Σε Τέσσερις Χρόνους

Παθιασμένες ερμηνείες συναντούν ανολοκλήρωτους χαρακτήρες σε μια αφηγηματικά πρωτότυπη ανατομία της γυναικείας ψυχολογίας, χωρίς όμως την απαιτούμενη συνοχή και την κινηματογραφική καθαρότητα.

Σε Τέσσερις Χρόνους

Τέσσερις γυναικείοι χαρακτήρες, από την παιδική ηλικία μέχρι την ενήλικη ζωή, τέσσερις διαφορετικές ιστορίες οι οποίες συναντιούνται με απρόοπτο τρόπο. Παθιασμένες ερμηνείες συναντούν ανολοκλήρωτους χαρακτήρες σε μια αφηγηματικά πρωτότυπη ανατομία της γυναικείας ψυχολογίας, χωρίς όμως την απαιτούμενη συνοχή και την κινηματογραφική καθαρότητα.

Σε Τέσσερις Χρόνους - εικόνα 1

Ένα μικρό κορίτσι αντιμέτωπο με μια ανείπωτη τραγωδία. Μια ανυπότακτη έφηβη προσπαθεί απεγνωσμένα να δραπετεύσει από το βίαιο, μίζερο και ανδροκρατούμενο επαρχιακό περιβάλλον της. Μια νεαρή γυναίκα μετακομίζει στο Παρίσι και μπλέκει σε μια παράξενη σχέση με έναν τζογαδόρο του ιπποδρόμου. Τέλος, μια δασκάλα που προσπαθεί να μείνει έγκυος από τον φίλο της ­δέχεται επίσκεψη από μια παλιά –άρτι αποφυλακισθείσα– γνωστή της, η οποία απαιτεί τα λεφτά «που της ανήκουν». Καθώς η ταινία περνά από τον έναν χαρακτήρα στον άλλον και αλλάζει χρονικές περιόδους, χρειάζεται μία και πλέον ώρα για να αρχίσει να βγάζει νόημα αυτό το φωτισμένο από πολλαπλές γωνίες πορτρέτο μιας αποφασιστικής μα εγκλωβισμένης σε μια αναπόδραστη μοίρα γυναίκας, την οποία συναντούμε σε τέσσερις διαφορετικές φάσεις της ζωής της. Σπασμωδικές, φιλότιμες, ενστικτώδεις, απελπισμένες, ψύχραιμες, ωφελιμιστικές...

Οι αντιδράσεις της Ρενέ/Σάντρα/Καρίν/Κίκι αλλάζουν σύμφωνα με τις προσωπικές ανάγκες της, αλλά κυρίως ανάλογα με τις απαιτήσεις του καταπιεστικού περιβάλλοντός της. Ο Αρνό ντε Παλιέρ («Ο Θρύλος του Μάικλ Κόλχαας») δυσκολεύεται να της προσδώσει ιδεολογική σαφήνεια –ένας κόσμος βίαιης ανασφάλειας και γοητευτικής απληστίας–, αφιερώνοντας τα εκφραστικά, «κλειστοφοβικά» γκρο πλάνα του σχεδόν αποκλειστικά στις παθιασμένες ηρωίδες του οι οποίες, παρά την έντιμη προσπάθεια των τεσσάρων πρωταγωνιστριών, αδυνατούν (δεν προλαβαίνουν;) να μας βάλουν βαθιά στο δράμα τους και να γίνουν ειλικρινά ενδιαφέρουσες. Επιπλέον, οι πρωτότυπες αφηγηματικές επιλογές της ταινίας (φυσιογνωμικά διαφορετικοί ηθοποιοί υποδύονται τον ίδιο χαρακτήρα, η ιστορία εξελίσσεται από το παρόν προς το παρελθόν και πάλι­ όχι «γραμμικά») προσδίδουν στο στόρι μια ιδιότυπη εκκρεμότητα, ­αλλά συσκοτίζουν τα κίνητρα, διαταράσσουν τη συνοχή και αφήνουν ανολοκλήρωτη μια αντισυμβατική όσο και κινηματογραφικά τολμηρή προσπάθεια ανατομίας της γυναικείας ψυχολογίας.

Γαλλία. 2016. Διάρκεια: 111΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Περισσότερες πληροφορίες

Σε Τέσσερις Χρόνους

Orpheline / Orphan
2,5
  • Δραματική
  • 2016
  • Διάρκεια: 111 '
  • Αρνό ντε Παλιέρ

Τέσσερις γυναικείοι χαρακτήρες, από την παιδική ηλικία μέχρι την ενήλικη ζωή, τέσσερις διαφορετικές ιστορίες οι οποίες συναντιούνται με απρόοπτο τρόπο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι νικητές και τα βραβεία του 2ου New Generation Film Festival

H ανταπόκριση του νεανικού - σινεφίλ κοινού της Αθήνας, για τις 32 ταινίες μικρού μήκους, που προβλήθηκαν στον κινηματογράφο " Μικρόκοσμος", στο πλαίσιο του 2ου New Generation Film Festival, ήταν μεγάλη.

30/09/2022

Το 47ο Φεστιβάλ του Τορόντο ρίχνει τα φώτα στο "Airhostess-737" του Θανάση Νεοφώτιστου

Σημαντική διάκριση για την ταινία μικρού μήκους από την επιτροπή του καναδέζικου φεστιβάλ.

"And": Έμα Στόουν, Γουίλεμ Νταφόε και Τζέσι Πλέμονς στη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

Το επόμενο πρότζεκτ του διακεκριμένου σκηνοθέτη συγκεντρώνει ένα πρωτοκλασάτο καστ και ένα σενάριο που συνυπογράφει ο Ευθύμης Φιλίππου.

Δείτε τις πριν τις κατεβάσουν: Οι ταινίες που "χάνονται" από τις 28ες Νύχτες Πρεμιέρας

Ανακαλύψτε τα φιλμ που προβάλλονται μόνο στο φεστιβάλ και ποτέ ξανά!

Η Γυναίκα Βασιλιάς

Η χολιγουντιανή συνταγή του ηρωικού έπους παραλλάσσεται σύμφωνα με τις επιταγές των καιρών χωρίς να αμφισβητείται κανένα από τα αφηγηματικά και μελοδραματικά κλισέ της.

Χαμογέλα

Ως ορισμός της χαμένης ευκαιρίας, η ταινία υποβάλλει με την ανατριχιαστική απεικόνιση των συνεπειών του μετατραυματικού άγχους, αποτυγχάνει όμως στην απόπειρά της να ισορροπήσει ανάμεσα στον ατμοσφαιρικό υπαινιγμό και τη σεναριακή σαφήνεια.

Η Φλεγόμενη Θάλασσα

Μετά το "Κύμα" (2015) και το "Σεισμό" (2018"), μια ακόμα σκανδιναβική περιπέτεια καταστροφής η οποία προσπαθεί να προσγειώσει στο ρεαλισμό ένα απόλυτα συνταγογραφημένο κινηματογραφικό είδος.