Με τα Mάτια Ανοιχτά

3

Η εκρηκτική παρουσία της πρωτοεμφανιζόμενης Μπάγια Μεντχαφέρ και το σάουντρακ του Ιρακινού Κιγιάμ Αλαμί ανεβάζουν επίπεδο στο νεανικό μελωδικό δράμα.

Με τα Mάτια Ανοιχτά

Λίγο πριν από την Αραβική Άνοιξη στην Τυνησία η 18χρονη Φάρα ζει με ένταση την εναλλακτική Τύνιδα. Οι σχέσεις με τη δυναμική μητέρα της φτάνουν σύντομα στα άκρα, αφού εκείνη θα κάνει τα πάντα για την προστατεύσει από την επερχόμενη σύγκρουση με το αναπόφευκτο της πραγματικότητας. Η εκρηκτική παρουσία της πρωτοεμφανιζόμενης Μπάγια Μεντχαφέρ και το σάουντρακ του Ιρακινού Κιγιάμ Αλαμί ανεβάζουν επίπεδο στο νεανικό μελωδικό δράμα.

Με τα Mάτια Ανοιχτά - εικόνα 1

Η Αραβική Άνοιξη άλλαξε τις παγκόσμιες γεωπολιτικές ισορροπίες, προκαλώντας αλυσιδωτές αντιδράσεις κατά τη δεκαετία που διανύουμε, όπως είναι η εξάπλωση του ριζοσπαστικού ισλαμισμού σε Συρία και Λιβύη. Συχνότερα η ανάγνωση αυτών των εξεγέρσεων γίνεται από μια αυστηρά δυτική οπτική, η οποία οδηγεί σε μυωπικά συμπεράσματα. Η Τυνήσια Λέιλα Μπουζίντ προσφέρει με το σκηνοθετικό της ντεμπούτο μια αποκαλυπτική ματιά πάνω στις αιτίες που οδήγησαν στην «Επανάσταση των Γιασεμιών» και τη χώρα σε μια επώδυνη μετάβαση στη δημοκρατία. Οδηγός μας σε αυτήν την προ-εξεγερσιακή εξερεύνηση είναι η 18χρονη Φάρα, η οποία ζει με ένταση την εναλλακτική Τύνιδα. Έχοντας μόλις τελειώσει το σχολείο, τραγουδά σε ένα συγκρότημα με πολιτικό στίχο, πίνει αλκοόλ κι ερωτεύεται με πάθος. Οι σχέσεις με τη δυναμική μητέρα της φτάνουν σύντομα στα άκρα, αφού εκείνη θα κάνει τα πάντα να την προστατεύσει από την επερχόμενη σύγκρουση με το αναπόφευκτο της πραγματικότητας.

Η Μπουζίντ χρησιμοποιεί εμπνευσμένα τη μουσική ως προνομιακό σεναριακό όχημα, αποτυπώνοντας στο πεντάγραμμο –ως μεταφορά– την επαναστατική ορμή της νέας Τυνησίας. Το γκρουπ παντρεύει την παραδοσιακή μουσική (το παλιό) με ροκ επιρροές (τη δύση) κι αιχμηρό στίχο (πολιτικός ακτιβισμός), παρουσιάζοντας έτσι ένα συναρπαστικό μελωδικό μείγμα που συγκινεί το κοινό (το μέλλον) – εκπληκτικό το σάουντρακ από τον Ιρακινό Κιγιάμ Αλαμί. Η γυναίκα, ως μητέρα και κόρη, είναι το μεγαλύτερο θύμα μιας βαθιά σεξιστικής και συντηρητικής κοινωνίας που ασφυκτιά υπό το καθεστώς φόβου. Χωρίς να προσφέρει διδαχές κι ευκολίες, το φιλμ ρίχνει φως σε μια αυταρχική πραγματικότητα, με τα νυχτερινά πλάνα του φωτογράφου Σεμπάστιαν Γκέπφερτ και –κυρίως– την εκρηκτική παρουσία της πρωτοεμφανιζόμενης Μπάγια Μεντχαφέρ να ξεχωρίζουν.

Τυνησία. 2015. Διάρκεια: 102΄. Διανομή: ONE FROM THE HEART.

Περισσότερες πληροφορίες

Με τα Μάτια Ανοιχτά

As I Open my Eyes/ À Peine j'Ouvre les Yeux
3
  • Δραματική
  • 2015
  • Διάρκεια: 102 '
  • Λέιλα Μπουζίντ

Λίγο πριν από την Αραβική Άνοιξη στην Τυνησία η 18χρονη Φάρα ζει με ένταση την εναλλακτική Τύνιδα. Οι σχέσεις με τη δυναμική μητέρα της φτάνουν σύντομα στα άκρα, αφού εκείνη θα κάνει τα πάντα για την προστατεύσει από την επερχόμενη σύγκρουση με το αναπόφευκτο της πραγματικότητας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
17/05/2024

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.

Το "Λώξη" δεν είναι μόνο ένα ντοκιμαντέρ για την πρώτη ηθοποιό με σύνδρομο Down

Οι σκηνοθέτες της ταινίας για την Λωξάνδρα Λούκας που έγραψε ιστορία παίζοντας στο Εθνικό Θέατρο, μιλούν στο "α" για το πολύτιμο φιλμ τους.

Ο Ρένος Χαραλαμπίδης για τα "Φτηνά Τσιγάρα"

"Έκλαιγα μόνος μου έξω από τις αίθουσες, εγκατέλειψα τα σχέδια μου" σχολίασε ο σκηνοθέτης και ηθοποιός.

Η Βίκυ Καγιά και η Σοφία Κόκκαλη είναι μητέρα και κόρη στο "Πολύδροσο" του The Boy

Οι συμπρωταγωνίστριες της νέας ταινίας του Αλέξανδρου Βούλγαρη μιλούν στο "α" για τη συμμετοχή τους στο ατμοσφαιρικό δράμα που ψηλαφεί τις έννοιες της μητρότητας και της απώλειας.