Το Μπαρ

2,5

Συνδυασμός μαύρης κωμωδίας και θρίλερ τρόμου με έντονη κλειστοφοβική αίσθηση. Όσο περνάει η ώρα, όμως, αυτή δίνει τη θέση της σε ανούσιες επαναλήψεις και καρτουνίστικες, υστερικές υπερβολές.

Το Μπαρ

Μια ομάδα αγνώστων παγιδεύονται σε ένα μικρό μπαρ, καθώς όποιος προσπαθεί να βγει απ’ αυτό πέφτει νεκρός από πυροβολισμό αγνώστου προέλευσης. Συνδυασμός μαύρης κωμωδίας και θρίλερ τρόμου με έντονη κλειστοφοβική αίσθηση. Όσο περνάει η ώρα, όμως, αυτή δίνει τη θέση της σε ανούσιες επαναλήψεις και καρτουνίστικες, υστερικές υπερβολές.

Το Μπαρ - εικόνα 1

Από τους γνωστότερους σκηνοθέτες του ισπανικού σινεμά του φανταστικού, ο 52χρονος Άλεξ ντε λα Ιγκλέσια έκανε αίσθηση ήδη από το ντεμπούτο του, την κωμική sci-fi αλληγορία σε παραγωγή Πέδρο Αλμοδόβαρ «Accion Mutante» του 1993. Πιστός στον κινηματογράφο των ειδών («The Day of the Beast», «Perdita Durango», «The Oxford Murders»), έφτασε μέχρι το Αργυρό Λιοντάρι και το βραβείο Σεναρίου στο Φεστιβάλ Βενετίας με την «Τελευταία Ακροβάτιδα της Μαδρίτης», ποντάροντας πάντα στην οπτική υπερβολή, τις μελοδραματικές καταστάσεις και ένα sui generis συνδυασμό χιούμορ και τρόμου. Πάνω στην ίδια συνταγή, στήνει τώρα ένα κλειστοφοβικό θρίλερ γυρισμένο (σχεδόν) εξ ολοκλήρου σε ένα μαδριλένικο μπαρ, στο οποίο ένα πρωί σαν όλα τ’ άλλα συνωστίζονται ένα σωρό διαφορετικοί χαρακτήρες.

Από τη δυναμική ιδιοκτήτριά του και το βοηθό της μέχρι έναν πρώην αστυνομικό, έναν χίπστερ, ένα μυστηριώδη Αργεντινό, μια νευρική νοικοκυρά, τον ημίτρελο Ίσραελ και την κομψή, πανέμορφη Έλενα. Αυτό το πρωί, όμως, δεν θα είναι τελικά σαν όλα τ’ άλλα, καθώς ο πρώτος πελάτης που βγαίνει από το μαγαζί πέφτει νεκρός από πυροβολισμό, όπως κι εκείνος που σπεύδει να τον βοηθήσει. Έντρομοι, οι εγκλωβισμένοι θαμώνες βλέπουν το δρόμο να αδειάζει, σε λίγο τα πτώματα εξαφανίζονται ως διά μαγείας από το πεζοδρόμιο, ενώ στην τουαλέτα κείτεται νεκρός ένας άντρας που μοιάζει να έχει κάνει ένεση στον εαυτό του.

Το Μπαρ - εικόνα 2

«Η ζωή είναι μια ανεξήγητη φυλακή της οποίας την έξοδο δεν μπορούμε να βρούμε», λέει ο Άλεξ ντε λα Ιγκλέσια, δίνοντας τον παραβολικό τόνο ενός φιλμ που παραπέμπει άμεσα στο σουρεαλιστικό «Εξολοθρευτή Άγγελο» του Λουίς Μπουνιουέλ και τις κλειστοφοβικές, αγωνιώδεις περιπέτειες του Τζον Κάρπεντερ («Ο Σταθμός 13 Δέχεται Επίθεση», «Η Απειλή»). Ποντάροντας στην ένταση η οποία δημιουργείται από τον πανικό των καχύποπτων, εγωιστικών και μισαλλόδοξων χαρακτήρων οι οποίοι, αφού αδυνατούν να επικοινωνήσουν με τον έξω κόσμο και να βρουν μια ικανοποιητική εξήγηση για όσα συμβαίνουν, στρέφονται ο ένας εναντίον του άλλου, ο Βάσκος σκηνοθέτης προσθέτει μια υπαρξιακή διάσταση στον τρόμο που γρήγορα απλώνεται στην οθόνη, σατιρίζοντας ταυτόχρονα την αδύναμη ανθρώπινη φύση με ένα βιτριολικό χιούμορ.

Για περίπου μία ώρα και προτού η δράση μεταφερθεί στο μικροσκοπικό υπόγειο του μπαρ, το μυστήριο, ο σαρκασμός, η αγωνία και η αλληγορία λειτουργούν με ένα διασκεδαστικό τρόπο, ο οποίος σταδιακά χάνει το ενδιαφέρον του, καθώς τα σεναριακά τρικ αρχίζουν να επαναλαμβάνονται, η διαρκής ένταση αγγίζει την υστερία και οι καταστάσεις την καρτουνίστικη υπερβολή. Έτσι, στο τελευταίο μέρος του το υποσχόμενο, αλλά άνισο αυτό θρίλερ κυνηγά απλώς την ουρά του, ένα ακόμα δείγμα του ανοικονόμητου ταλέντου του Άλεξ ντε λα Ιγκλέσια.

Ισπανία, Αργεντινή. 2017. Διάρκεια: 102΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Περισσότερες πληροφορίες

Το Μπαρ

El Bar
2,5
  • Θρίλερ
  • 2017
  • Διάρκεια: 102 '
  • Άλεξ ντε λα Ιγκλέσια

Μια ομάδα αγνώστων παγιδεύονται σε ένα μικρό μπαρ, καθώς όποιος προσπαθεί να βγει απ’ αυτό πέφτει νεκρός από πυροβολισμό αγνώστου προέλευσης.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
17/05/2024

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.

Το "Λώξη" δεν είναι μόνο ένα ντοκιμαντέρ για την πρώτη ηθοποιό με σύνδρομο Down

Οι σκηνοθέτες της ταινίας για την Λωξάνδρα Λούκας που έγραψε ιστορία παίζοντας στο Εθνικό Θέατρο, μιλούν στο "α" για το πολύτιμο φιλμ τους.

Ο Ρένος Χαραλαμπίδης για τα "Φτηνά Τσιγάρα"

"Έκλαιγα μόνος μου έξω από τις αίθουσες, εγκατέλειψα τα σχέδια μου" σχολίασε ο σκηνοθέτης και ηθοποιός.

Η Βίκυ Καγιά και η Σοφία Κόκκαλη είναι μητέρα και κόρη στο "Πολύδροσο" του The Boy

Οι συμπρωταγωνίστριες της νέας ταινίας του Αλέξανδρου Βούλγαρη μιλούν στο "α" για τη συμμετοχή τους στο ατμοσφαιρικό δράμα που ψηλαφεί τις έννοιες της μητρότητας και της απώλειας.