Το Κουκλόσπιτο του Τρόμου

Ο Πασκάλ Λοζιέ («Martyrs») δεν αντιστέκεται στις ευκολίες του torture porn και των τρομο-κλισέ, έχει όμως να πει ενδιαφέροντα πράγματα πάνω στο ταλαιπωρημένο σινεμά τρόμου.

Το Κουκλόσπιτο του Τρόμου

Μια μητέρα με δύο έφηβες κόρες μετακομίζουν σε μια απομονωμένη οικογενειακή έπαυλη. Το ίδιο βράδυ δέχονται τη βίαιη επίθεση δύο αγνώστων, σε ένα γραφικής λεπτομέρειας exploitation παιχνίδι ανάμεσα στη (λυτρωτική) φαντασία και την (αβάσταχτα φρικτή) πραγματικότητα. Ο Λοζιέ («Martyrs») δεν αντιστέκεται στις ευκολίες του torture porn και των τρομο-κλισέ, έχει όμως να πει ενδιαφέροντα πράγματα πάνω στο ταλαιπωρημένο σινεμά τρόμου.

Το Κουκλόσπιτο του Τρόμου - εικόνα 1

Χαρακτηριστικός εκπρόσωπος του New French Extremity, δηλαδή ταινιών –από το «Trouble Every Day» (2001) της Κλερ Ντενί και το «Υπερένταση» (2003) του Αλεξάντρ Αζά μέχρι το «Raw» (2016) της Ζουλιά Ντικουρνό– που έβαλαν νέα όρια στην κινηματογραφική αναπαράσταση της βίας και αμφισβήτησαν κάθε πολιτικά ορθή άποψη, ο Πασκάλ Λοζιέ άφησε το στίγμα­ του στο σύγχρονο σινεμά τρόμου με το «Martyrs» (2008). Μια αριστουργηματική όσο και προκλητική, βασανιστικά ωμή μελέτη του ανθρώπινου πόνου (και του κόστους της γνώσης), θεματική η οποία επιστρέφει και στην τελευταία αγγλόφωνη ταινία του, γυρισμένη κυρίως στον Καναδά. Απομονωμένη σε μια επαρχία του, μια παλιά έπαυλη γεμάτη κούκλες κληροδοτείται στη γαλλικής καταγωγής Πολίν, η οποία μετακομίζει εκεί με τις δύο έφηβες κόρες της Μπεθ και Βέρα. Ήδη από το ίδιο βράδυ οι γυναίκες δέχονται τη βίαιη επίθεση δύο αγνώστων, τους οποίους τελικά κατορθώνουν να εξουδετερώσουν έπειτα από πολύ κόπο.

Το Κουκλόσπιτο του Τρόμου - εικόνα 2

Όταν η δράση της ταινίας μεταφέρεται ύστερα από 16 χρόνια, με την Μπεθ να ζει στο Σικάγο ως διάσημη συγγραφέας ιστοριών τρόμου, καταλαβαίνουμε πως κάτι δεν πάει καλά. Ένα τηλεφώνημα που λαμβάνει από την τρομαγμένη Βέρα την οδηγεί πίσω στο «κουκλόσπιτο», με τον Λοζιέ να στήνει ένα γραφικής λεπτομέρειας exploitation παιχνίδι ανάμεσα στο παρόν και το παρελθόν, στη (λυτρωτική) φαντασία και την (αβάσταχτα φρικτή) πραγματικότητα. Η υποκειμενική προοπτική της αλήθειας, η επώδυνη ενηλικίωση και η έννοια του (υπαρξιακού) μαρτυρίου δίνουν σε αυτό το home invasion thriller διαστάσεις που ο Γάλλος σκηνοθέτης αναδεικνύει άλλοτε­ με πιασάρικο και άλλοτε με πραγματικά κομψό τρόπο. Δανείζεται από τον Λάβκραφτ (ο οποίος «μας επισκέπτεται»), αξιοποιεί έξοχα τους δαιδαλώδεις εσωτερικούς χώρους και κάνει ένα έξυπνο σχόλιο για τη –βγαλμένη απ’ τη ζωή– καλλιτεχνική δημιουργία. Δεν αντιστέκεται βέβαια στις ευκολίες του torture porn και των τρομο-κλισέ, έχει όμως να πει κάποια ενδιαφέροντα πράγματα πάνω στο ταλαιπωρημένο σύγχρονο σινεμά τρόμου.

Γαλλία, Καναδάς. 2018. Διάρκεια: 91΄. Διανομή: SEVEN FILMS / AUDIOVISUAL

Περισσότερες πληροφορίες

Το Κουκλόσπιτο του Τρόμου

Insident in the Ghostlad
2,5
  • Τρόμου
  • 2018
  • Διάρκεια: 91 '
  • Πασκάλ Λοζιέ

Μια μητέρα με δύο έφηβες κόρες μετακομίζουν σε μια απομονωμένη οικογενειακή έπαυλη. Το ίδιο βράδυ δέχονται τη βίαιη επίθεση δύο αγνώστων.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Bullet Train

Καταιγιστική χορογραφία βίας, χαβαλέ και σινεφιλίας της σχολής "John Wick". Κατά περίπτωση διασκεδαστική, αλλά μπουκωμένη με αφηγηματικά τρικ που από ένα σημείο και μετά απλώς επαναλαμβάνονται αυτάρεσκα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
04/08/2022

Επίσημη Συμμετοχή

Μια πικρή σάτιρα του ναρκισσισμού που διέπει τον καλλιτεχνικό κόσμο, η οποία παρά το ακτινοβόλο χάρισμα των απολαυστικών πρωταγωνιστών της μένει στην επιφάνεια των πραγμάτων, δείχνοντας αναποφάσιστη ως προς τις προθέσεις της.

Atlantic City

Χρυσό Λιοντάρι στο Φεστιβάλ Βενετίας και πέντε οσκαρικές υποψηφιότητες για μια τρυφερά πικρή ελεγεία πάνω στο τέλος μιας (αμερικανικής) εποχής.

Διακοπές με την Οικογένεια

Ο πετυχημένος stand-up κωμικός Τζο Κόι εμπνέεται από την αληθινή ζωή του για μια ελάχιστα αστεία, αφόρητα κοινότοπη και ξέχειλη από κλισέ φάρσα.

Το Μαγαζάκι της Κεντρικής Οδού

Μια από τις εμβληματικές ταινίες του τσεχοσλοβακικού νέου κύματος, βραβευμένη με ξενόγλωσσο Όσκαρ.

Ένα γαλλικό βιογραφικό δράμα στην κορυφή του ελληνικού box office

Ο Ιούλιος αποχαιρέτισε τα θερινά σινεμά με χλιαρές εντυπώσεις και το "Άιφελ" ως εμπορικότερη ταινία του τετραημέρου.

Έρχεται το 15o Διεθνές Φεστιβάλ Animation Animasyros

Με πλούσια θεματική, εκπαιδευτικά εργαστήρια, προβολές και πληθώρα καλεσμένων που έχουν διακριθεί στη βιομηχανία του animation, η φετινή διοργάνωση θα αποτελέσει σημείο αναφοράς.