Glass

2

Ένα άνοστο σίκουελ χωρίς τις ανατρεπτικές ιδέες και την υποβλητική ατμόσφαιρα των προηγούμενων ταινιών, που δίνει ένα αδιάφορο κλείσιμο σε μια φιλόδοξη τριλογία.

Glass

Η αναπάντεχη εμφάνιση του Μπρους Γουίλις ως Ντέιβιντ Νταν από τον «Άφθαρτο» (2000) στην τελευταία σκηνή του «Διχασμένου» (2017), προετοίμασε το έδαφος για το κινηματογραφικό σμίξιμο των δύο ταινιών στο τελευταίο μέρος της τριλογίας του Μ. Νάιτ Σιάμαλαν. Το «Glass» βρίσκει τον άτρωτο Νταν στο ρόλο του αυτόκλητου προστάτη των αδυνάτων, ευθύνη που τον φέρνει αντιμέτωπο με τον διαταραγμένο Κέβιν Γουέντελ Κραμπ (Τζέιμς ΜάκΑβοϊ) και τις πολλαπλές προσωπικότητές του, με ισχυρότερη εκείνη του τρομακτικού Κτήνους. Το βίαιο τετ-α-τετ τους τους οδηγεί σε μια ψυχιατρική φυλακή, όπου περιμένει ο έτερος πρωταγωνιστής του «Άφθαρτου», ο ευφυής κύριος Γκλας (Σάμιουελ Τζάκσον). Η συνύπαρξή τους ωθεί το ραδιούργο μυαλό του Γκλας να σκαρφιστεί ένα σχέδιο χειραγώγησης των δύο αντρών, με απώτερο σκοπό την εκμετάλλευση των υπερδυνάμεών τους.

Glass - εικόνα 1

Όλες οι αρετές που προσέδιδαν μια ξεχωριστή γοητεία στον «Άφθαρτο» και το «Διχασμένο», εδώ ξεγράφονται από τον Σιάμαλαν ο οποίος ολοκληρώνει ανέμπνευστα και βεβιασμένα την οδύσσεια των ταλαιπωρημένων ηρώων του. Το «Glass» στερείται της αγωνίας, των ανατρεπτικών ιδεών και της υποβλητικής κινηματογραφικής αφήγησης των δύο πρώτων ταινιών της τριλογίας. Επιπλέον δεν ολοκληρώνεται, δυστυχώς, η εξαιρετικά ενδιαφέρουσα απόπειρα του Σιάμαλαν για μια πρωτότυπη και ανορθόδοξη ανάγνωση του μύθου των υπερηρώων, στην οποία ο παράγοντας του αβάσταχτου πόνου είναι καθοριστικός για την επιλογή του καλού ή του κακού στρατοπέδου. Αντίθετα, ο Σιάμαλαν υπογράφει ένα απελπιστικά μέτριο σενάριο που βρίθει λογικών κενών, στο οποίο αντιμετωπίζει μονοδιάστατα τους πρωταγωνιστές του, υποτιμώντας επιδεικτικά την περίπλοκη ψυχολογία τους.

Glass - εικόνα 2

Ενδεικτικό της κακογραμμένης πλοκής το γεγονός πως η μισή ταινία ξοδεύεται σε... επεξηγήσεις της δράσης δια στόματος Σάρα Πόλσον, η οποία κρατά το διακοσμητικό ρόλο μιας ψυχιάτρου που αναλαμβάνει την περίθαλψη των υπερηρώων. Χωρίς στην πορεία να διορθώνεται η κατάσταση, το «Glass» καταλήγει ένα άνοστο σίκουελ-θύμα της ματαιοδοξίας του δημιουργού του ο οποίος υπομονεύει το φιλόδοξο κινηματογραφικό σύμπαν που έπλασε, δίνοντας ένα αδιάφορο κλείσιμο στην τριλογία του.

ΗΠΑ. 2019. Διάρκεια: 129 ́. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Glass

2
  • Θρίλερ
  • 2019
  • Διάρκεια: 129 '
  • Μ. Νάιτ Σιάμαλαν

Ο Ντέιβιντ Νταν από τον «Άφθαρτο» προσπαθεί να σταματήσει τον διαταραγμένο Κέβιν Γουέντελ Κραμπ, όμως οι δυο τους συλλαμβάνονται και οδηγούνται στην ίδια ψυχιατρική φυλακή με τον γνωστό του Νταν, τον κ. Γκλας, και τότε ο χρόνος μέχρι το βίαιο ξέσπασμά τους αρχίζει να μετρά αντίστροφα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

4 σπουδαίες ταινίες για το Ολοκαύτωμα που δεν έχετε δει

Τιμούμε την Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος βλέποντας ξανά φιλμ που απεικόνισαν με ανατριχιαστική ευστοχία το οδυνηρό γεγονός.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
27/01/2023

Ο σκηνοθέτης Χλίνουρ Πάλμασον στην επική "Χώρα του Θεού"

Συζητάμε με τον βραβευμένο Σκανδιναβό σκηνοθέτη ενός εκ των πιο εντυπωσιακών arthouse φιλμ των τελευταίων ετών, το οποίο αναπαριστά τη μαγευτική και απάτητη Ισλανδία του 19ου αιώνα.

Το ελληνικό σινεμά από την αρχή στο Untold Φιλμ Φέστιβαλ

Η νέα κινηματογραφική διοργάνωση φιλοδοξεί να γίνει θεσμός, συστήνοντας στους σινεφίλ εγχώρια φιλμ που… διέφυγαν από τα γραφεία διανομής.

Η Χώρα του Θεού

Αιώνιο και εφήμερο συγκρούονται σε ένα μυστικιστικής ατμόσφαιρας, σιωπηλό και εικαστικά εντυπωσιακό χερτζογκικό έπος πάνω στην αυτοκαταστροφική ανθρώπινη ματαιοδοξία και το ακατάλυτο φυσικό μεγαλείο.

Joyland

Ξεπερνώντας τα μελοδραματικά προσκόμματα, η ιστορία ενός απαγορευμένου έρωτα ακτινογραφεί διεισδυτικά την πατριαρχική ασιατική/ μουσουλμανική πραγματικότητα και τα ανίκητα κοινωνικά ταμπού της.

Νοσταλγία

Γκανγκστερικό δράμα με στιβαρή ματιά και παλιομοδίτικη κοψιά, το οποίο διαχειρίζεται με αφηγηματική σιγουριά μια προβλέψιμη ιστορία αναπόδραστου παρελθόντος και επώδυνης νοσταλγίας.

Εκτός Ελέγχου

Καθαρόαιμη περιπέτεια στον αυτόματο πιλότο, η οποία αποφεύγει τις υπερβολικές αναταράξεις, ακολουθώντας ένα συνετά προβλέψιμο μέχρι κεραίας σχέδιο πτήσης.