Το Τρίτο Έγκλημα

3

Περίτεχνο παζλ διλημμάτων, προσποιήσεων, σοκαριστικών μυστικών και παραπλανητικών γεγονότων από έναν δεξιοτέχνη της κινηματογραφικής λεπτομέρειας.

Το Τρίτο Έγκλημα

Περίτεχνο παζλ διλημμάτων, προσποιήσεων, σοκαριστικών μυστικών και παραπλανητικών γεγονότων από έναν δεξιοτέχνη της κινηματογραφικής λεπτομέρειας.

Το Τρίτο Έγκλημα - εικόνα 1

Ανάμεσα σε δύο ταινίες που μέσα σε τρία χρόνια ταξίδεψαν στο Φεστιβάλ Κανών (το «After the Storm» και το βραβευμένο με Χρυσό Φοίνικα «Κλέφτες Καταστημάτων», το οποίο θα δούμε τον Νοέμβριο στις ελληνικές αίθουσες), ο παραγωγικότατος Χιροκάζου Κορεέντα («Nobody Knows», «Πατέρας και Γιος») στρίμωξε ακόμη μία, η οποία δια­γωνίστηκε στο περσινό Φεστιβάλ Βενετίας.

Πρόκειται για ένα βασισμένο σε δικό του σενάριο δικαστικό δράμα, στο οποίο ο επιτυχημένος δικηγόρος Σιγκεμόρι αναλαμβάνει την υπεράσπιση ενός άντρα που έχει ομολογήσει τη δολοφονία του αφεντικού του. Ο ίδιος, μάλιστα, είχε πριν από τριάντα χρόνια καταδικαστεί για άλλον ένα φόνο και τότε πρόεδρος του δικαστηρίου ήταν ο πατέρας του Σιγκεμόρι. Αν και η υπόθεση μοιάζει ξεκάθαρη, ο δικηγόρος αρχίζει να τη μελετάει αναζητώντας στοιχεία που θα μπορούσαν να γλιτώσουν τον πελάτη του από τη θανατική ποινή. Σταδιακά ανακαλύπτει πράγματα τόσο για το θύμα και την οικογένειά του όσο και για τον δράστη, ο οποίος όμως αλλάζει διαρκώς την κατάθεσή του, κάνοντας έτσι ακόμη δυσκολότερη την αποκάλυψη της πλήρους αλήθειας.

Το Τρίτο Έγκλημα - εικόνα 2

Αν και απομακρύνεται υφολογικά από τις συνήθεις, απλές οικογενειακές ιστορίες, ο Κορεέντα ενδιαφέρεται κι εδώ για την ηθική στάση ενός ανθρώπου μέσα σε ένα αμοραλιστικό περιβάλλον. Το τελευταίο αποτυπώνεται με μια εξαιρετικά κομψή σεναριακή τεχνική, καθώς όλοι οι εμπλεκόμενοι ενδιαφέρονται τελικά για κάτι άλλο από αυτό που δείχνουν αρχικά πως επιδιώκουν. Το σκηνοθετικό στιλιζάρισμα αναδεικνύει τις λεπτομέρειες που ηθελημένα μας αποπροσανατολίζουν και βαθαίνουν το πειστικό μυστήριο, όπως ένα βλέμμα, ένα χαμόγελο, ένα εκφραστικό γκρο πλαν, ενώ η σιωπηλή «μονομαχία» των δύο αντρών, δικηγόρου και κατηγορουμένου, βάζει κάθε θεατή να σκεφτεί πάνω στις έννοιες της αμαρτίας και της απονομής δικαιοσύνης.

Είναι ο γνωστός μας Κορεέντα, ο οποίος συνεχίζει να διερευνά τα ηθικά όρια και τις ψυχολογικές αντοχές της σύγχρονης ιαπωνικής κοινωνίας, αυτήν τη φορά με ένα περίτεχνο παζλ διλημμάτων, προσποιήσεων, σοκαριστικών μυστικών και παραπλανητικών γεγονότων και μέσα από τη φόρμα ενός δραματικού δικαστικού θρίλερ.

Ιαπωνία. 2017. Διάρκεια: 124΄. Διανομή: ONE FROM THE HEART.

Περισσότερες πληροφορίες

Το Τρίτο Έγκλημα

Sandome no Satsujin / The Third Murder
3
  • Δικαστικό Θρίλερ
  • 2017
  • Διάρκεια: 124 '
  • Χιροκάζου Κορεέντα

Ένας επιτυχημένος δικηγόρος αναλαμβάνει την υπεράσπιση ενός άντρα ο οποίος έχει ομολογήσει τη δολοφονία του αφεντικού του. Καθώς ερευνά την υπόθεση, ανακαλύπτει πως αυτή δεν είναι καθόλου ξεκάθαρη, με τον πελάτη του να αλλάζει διαρκώς την κατάθεσή του, μπερδεύοντας έτσι ακόμη περισσότερο τα πράγματα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ρενουάρ

Mινιμαλιστικό δράμα ελλειπτικής πλοκής, το οποίο, κρατώντας πάντα τα πόδια του στο έδαφος, αφήνει τις ονειρικές εικόνες του να παρασύρουν το θεατή σε μια μελαγχολικά συγκινητική διαδρομή ως την πόρτα της ενηλικίωσης. | Powered by Uber.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
11/12/2025

Ο Βασιλιάς των Βασιλιάδων: Μια Ιστορία Από τον Κάρολο Ντίκενς

Βασικά μαθήματα θρησκευτικών για αρχάριους μέσα από μια αδρά σκιτσαρισμένη (κυριολεκτικά), συνοπτική εκδοχή της Καινής Διαθήκης. | Powered by Uber.

Keeper

Ατμοσφαιρικό μεν, απίστευτα ασυνάρτητο δε θρίλερ μεταφυσικού τρόμου, το οποίο ποζάρει και ως αντιρομαντική, αντισεξιστική, αλλά και ταξική καταγγελία. | Powered by Uber.

Το Δέντρο που Πληγώναμε

Λυρική και νοσταλγική ιστορία ενηλικίωσης, από τις τρυφερότερες του ελληνικού σινεμά, σε κερδίζει με την αφοπλιστικά "ναΐφ" ματιά της σε έναν κόσμο που έχει οριστικά χαθεί. | Powered by Uber.

"Ξανασταυρώνεται": Το εμβληματικό μυθιστόρημα του Νίκου Καζαντζάκη μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη

Το "α" ταξίδεψε στα Χανιά για να επισκεφθεί τα γυρίσματα της πρώτης ταινίας μεγάλου μήκους του Θοδωρή Παπαδουλάκη.

Η δεύτερη ζωή και το νέο πρόσωπο του κινηματογράφου Αθήναιον

Μετά από (σχεδόν) πλήρη ανακαίνιση και μία μεγάλη επένδυση, ο εμβληματικός κινηματογράφος αλλάζει εποχή.

Ελληνικό box office: Οι θεατές είπαν τα "Κάλαντα των Χριστουγέννων"

Παρά τις αντιρρήσεις των καιρικών φαινομένων, δυο ελληνικές ταινίες, ένα animation και ένα θρίλερ τρόμου έφεραν όλων των ειδών τους θεατές και πάλι στις αίθουσες, ζεσταίνοντας το γιορτινό κινηματογραφικό κλίμα.