Glass

2

Ένα άνοστο σίκουελ χωρίς τις ανατρεπτικές ιδέες και την υποβλητική ατμόσφαιρα των προηγούμενων ταινιών, που δίνει ένα αδιάφορο κλείσιμο σε μια φιλόδοξη τριλογία.

Glass

Η αναπάντεχη εμφάνιση του Μπρους Γουίλις ως Ντέιβιντ Νταν από τον «Άφθαρτο» (2000) στην τελευταία σκηνή του «Διχασμένου» (2017), προετοίμασε το έδαφος για το κινηματογραφικό σμίξιμο των δύο ταινιών στο τελευταίο μέρος της τριλογίας του Μ. Νάιτ Σιάμαλαν. Το «Glass» βρίσκει τον άτρωτο Νταν στο ρόλο του αυτόκλητου προστάτη των αδυνάτων, ευθύνη που τον φέρνει αντιμέτωπο με τον διαταραγμένο Κέβιν Γουέντελ Κραμπ (Τζέιμς ΜάκΑβοϊ) και τις πολλαπλές προσωπικότητές του, με ισχυρότερη εκείνη του τρομακτικού Κτήνους. Το βίαιο τετ-α-τετ τους τους οδηγεί σε μια ψυχιατρική φυλακή, όπου περιμένει ο έτερος πρωταγωνιστής του «Άφθαρτου», ο ευφυής κύριος Γκλας (Σάμιουελ Τζάκσον). Η συνύπαρξή τους ωθεί το ραδιούργο μυαλό του Γκλας να σκαρφιστεί ένα σχέδιο χειραγώγησης των δύο αντρών, με απώτερο σκοπό την εκμετάλλευση των υπερδυνάμεών τους.

Glass - εικόνα 1

Όλες οι αρετές που προσέδιδαν μια ξεχωριστή γοητεία στον «Άφθαρτο» και το «Διχασμένο», εδώ ξεγράφονται από τον Σιάμαλαν ο οποίος ολοκληρώνει ανέμπνευστα και βεβιασμένα την οδύσσεια των ταλαιπωρημένων ηρώων του. Το «Glass» στερείται της αγωνίας, των ανατρεπτικών ιδεών και της υποβλητικής κινηματογραφικής αφήγησης των δύο πρώτων ταινιών της τριλογίας. Επιπλέον δεν ολοκληρώνεται, δυστυχώς, η εξαιρετικά ενδιαφέρουσα απόπειρα του Σιάμαλαν για μια πρωτότυπη και ανορθόδοξη ανάγνωση του μύθου των υπερηρώων, στην οποία ο παράγοντας του αβάσταχτου πόνου είναι καθοριστικός για την επιλογή του καλού ή του κακού στρατοπέδου. Αντίθετα, ο Σιάμαλαν υπογράφει ένα απελπιστικά μέτριο σενάριο που βρίθει λογικών κενών, στο οποίο αντιμετωπίζει μονοδιάστατα τους πρωταγωνιστές του, υποτιμώντας επιδεικτικά την περίπλοκη ψυχολογία τους.

Glass - εικόνα 2

Ενδεικτικό της κακογραμμένης πλοκής το γεγονός πως η μισή ταινία ξοδεύεται σε... επεξηγήσεις της δράσης δια στόματος Σάρα Πόλσον, η οποία κρατά το διακοσμητικό ρόλο μιας ψυχιάτρου που αναλαμβάνει την περίθαλψη των υπερηρώων. Χωρίς στην πορεία να διορθώνεται η κατάσταση, το «Glass» καταλήγει ένα άνοστο σίκουελ-θύμα της ματαιοδοξίας του δημιουργού του ο οποίος υπομονεύει το φιλόδοξο κινηματογραφικό σύμπαν που έπλασε, δίνοντας ένα αδιάφορο κλείσιμο στην τριλογία του.

ΗΠΑ. 2019. Διάρκεια: 129 ́. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Glass

2
  • Θρίλερ
  • 2019
  • Διάρκεια: 129 '
  • Μ. Νάιτ Σιάμαλαν

Ο Ντέιβιντ Νταν από τον «Άφθαρτο» προσπαθεί να σταματήσει τον διαταραγμένο Κέβιν Γουέντελ Κραμπ, όμως οι δυο τους συλλαμβάνονται και οδηγούνται στην ίδια ψυχιατρική φυλακή με τον γνωστό του Νταν, τον κ. Γκλας, και τότε ο χρόνος μέχρι το βίαιο ξέσπασμά τους αρχίζει να μετρά αντίστροφα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 23/5

Άντονι Χόπκινς, Ράσελ Κρόου και Ράιαν Ρέινολντς προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
19/05/2024

Αποχαιρετήστε τον Γιούργκεν Κλοπ με αυτό το must ντοκιμαντέρ

Οι άνθρωποι δούλεψαν στενά με τον σπουδαίο προπονητή της Λίβερπουλ μιλούν στα πέντε επεισόδια του "Jürgen".

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.