Glory

3

Οι δημιουργοί του νταρντενικού «Μαθήματος» σκηνοθετούν μια εξίσου διεισδυτική, πικρή κοινωνική σάτιρα.

Glory

Οι δημιουργοί του νταρντενικού «Μαθήματος» σκηνοθετούν μια εξίσου διεισδυτική, πικρή κοινωνική σάτιρα.

Glory - εικόνα 1

Στο «Μάθημα» του 2014, την προηγούμενη ταινία των Βαλτσάνοφ και Γκρόζεβα, η Ναντέζντα είναι μια νομοταγής δασκάλα που μέσα στην τάξη προσπαθεί, μέσω της εξουσίας της, να επιβάλλει το σωστό και το δίκαιο, έξω από αυτήν όμως έρχεται αντιμέτωπη με μια σειρά άλλων εξουσιών –του νόμου, των τραπεζών, των τοκογλύφων, του συζύγου της– οι οποίες την παγιδεύουν σε έναν ηθικά φαύλο κύκλο.

Πώς διατηρεί, λοιπόν, κάποιος τις αρχές και την αξιοπρέπειά του σε έναν κόσμο απάνθρωπης λογικής και οργανωμένων συμφερόντων; Η ερώτηση γίνεται επιτακτικότερη­ στο «Glory» (μάρκα ρολογιού), στο οποίο ο φτωχός και μοναχικός σιδηροδρομικός Τσάνκο Πετρόφ βρίσκει στις ράγες του τρένου ένα μεγάλο χρηματικό ποσό, το οποίο παραδίδει στις αρχές και γίνεται το πρόσωπο της ημέρας. Όλα όμως παίρνουν απρόοπτη τροπή όταν το παλιό του ρολόι, πολύτιμο οικογενειακό κειμήλιο, φτάνει στα χέρια της υπεύθυνης δημοσίων σχέσεων του υπουργείου, η οποία το χάνει.

Glory - εικόνα 2

Στη στιβαρή παράδοση των ανατολικοευρωπαϊκών κοινωνικών δραμάτων των δεκαετιών του ’60 και του ’70, το «Glory» διαθέτει σχεδόν κισλοφσκική ακρίβεια στον τρόπο με τον οποίο συνδέει το ατομικό δράμα με την καθημερινότητα, ορατή και αόρατη, που το περιβάλλει. Ο δρόμος προς την εξαγωγή πολιτικών συμπερασμάτων είναι δραματικά καθαρός, αν κι ελάχιστα πρωτότυπος, ενώ οι χαρακτήρες που τον ακολουθούν συγκινούν με την ειλικρίνεια που αγωνίζονται να υπερασπιστούν την αλήθεια τους. Η οποία χάνεται ανάμεσα στο αντικειμενικό και το υποκειμενικό, το δίκαιο και το άδικο, το ιδιωτικό και το δημόσιο, το αληθινό και το ψεύτικο. Παίζοντας τον ρόλο της μοίρας, οι κοινωνικοί κανόνες ορίζουν το παιχνίδι ερήμην των ίδιων των παικτών και η τελική αίσθηση δεν μπορεί να είναι άλλη από αυτή μιας βαθιά πικρής, κωμικοτραγικής ματαιότητας.

Βουλγαρία, Ελλάδα. 2016. Διάρκεια: 101΄. Διανομή: SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Glory

Slava
3
  • Δραματική
  • 2016
  • Διάρκεια: 101 '
  • Κριστίνα Γκρόζεβα

Ένας φτωχός σιδηροδρομικός βρίσκει στις ράγες του τρένου ένα μεγάλο χρηματικό ποσό, το οποίο παραδίδει στις αρχές και γίνεται το πρόσωπο της ημέρας. Όλα όμως παίρνουν απρόοπτη τροπή όταν το παλιό του ρολόι, πολύτιμο οικογενειακό κειμήλιο, φτάνει στα χέρια της υπεύθυνης δημοσίων σχέσεων του υπουργείου, η οποία το χάνει.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.