Όνειρα Γλυκά

2

Έντεχνα σκηνοθετημένο, μα αδύναμο στις εντάσεις του και ελάχιστα βαθύ στις αλληγορίες του δράμα ενηλικίωσης, βασισμένο σε ένα αυτοβιογραφικό μπεστ σέλερ.

Όνειρα Γλυκά

Έντεχνα σκηνοθετημένο, μα αδύναμο στις εντάσεις του και ελάχιστα βαθύ στις αλληγορίες του δράμα ενηλικίωσης, βασισμένο σε ένα αυτοβιογραφικό μπεστ σέλερ.

Όνειρα Γλυκά - εικόνα 1

Ξεκινώντας τη δεκαετία του ’60 ως κινηματογραφικός επαναστάτης με τολμηρή­ πολιτική ματιά («Τα Χέρια στις Τσέπες», «Εις το Όνομα του Πατρός», «Βιασμός στην Πρώτη Σελίδα»), ο Μάρκο Μπελόκιο ωρίμασε ως ένας δεξιοτέχνης υπαρξιακών δραμάτων που πραγματεύονται την ενηλικίωση, τους οικογενειακούς δεσμούς και τη σχέση μας τόσο με την Ιστορία όσο και με την κοινωνική πραγματικότητα που μας περιβάλλει. Η επανάσταση έχει πλέον κλειστεί σε τέσσερις τοίχους και ο Ιταλός auteur προσπαθεί να βρει τρόπους να την κρατήσει ζωντανή ακόμη και ως ιδέα στο μυαλό των ηρώων του.

Για τον 35χρονο Μάσιμο, έναν επιτυχημένο δημοσιογράφο ο οποίος κουβαλά παιδιόθεν, σαν ανοιχτή εσωτερική πληγή, τον ξαφνικό θάνατο της μητέρας του όταν εκείνος ήταν 9 ετών, μια επαναστατική αλλαγή θα ήταν να καταφέρει να συμβιβαστεί επιτέλους με την απώλεια και να κατορθώσει, έστω και τώρα, να ανοιχτεί στους ανθρώπους γύρω του. Να γίνει ένα μαζί τους, είτε ερωτευόμενος ειλικρινά τη γιατρό που τον πλησιάζει είτε συμμετέχοντας ξανά στα γεγονότα που, όπως στο αιματοκυλισμένο Σαράγιεβο, απλώς καταγράφει ασυγκίνητος.

Όνειρα Γλυκά - εικόνα 2

Βασισμένος σε ένα αυτοβιογραφικό μπεστ σέλερ του Μάσιμο Γκραμελίνι, ο Μπελόκιο περιγράφει με στιλ, αλλά χωρίς νεύρο κι εσωτερική ένταση μια πορεία αυτοσυνείδησης η οποία προσπαθεί να ξεπεράσει το πέπλο θανάτου (και μαζί το φόβο και την απάθεια), που τυλίγει μια ασφυκτική καθημερινότητα, από τη Βοσνία μέχρι την αεροπορική τραγωδία της Grande Torino και τις ταινίες στην τηλεόραση. Η ατμόσφαιρα του φιλμ είναι υποβλητική, οι εμμονές του σκηνοθέτη –όπως η οικογένεια ή η καθολική εκκλησία– πάντα παρούσες, τίποτα όμως πέρα από αυτά δεν σπρώχνει το δράμα προς μια πρωτότυπη, λιγότερο προφανή στις αλληγορίες της και τελικά πραγματικά ενδιαφέρουσα εξέλιξη.

Ιταλία, Γαλλία. 2016. Διάρκεια: 134΄. Διανομή: SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Όνειρα Γλυκά

Fai Be Sogni
2
  • Δραματική
  • 2016
  • Διάρκεια: 134 '
  • Μάρκο Μπελόκιο

Ο 35χρονος Μάσιμο, επιτυχημένος δημοσιογράφος, επιστρέφει στο Τορίνο και το άδειο πλέον πατρικό του σπίτι και έρχεται αντιμέτωπος με το παρελθόν του, το οποίο στοιχειώνει ο ξαφνικός θάνατος της μητέρας του, όταν εκείνος ήταν μόλις εννέα ετών.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
18/05/2024

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.

Το "Λώξη" δεν είναι μόνο ένα ντοκιμαντέρ για την πρώτη ηθοποιό με σύνδρομο Down

Οι σκηνοθέτες της ταινίας για την Λωξάνδρα Λούκας που έγραψε ιστορία παίζοντας στο Εθνικό Θέατρο, μιλούν στο "α" για το πολύτιμο φιλμ τους.

Ο Ρένος Χαραλαμπίδης για τα "Φτηνά Τσιγάρα"

"Έκλαιγα μόνος μου έξω από τις αίθουσες, εγκατέλειψα τα σχέδια μου" σχολίασε ο σκηνοθέτης και ηθοποιός.