Ξένος Ανταποκριτής

3

Ο Χίτσκοκ δανείζεται ιδέες από την αγγλική περίοδό του για ένα καλοσκηνοθετημένο, αλλά μονοδιάστατο και προπαγανδιστικό κατασκοπικό θρίλερ (η δεύτερη αμερικανική ταινία του), το οποίο ήταν υποψήφιο για έξι Όσκαρ.

Ξένος Ανταποκριτής

Ο Χίτσκοκ δανείζεται ιδέες από την αγγλική περίοδό του για ένα καλοσκηνοθετημένο, αλλά μονοδιάστατο και προπαγανδιστικό κατασκοπικό θρίλερ (η δεύτερη αμερικανική ταινία του), το οποίο ήταν υποψήφιο για έξι Όσκαρ.

Ξένος Ανταποκριτής - εικόνα 1

Τ ο 1939 η Ευρώπη είναι έτοιμη να μπει στον πόλεμο και ο Άλφρεντ Χίτσκοκ αναχωρεί οικογενειακώς για το Χόλιγουντ και για τα σχέδια τα οποία είχε αναλάβει για λογαριασμό της United Artists ο μεγαλοπαραγωγός Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ, αποκλειστικά απασχολούμενος εκείνον τον καιρό με το «Όσα Παίρνει ο Άνεμος». Με την πρώτη του κιόλας αμερικανική ταινία, τη θριαμβεύτρια των Όσκαρ «Ρεβέκκα», ο 40χρονος Άγγλος σκηνοθέτης γίνεται περιζήτητος και ρίχνεται με τα μούτρα στη δουλειά, ξεκινώντας από μια αντιναζιστική κατασκοπική περιπέτεια, γραμμένη από τη βοηθό του και κατόπιν σπουδαία παραγωγό Τζόαν Χάρισον και τον τακτικό συνεργάτη του Τσαρλς Μπένετ («Ο Άνθρωπος που Ήξερε Πολλά», «Τα 39 Σκαλοπάτια», «Σαμποτέρ»).

Ο «Ξένος Ανταποκριτής» επαναλαμβάνει το γνωστό από την αγγλική περίοδο του Χίτσκοκ μοτίβο του αθώου ήρωα, ο οποίος μπλέκει σε μια περίπλοκη συνωμοσία, αφηγούμενος την ιστορία του δυναμικού Αμερικανού ρεπόρτερ Τζον Τζόουνς, ο οποίος αποστέλλεται από την εφημερίδα του στην ετοιμοπόλεμη Ευρώπη. Εκεί θα γίνει μάρτυρας της δολοφονίας του διπλωμάτη Βαν Μιρ, ο οποίος ήταν έτοιμος να προωθήσει μια πανευρωπαϊκή συνθήκη ειρήνης, και μαζί με την όμορφη κόρη ενός πολιτικού θα προσπαθήσει να αποκαλύψει την αλήθεια. Ότι δηλαδή ο θάνατός του ήταν σκηνοθετημένος από μια ναζιστική οργάνωση η οποία τον έχει απαγάγει, προσπαθώντας να του αποσπάσει λεπτομέρειες για τη συνθήκη.

Ξένος Ανταποκριτής - εικόνα 2

Αν και υποψήφιος για έξι Όσκαρ (ταινίας, πρωτότυπου σεναρίου, φωτογραφίας, β΄ αντρικού ρόλου, σκηνικών και ειδικών εφέ), ο «Ξένος Ανταποκριτής» δεν συγκρίνεται με τα περισσότερα θρίλερ που γύρισε ο μετρ στην πατρίδα του. Αφελώς προπαγανδιστικός, αλλά κυρίως μονοδιάστατος και με μετρημένες χιουμοριστικές αναλαμπές, εντυπωσιάζει με την τεχνική αρτιότητά του (φωτογραφία από τον Ρούντολφ Ματέ του «Πάθους της Ζαν Ντ’ Αρκ» του Ντράγερ και της «Τζίλντα», σκηνικά από τον τρις οσκαρούχο Αλεξάντερ Γκόλιτζεν) και τις ευφυείς σκηνοθετικές ιδέες του δαιμόνιου Χίτσκοκ, όπως οι ομπρέλες στη σκηνή της δολοφονίας, η σεκάνς στο εσωτερικού του ανεμόμυλου και η εντυπωσιακή πτώση του αεροπλάνου στη θάλασσα.

Α/Μ. ΗΠΑ. 1940. Διάρκεια: 120΄. Διανομή: BIBLIOTHEQUE.

Περισσότερες πληροφορίες

Ξένος Ανταποκριτής

Foreign Correspondent
3
  • Θρίλερ
  • 1940
  • Διάρκεια: 120 '
  • Άλφρεντ Χίτσκοκ

Ο Χίτσκοκ δανείζεται ιδέες από την αγγλική περίοδό του για ένα καλοσκηνοθετημένο, αλλά μονοδιάστατο και προπαγανδιστικό κατασκοπικό θρίλερ (η δεύτερη αμερικανική ταινία του), το οποίο ήταν υποψήφιο για έξι Όσκαρ.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ελληνικό box office: Ράιαν Γκόσλινγκ εναντίον Γκάρφιλντ

Σε μια εβδομάδα όπου τα σινεμά υπολειτουργούσαν και οι θεατές είχαν το νου τους στον οβελία, ο "Γκάρφιλντ" κέρδισε τις εντυπώσεις, ενώ δυναμικό ήταν το άνοιγμα του "Κασκαντέρ" από την Δευτέρα του Πάσχα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
10/05/2024

Είναι επίσημο: Έρχονται νέες ταινίες "Άρχοντα των Δαχτυλιδιών"

Το στούντιο της Warner Bros. έδωσε το πράσινο φως για την ανάπτυξη δύο ταινιών υπό την επίβλεψη του Πίτερ Τζάκσον.

Το Cine Paris επέστρεψε! Δείτε πώς άλλαξε το ιστορικό θερινό σινεμά

Βρεθήκαμε στην άτυπη "πρόβα τζενεράλε" του πλήρως ανανεωμένου κινηματογράφου ο οποίος ανοίγει ξανά από το Cinobo.

Arkadiko Film Festival: Στο "Any Day Now" του Χαμί Ραμεζάν το Βραβείο Κοινού

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το online φεστιβάλ που διοργάνωσε το Cinobo μαζί με τα Filmin και MyMovies, ενώνοντας το παρελθόν με το παρόν του ευρωπαϊκού σινεμά.

Τζέσικα Χάουσνερ: "Υπάρχει μια κοινωνικά υστερική εμμονή για ομορφιά"

Η Αυστριακή σκηνοθέτρια του "Club Zero" μιλάει για τη στιλάτη και διεισδυτική σάτιρά της με πρωταγωνίστρια τη Μία Γουασικόφσκα, η οποία έκανε πρεμιέρα στο περσινό Φεστιβάλ Καννών.

Το Βασίλειο του Πλανήτη των Πιθήκων

Σίκουελ με ποιότητες ικανές να διατηρήσουν το ικανοποιητικό επίπεδο του αναβιωτικού franchise, το οποίο όμως αποδυναμώνεται από την ανοικονόμητη σκηνοθεσία και το άνισο γράψιμό του.

Club Zero

Κοινωνική σάτιρα με έντονα σαρδόνιο χιούμορ και weird σκηνοθετικό στιλιζάρισμα. Αν και θεματικά ενδιαφέρουσα, η ψυχρότητά της μοιάζει εκβιαστική και η πικρή ειρωνεία της επιτηδευμένη.