Περίπτωση Συνείδησης

3,5

Σεναριακά υποδειγματικό κοινωνικό δράμα, το οποίο διερευνά πολύπλευρα, διεισδυτικά και απολύτως κινηματογραφικά τη σχέση προσωπικής ηθικής και συλλογικής κοινωνικής ευθύνης.

Περίπτωση Συνείδησης

Σεναριακά υποδειγματικό κοινωνικό δράμα, το οποίο διερευνά πολύπλευρα, διεισδυτικά και απολύτως κινηματογραφικά τη σχέση προσωπικής ηθικής και συλλογικής κοινωνικής ευθύνης.

Περίπτωση Συνείδησης - εικόνα 1

Eνας ιατροδικαστής εμπλέκεται σε ένα τροχαίο, όπου τραυματίζεται ελαφρά ένα οκτάχρονο αγοράκι. Αποφεύγει να καλέσει την αστυνομία, διότι η ασφάλειά του έχει λήξει, και αποζημιώνει τον πατέρα του παιδιού. Αν και ο μικρός έχει μόνο μελανιές, προσφέρεται να τον μεταφέρει στο νοσοκομείο, αλλά ο γονιός του αρνείται. Το επόμενο πρωί θα βρει στο νεκροτομείο το πτώμα του αγοριού, η πρώτη γνωμάτευση όμως διαπιστώνει θάνατο από δηλητηρίαση.

Τότε θα ξεκινήσει μια προσωπική αναζήτηση ευθυνών, την οποία ο Βαχίντ Τζαλιλβάντ, με θητεία στο θέατρο, στην τηλεόραση και στη σκηνοθεσία άνω των 30 ντοκιμαντέρ, θα περιγράψει με μια υποδειγματικά μεθοδική σεναριακή επιδεξιότητα, που φέρνει στο νου τον συμπατριώτη του Ασγκάρ Φαραντί («Ένας Χωρισμός», «Ο Εμποράκος»).

Περίπτωση Συνείδησης - εικόνα 2

Σινεμά των χαρακτήρων, των λεπτομερειών και των ανθρώπινων συμπεριφορών, η «Περίπτωση Συνείδησης» είναι ένα θαρραλέο ψυχολογικό δράμα και ταυτόχρονα ένα (πολιτικο)κοινωνικό δοκίμιο πάνω στη συλλογική ευθύνη. Ο καθένας από τους ήρωες της ταινίας –ο ιατροδικαστής, ο πατέρας του παιδιού, ο εργάτης του ορνιθοτροφείου, η συνάδελφος του γιατρού– έρχεται αντιμέτωπος με ένα δίλημμα και παίρνει μια απόφαση.

Ο τρόπος που το κάνουν μοιάζει απλός και οι συνέπειές της αμελητέες. Ο Τζαλιλβάντ όμως αναζητά τη λεπτή, αόρατη κλωστή που συνδέει αίτιο και αποτέλεσμα, περιγράφοντας με ακρίβεια τη δαιδαλώδη ­διαδρομή της. Μια πορεία η οποία­ διαπερνά οικογενειακές σχέσεις, επαγγελματικές πράξεις και ηθικές στάσεις, ακτινογραφώντας την καθημερινότητα που μας περιβάλλει. Αυτό το αριστοτεχνικά στημένο ιρανικό σινε-δοκίμιο την αποτυπώνει με κινηματογραφική μεγαλοπρέπεια, αποσπώντας τα βραβεία σκηνοθεσίας κι ερμηνείας στο τμήμα Ορίζοντες του Φεστιβάλ Βενετίας αλλά και τον Αργυρό Αλέξανδρο και το βραβείο κριτικών στη Θεσσαλονίκη.

Ιράν. 2018. Διάρκεια: 104΄. Διανομή: AMA FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Περίπτωση Συνείδησης

No Date, No Signature
3,5
  • Κοινωνική
  • 2017
  • Διάρκεια: 104 '
  • Βαχίντ Τζαλιλβάντ

Ένας ιατροδικαστής εμπλέκεται σε ένα τροχαίο, όπου τραυματίζεται ελαφρά ένα οχτάχρονο αγοράκι. Αφού αποζημιώνει τον πατέρα του παιδιού, προσφέρεται να το μεταφέρει στο νοσοκομείο, αλλά ο τελευταίος αρνείται. Το επόμενο πρωί θα βρει στο νεκροτομείο το πτώμα του αγοριού, αλλά η πρώτη γνωμάτευση διαπιστώνει θάνατο από δηλητηρίαση.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Το CineDoc ανοίγει αυλαία με το ντοκιμαντέρ 'Τάκης.' για τον ιδρυτή του Takis Shelter

Με μια ταινία αφιερωμένη στη δύναμη της αγάπης προς τα ζώα και την ιστορία του Τάκη Προεστάκη, το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ CineDoc ξεκινά τη νέα του σεζόν.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
17/09/2025

Το "Έχω Κάτι να Πω" επιστρέφει στα θερινά

Η φιλοσοφική κωμωδία του Στράτου Τζίτζη με τον Αντίνοο Αλμπάνη ξεκινάει από την Παρασκευή 19/9 και για οκτώ μέρες ένα roadshow στους καλοκαιρινούς κινηματογράφους της Αθήνας.

Η απώλεια του οσκαρικού Ρόμπερτ Ρέντφορντ σηματοδοτεί τέλος εποχής

Ο εμβληματικός Αμερικανός ηθοποιός και σκηνοθέτης πέθανε σε ηλικία 89 ετών.

Οι σταθμοί της αξιοζήλευτης (ζωής και) καριέρας του Ρόμπερτ Ρέντφορντ

Τα γεγονότα που καθόρισαν τον κορυφαίο ηθοποιό και σκηνοθέτη.

Τι νέο θα δούμε στα θερινά σινεμά από αυτή την Πέμπτη 18/09

Όλα όσα καταφθάνουν προσεχώς στις μαρκίζες των open air και μη κινηματογράφων.

Ελληνικό box office: Το "Κάλεσμα 4" συνεχίζει ακάθεκτο

Οι τρομο-περιπέτειες της οικογένειας Γουόρεν εξακολουθούν να συναρπάζουν, την ώρα που το anime "Demon Slayer: Το Κάστρο του Απείρου" εντυπωσίασε με το άνοιγμά του και η αναζήτηση θεατών με "Συναισθηματική Αξία" αποδείχθηκε επιτυχής.

Δείτε την αφίσα του 66ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Στέφανος Ρόκος και Φωκίων Ξένος βρίσκονται πίσω από τα φετινά εικαστικά υλικά του θεσμού.