Λόγκαν

2,5

Η ιστορία του Γούλβεριν ολοκληρώνεται (;) με μια ελεγειακή περιπέτεια που θυμίζει μετα-αποκαλυπτικό γουέστερν, σαφώς την καλύτερη της συγκεκριμένης υπερηρωικής τριλογίας.

Λόγκαν

Κλέβοντας την παράσταση από την παρέα των κινηματογραφικών «X-Men», ο Γούλβεριν του Χιου Τζάκμαν ξεκίνησε το 2009 τις αυτόνομες περιπέτειές του με το «X-Men Η Αρχή: Γούλβεριν» του Γκάβιν Χουντ, για να συνεχίσει έπειτα από τέσσερα χρόνια με το «Wolverine» του Τζέιμς Μάνγκολντ. Δύο αναποφάσιστου ύφους μπλοκμπάστερ που δεν διέθεταν την καθαρή ματιά του Μπράιαν Σίνγκερ και άφησαν ανεκμετάλλευτη την οργισμένη δυναμική του μεταλλαγμένου ήρωα.

Αν και δεν πρέπει ποτέ, ειδικά στο Χόλιγουντ, να λες ποτέ, ο Τζέιμς Μάνγκολντ (έχει γράψει και σκηνοθετήσει τα «Cop Land», «Το Κορίτσι που Άφησα Πίσω» και «Walk the Line») αναλαμβάνει τώρα να ολοκληρώσει τη σινε-μυθολογία του Γούλβεριν και ως σεναριογράφος, δίνοντας έναν εντελώς διαφορετικό τόνο σε αυτόν τον ελεγειακό επίλογο, ο οποίος θέλει τον κρυμμένο στα σύνορα του Μεξικού Λόγκαν να φροντίζει τον άρρωστο καθηγητή Εξέβιερ. Βρισκόμαστε στο κοντινό μέλλον, όπου εδώ και δύο δεκαετίες δεν έχει γεννηθεί μεταλλαγμένος και ο πρώην ανίκητος υπερήρωάς μας έχει παραιτηθεί απ’ οτιδήποτε ηρωικό. Αλλά η απόπειρά του να μείνει στην αφάνεια θα αποδειχτεί μάταια όταν συναντήσει ένα μεταλλαγμένο κορίτσι και μια στρατιά μισθοφόρων που το κυνηγάει.

Λόγκαν - εικόνα 1

Δανειζόμενος ιδέες από το κόμικς των Μαρκ Μίλαρ και Στιβ ΜακΝίβεν «Wolverine: Old man Logan», ο Μάνγκολντ συνδυάζει το σύμπαν της Marvel με αυτό του κλασικού γουέστερν (με μετα-αποκαλυπτικές πινελιές), κάνοντας διαρκώς αναφορές στο «Shane» (1953) του Τζορτζ Στίβενς. Η σεναριακή πλατφόρμα που του παρέχει η παντελώς προβλέψιμη πλοκή είναι περιορισμένη, αλλά ο κουρασμένος Λόγκαν, ήρωας μιας άλλης εποχής, ο οποίος αγωνίζεται, όπως ο Σέιν, για ξεχασμένες ηθικές αξίες, ταιριάζει απόλυτα στην αντι-υπερηρωική εικονογραφία του φιλμ.

Οι «X-Men» είχαν εξαρχής, άλλωστε, έναν δραματικότερο τόνο από τις υπόλοιπες υπερπαραγωγές που βασίζονται σε κόμικς της Marvel και ο «Λόγκαν» πασχίζει φιλότιμα να φέρει τους χαρακτήρες, τα πάθη και τα κατορθώματά τους σε πολύ πιο ανθρώπινα μέτρα. Ακόμη κι αν δεν το καταφέρνει στην εντέλεια, αποτελεί μία από τις πιο ενδιαφέρουσες στιγμές του μεταλλαγμένου σινε-σύμπαντος.

ΗΠΑ. 2017. Διάρκεια: 138΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Λόγκαν

Logan
2,5
  • Περιπέτεια
  • 2017
  • Διάρκεια: 137 '
  • Τζέιμς Μάνγκολντ

Κρυμμένος κάπου στα σύνορα του Μεξικού, ο Λόγκαν φροντίζει τον βαριά άρρωστο καθηγητή Εξέβιερ. Αλλά η απόπειρά του να μείνει στην αφάνεια θα αποδειχτεί μάταια όταν συναντήσει ένα μεταλλαγμένο κορίτσι και μια στρατιά μισθοφόρων που το κυνηγάει.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.