Love in Rome

3,5

Ο μύθος της μοιραίας γυναίκας παίρνει πιο… αντονιονική μορφή σε ένα κομψό μα πικρό ρομαντικό δράμα.

Love in Rome

Ο Μαρτσέλο είναι ένας γοητευτικός, άνεργος διανοούμενος ο οποίος ερωτεύεται την Άννα, μια όμορφη στάρλετ που προσπαθεί να κάνει καριέρα ηθοποιού. Είναι όμως συναισθηματικά άστατη, γεγονός με το οποίο ο Μαρτσέλο προσπαθεί αρχικά να συμβιβαστεί, αλλά τελικά τού είναι αδύνατο να το αποδεχτεί. Ο μύθος της μοιραίας γυναίκας παίρνει πιο… αντονιονική μορφή σε ένα κομψό μα πικρό ρομαντικό δράμα.

Love in Rome - εικόνα 1

Από τους θεμελιωτές της μεταπολεμικής ιταλικής κωμωδίας («Ο Φανφαρόνος», «Τα Τέρατα», «Άρωμα Γυναίκας»), ο Ντίνο Ρίζι συνεργάστηκε το 1960 με τον συνσεναριογράφο του Φελίνι, τον Ένιο Φλαϊάνο, για τη διασκευή ενός μυθιστορήματος του Έρκολε Πάτι. Μόνο που εδώ η πρώτη ύλη είναι σαφώς δραματικότερη, παραλλαγή του μύθου της μοιραίας γυναίκας που ξεκίνησε από το φιλμ νουάρ και φτάνει στο «Ντάρλινγκ» (1965) του Τζον Σλέζινγκερ. Στην ταινία, η οποία προβλήθηκε στην Ελλάδα με τον τίτλο «Η Νυμφομανής» (!), το αρσενικό «θύμα» είναι ο Μαρτσέλο, ένας άνεργος διανοούμενος ο οποίος ερωτεύεται μια όμορφη στάρλετ που προσπαθεί να κάνει καριέρα ηθοποιού.

Εκείνη όμως είναι συναισθηματικά άστατη, γεγονός με το οποίο προσπαθεί αρχικά να συμβιβαστεί ο Μαρτσέλο, αλλά τελικά τού είναι αδύνατο να το αποδεχτεί. Ο Φλαϊάνο, ο οποίος αμέσως μετά θα συνυπογράψει σεναριακά τη «Νύχτα» του Αντονιόνι, δίνει ένα στεγνό, υπαρξιακά πικρό ύφος σε μια ιστορία με μελοδραματικές πινελιές, ενώ η στιβαρή όσο και κομψή σκηνοθετική διαχείριση του Ρίζι (εξαιρετική δουλειά στους φωτισμούς και στις εναλλαγές των εποχών) προσθέτει στο ερωτικό αδιέξοδο έναν υποδόριο σαρκασμό κι επιπλέον μια κοινωνική διάσταση.

Α/Μ. Ιταλία, Γαλλία. 1960. Διάρκεια: 107΄. Διανομή: NEW STAR.

Περισσότερες πληροφορίες

Love in Rome

Un Amore a Roma
3,5
  • Δραματική
  • 1960
  • Διάρκεια: 107 '
  • Ντίνο Ρίζι

Ο Μαρτσέλο είναι ένας γοητευτικός, άνεργος διανοούμενος ο οποίος ερωτεύεται την Άννα, μια όμορφη στάρλετ που προσπαθεί να κάνει καριέρα ηθοποιού. Είναι όμως συναισθηματικά άστατη, γεγονός με το οποίο ο Μαρτσέλο προσπαθεί αρχικά να συμβιβαστεί, αλλά τελικά τού είναι αδύνατο να το αποδεχτεί.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 18 Δεκεμβρίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
18/12/2025

Film Factory: Ένα τριήμερο κινηματογραφικών masterclasses με ελεύθερη είσοδο στην Ταινιοθήκη

Μία από τις πιο δημιουργικές και επιτυχημένες εκπαιδευτικές δράσεις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου επιστρέφει για δέκατη τέταρτη χρονιά.

Avatar: Φωτιά και Στάχτη

Τρίτη παραλλαγή της ίδιας ακριβώς ιστορίας. Όσο όμως το θέαμα διογκώνεται προς το (ακόμα) εντυπωσιακότερο, τόσο όλα τα υπόλοιπα (χαρακτήρες, πλοκή, οικολογική αλληγορία) γίνονται απλοϊκότερα, μελοδραματικότερα και αφελέστερα. | Powered by Uber.

Η Αγγελία

Ψυχολογικό θρίλερ διαδοχικών ανατροπών, το οποίο, από την εξέλιξη της πλοκής έως τις ερωτικές σκηνές, μοιάζει αναποφάσιστο μέχρι τέλους για το αν θα ήθελε να είναι μια σαρκαστική παρωδία. | Powered by Uber.

Αυτά που Σκοτώνεις

Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Σάντανς για ένα αγωνιώδες δράμα, το οποίο στήνει μια υποβλητική ατμόσφαιρα μυστηρίου, θολώνοντας δεξιοτεχνικά τα όρια φαντασίας και πραγματικότητας. | Powered by Uber.

Αλευρίνο, "Το Σπέρμα του Σύμπαντος"

Άλλο ένα χιουμοριστικό, χαοτικό και κατασκευαστικά ερασιτεχνικό σινε-δοκίμιο από τον αθεράπευτα παιγνιώδη και απολαυστικό παραμυθά δημιουργό τού "Πέφτουν οι Σφαίρες σαν το Χαλάζι…" | Powered by Uber.

Χριστούγεννα με τον Ποντικούλη

Ναΐφ, καρτουνίστικη και καλογυρισμένη κωμωδία καταστροφής, όπου τα (ψηφιακά) ποντίκια κλέβουν την παράσταση από τους αμήχανους ζωντανούς χαρακτήρες. | Powered by Uber.