Οδηγός Cinema

Η Λιακάδα Μέσα μου

Μια σαρκαστικά πικρή κομεντί πάνω στο μεσήλικο φλερτ, εμπνευσμένη από τα «Αποσπάσματα ενός ερωτικού λόγου» του Ρολάν Μπαρτ.

Η Λιακάδα Μέσα μου

Η Ιζαμπέλ είναι μια Παριζιάνα καλλιτέχνις και χωρισμένη μητέρα που δεν εγκαταλείπει την προσπάθεια να βρει τον αληθινό έρωτα. Παρότι το κενό μεταξύ αυτού που ψάχνει και των αντρών που παρουσιάζονται στη ζωή της μεγαλώνει συνεχώς, εκείνη επιμένει, σε μια σαρκαστικά πικρή κομεντί πάνω στο μεσήλικο φλερτ, εμπνευσμένη από τα «Αποσπάσματα ενός ερωτικού λόγου» του Ρολάν Μπαρτ.

Η Λιακάδα Μέσα μου - εικόνα 1

Η πρώτη ταινία της Γαλλίδας ακατάτακτης δημιουργού Κλερ Ντενί («Beau Travail», «White Material», «Trouble Every Day») που φτάνει μέσω επίσημης διανομής στις ελληνικές αίθουσες είναι μια αντισυμβατική ρομαντική κομεντί, η οποία, σύμφωνα με τα λεγόμενα της ίδιας της 71χρονης σκηνοθέτιδας, είναι εμπνευσμένη από τα «Αποσπάσματα ενός ερωτικού λόγου» του Ρολάν Μπαρτ. Ο δοκιμιακός λόγος του διάσημου στοχαστή δεν εμπεριέχει κάποια πλοκή φυσικά, αλλά οι φιλοσοφικές ιδέες του, εύστοχα και παιχνιδιάρικα διατυπωμένες, είναι αυτές που στην ουσία οδηγούν την αναζήτηση της Ιζαμπέλ, μιας Παριζιάνας μοντέρνας εικαστικού, η οποία προσπαθεί να βάλει σε τάξη τη συναισθηματική ζωή της.

Η Λιακάδα Μέσα μου - εικόνα 2

Σε σεναριακή συνεργασία με τη συγγραφέα Κριστίν Ανιό, η Ντενί την παρατηρεί με οξυδέρκεια, συμπόνια και μια γερή δόση ειρωνείας, που κορυφώνεται στην τελευταία διαλογική σκηνή με τον… new age Ζεράρ Ντεπαρντιέ. Καθώς η Ιζαμπέλ περνάει από τον έναν εραστή στον άλλον αναζητώντας την «εσωτερική λιακάδα» του τίτλου, όχι μόνο συναντά ψυχολογικά προβλήματα μεγαλύτερα από τα δικά της, αλλά διαπιστώνει και πως μια ερωτική σχέση δεν μπορεί να την καλύψει και σεξουαλικά και πνευματικά και συναισθηματικά.

Ο ερωτικός «λόγος» δεν μπορεί λοιπόν παρά να είναι αποσπασματικός, διαρκώς ημιτελής και γι’ αυτό γοητευτικός, μια ιδέα που φέρνει αυτήν την ανάλαφρη και κατά στιγμές φλύαρη -οι λέξεις που κρύβουν, αντί να αποκαλύπτουν την επιθυμία- ρομαντική κομεντί στον αντίποδα κάθε αντίστοιχης χολιγουντιανής. Δεν είναι δύσκολο να φανταστεί κάποιος τι θα έκανε η Νάνσι Μέγερ με την ίδια σεναριακή πλοκή... Επιπλέον όμως εκείνη δεν θα διέθετε τη Ζιλιέτ Μπινός, το αυτοσαρκαστικό μπρίο και η κωμική εκφραστική δύναμη της οποίας βρίσκουν εδώ έναν απολαυστικό ρόλο sur-mesure.

Γαλλία. 2017. Διάρκεια: 94΄. Διανομή: FILMTRADE.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Λιακάδα Μέσα μου

Un Beau Soleil Intérieur
3
  • Κομεντί
  • 2017
  • Διάρκεια: 94 '

Η Ιζαμπέλ είναι μια Παριζιάνα καλλιτέχνις και χωρισμένη μητέρα που δεν εγκαταλείπει την προσπάθεια να βρει τον αληθινό έρωτα. Παρότι το κενό μεταξύ αυτού που ψάχνει και των αντρών που παρουσιάζονται στη ζωή της μεγαλώνει συνεχώς, εκείνη επιμένει…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Για Πάντα Κοντά σου

Η κοινωνική, οικογενειακή και ψυχολογική καθημερινότητα της βρετανικής εργατικής τάξης αποκαλύπτεται μέσα από μια ζυγισμένη συναισθηματικά ιστορία ενηλικίωσης και αποχαιρετισμού.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
13/01/2022

Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ

Αδέξια προσπάθεια αποτύπωσης των ιδιαιτεροτήτων μιας καλλιτεχνικής περσόνας με τους δικούς της όρους (με "φασμπιντερικό" δηλαδή τρόπο).

Τι Βλέπουμε Όταν Κοιτάμε τον Ουρανό;

Οι λεπτομέρειες της καθημερινότητας γίνονται ποιητικοί πρωταγωνιστές σε ένα σύγχρονο ρομαντικό παραμύθι.

Σχέδιο Διάσωσης

Μια πολλά υποσχόμενη ιδέα αναπτύσσεται με φρεσκάδα, χάνει όμως σταδιακά τη δυναμική και το χιούμορ της, για να καταλήξει σε μια προκάτ διδακτική περιπέτεια για το προεφηβικό κοινό.

Ο "Spider-man" συνεχίζει να καταρρίπτει τα εισπρακτικά ρεκόρ

Αδέξιο ξεκίνημα για τις "Πράκτορες 355" στα αμερικανικά σινεμά, την ώρα που ο "Spider-man" σπάει τα κοντέρ.

Εισιτήρια του τετραημέρου των Φώτων: Το "Σμύρνη μου Αγαπημένη" αντεπιτίθεται

Για πρώτη φορά από την πρεμιέρα τους, η ελληνική υπερπαραγωγή έβαλε περισσότερους θεατές στις αίθουσες από το υπερηρωικό "Spider-man: No Way Home".

Οι ταινίες του Πολ Τόμας Άντερσον στη σωστή σειρά

Με αφορμή την καινούρια ταινία τού οκτώ φορές υποψήφιου για Όσκαρ Αμερικανού σκηνοθέτη "Πίτσα Γλυκόριζα", ανατρέχουμε στη φιλμογραφία του με αυστηρά αξιολογική σειρά.