Το Δείπνο

1,5

Μετά τα «Δικά μας Παιδιά» άλλη μία μεταφορά του μυθιστορήματος του Χέρμαν Κοχ «Το δείπνο», η οποία –παρά το ατμοσφαιρικό της στήσιμο– υποφέρει από διδακτισμό, αμήχανες ιστορικοπολιτικές αναφορές και θεατρική ρητορεία.

Το Δείπνο

Μετά τα «Δικά μας Παιδιά» άλλη μία μεταφορά του μυθιστορήματος του Χέρμαν Κοχ «Το δείπνο», η οποία –παρά το ατμοσφαιρικό της στήσιμο– υποφέρει από διδακτισμό, αμήχανες ιστορικοπολιτικές αναφορές και θεατρική ρητορεία.

Το Δείπνο - εικόνα 1

Το μυθιστόρημα του Ολλανδού Χέρμαν Κοχ «Το δείπνο», που εκδόθηκε το 2009, έχει ήδη προλάβει να γνωρίσει τρεις κινηματογραφικές μεταφορές. Έτσι, μετά την ολλανδική βερσιόν του 2013 και τα «Δικά μας Παιδιά» του Ιταλού Ιβάνο ντε Ματέο, ο σεναριογράφος («I Am not There», «Love & Mercy») και σκηνοθέτης («The Messenger», «Στα Όρια») Όρεν Μόβερμαν αναλαμβάνει την αγγλόφωνη εκδοχή­ του παίρνοντας τη θέση της... ­Κέιτ Μπλάνσετ, η οποία σχεδίαζε να κάνει με αυτήν το σκηνοθετικό της ντεμπούτο. Ο Μόβερμαν νιώθει πολύ οικεία στη σκοτεινή πλευρά του αμερικανικού ονείρου, το οποίο συχνά αποδομεί στις ταινίες του. Παραδόξως, αν κι εδώ η πρώτη ύλη τού προσφέρει αρκετές ιδέες για σκληρή κοινωνική κριτική, εκείνος επιλέγει μια «μεγαλόστομη» σεναριακή διασκευή, η οποία λόγω της θεατρικής δομής του λογοτεχνήματος φαντάζει ακόμη πιο σοβαροφανής και φορτωμένη.

Το Δείπνο - εικόνα 2

Σε αυτή­, λοιπόν, δύο αδέρφια της καλής κοινωνίας, ένας βουλευτής κι ένας καθηγητής πανεπιστημίου, και οι σύζυγοί τους συναντιούνται σε ένα πολυτελές εστιατόριο για να συζητήσουν ένα σοβαρότατο πρόβλημα­ που αφορά το μέλλον των παιδιών­ τους. Ενώ η κουβέντα διαρκώς δια­κόπτεται από τα τηλεφωνήματα που δέχεται ο αυτάρεσκος πολιτικός, ο οποίος είναι έτοιμος να ανακοινώσει την υποψηφιότητά του για τη θέση του κυβερνήτη, και οι κυνικές παρατηρήσεις του οργισμένου με τους πάντες και τα πάντα καθηγητή γίνονται όλο και οξύτερες, το υποφωτισμένο, σχεδόν γοτθικό και μεγαλοπρεπές σκηνικό του εστιατορίου, σε πλήρη αντιδιαστολή με τις μινιμαλιστικές μερίδες των γιγάντιων πιάτων, σχολιάζει απλά κι εύστοχα μια ολόκληρη πολιτικο-πολιτιστική πραγματικότητα.

Οι στομφώδεις διάλογοι, η εξεζητημένη αφήγηση off (του καθηγητή) –ένας σχολιασμός του αμερικανικού εμφυλίου– και τα διδακτικά μηνύματα που ακολουθούν αποδεικνύονται φτηνή, ενοχλητική ρητορεία, βγαλμένη περισσότερο από ένα καταγγελτικό πολιτικό μανιφέστο παρά από ένα στιβαρό κοινωνικό δράμα.

ΗΠΑ. 2017. Διάρκεια: 120΄. Διανομή: TANWEER.

Περισσότερες πληροφορίες

Το Δείπνο

The Dinner
1,5
  • Δραματική
  • 2017
  • Διάρκεια: 120 '
  • Όρεν Μούβερμαν

Δύο αδέρφια, ένας βουλευτής κι ένας καθηγητής πανεπιστημίου, και οι σύζυγοί τους συναντιούνται σε ένα πολυτελές εστιατόριο για να συζητήσουν ένα σοβαρότατο πρόβλημα που αφορά το μέλλον των παιδιών τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
17/05/2024

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.

Το "Λώξη" δεν είναι μόνο ένα ντοκιμαντέρ για την πρώτη ηθοποιό με σύνδρομο Down

Οι σκηνοθέτες της ταινίας για την Λωξάνδρα Λούκας που έγραψε ιστορία παίζοντας στο Εθνικό Θέατρο, μιλούν στο "α" για το πολύτιμο φιλμ τους.

Ο Ρένος Χαραλαμπίδης για τα "Φτηνά Τσιγάρα"

"Έκλαιγα μόνος μου έξω από τις αίθουσες, εγκατέλειψα τα σχέδια μου" σχολίασε ο σκηνοθέτης και ηθοποιός.

Η Βίκυ Καγιά και η Σοφία Κόκκαλη είναι μητέρα και κόρη στο "Πολύδροσο" του The Boy

Οι συμπρωταγωνίστριες της νέας ταινίας του Αλέξανδρου Βούλγαρη μιλούν στο "α" για τη συμμετοχή τους στο ατμοσφαιρικό δράμα που ψηλαφεί τις έννοιες της μητρότητας και της απώλειας.