθους, ο Ορτέγκα κοιτάζει στα μάτια τον εξεγερμένο –χωρίς ταξική συνείδηση και ηθική πυξίδα– κατά πάντων ήρωά του. Ακολουθώντας τον στη διασκεδαστικά αυτοκαταστροφική πορεία του προς την απόλυτη μοναξιά αρνείται συνειδητά να τον κρίνει, φιλοδοξώντας απλά και μόνο να τον κατανοήσει.

Αργεντινή, Ισπανία. 2018. Διάρκεια: 118΄. Διανομή: SEVEN FILMS / STRADA FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Άγγελος

El Angel
3
  • Δραματική
  • 2018
  • Διάρκεια: 118 '
  • Λουίς Ορτέγκα

Πίσω από το παιδικό κι αθώο παρουσιαστικό του 17χρονου Κάρλος κρύβεται ένας αμετανόητος ληστής και κατά συρροή δολοφόνος.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Η Κατρίν Κορσινί και το στοίχημα της κοινωνικής κωμωδίας

Η Γαλλίδα σκηνοθέτιδα της "Μεγάλης Ρήξης", η οποία έκανε πρεμιέρα στο διαγωνιστικό πρόγραμμα των περσινών Καννών, μιλάει για την προσπάθειά της να συνδυάσει πολιτικές αναφορές και κωμωδία καταστάσεων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
01/12/2022

Zoe Kravitz, a Catwoman we love

Υπέροχη ηθοποιός, υπέροχο πλάσμα.

Οι ταινίες που μίλησαν ανοιχτά για το Aids

Παγκόσμια Ημέρα κατά του HIV σήμερα κι αυτά είναι τα φιλμ που "νίκησαν" τη μάστιγα του αιώνα.

Ο νέος Τζέιμς Μποντ ίσως είναι ηθοποιός της Marvel

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο 32χρονος ηθοποιός έχει ήδη περάσει από δοκιμαστικό.

Η Νύχτα της 12ης

Κινηματογραφικά ορθογραφημένο και σεναριακά στιβαρό αστυνομικό θρίλερ. Ένα "Zodiac" αλά γαλλικά, το οποίο περιγράφει διεισδυτικά τις απωθημένα βίαιες, πατριαρχικές δομές της σύγχρονης δυτικής κοινωνίας.

Κάποια Μίλησε

Δημοσιογραφικό δράμα οσκαρικής κοπής που, στην παράδοση των "Spotlight" και "Όλοι οι Άνθρωποι του Προέδρου", υπηρετεί με διηγηματική απλότητα τα γεγονότα μιας αληθινής ιστορίας.

Δεν Είσαι η Μητέρα μου

Ρεαλισμός και φαντασία συνδιαλέγονται με υπόγεια ένταση, καθώς φολκλορικοί μύθοι και ψυχολογικές διαταραχές μετατρέπουν μια ιστορία ενηλικίωσης σε ατμοσφαιρικό, αλλά βραχυκυκλωμένο στην κορύφωσή του θρίλερ τρόμου.