
Υπνωτιστικό και ταυτόχρονα διασκεδαστικό ερωτικό θρίλερ με καλοστημένες ανατροπές, το οποίο επαναφέρει τον σκηνοθέτη του «Oldboy» στην παλιά του φόρμα.

Η Ουαλή Σάρα Γουότερς είναι γνωστή για τα ευπώλητα μυθιστορήματά της («Ξαγρυπνώντας», «Χείλη σαν βελούδο», «Ανήλικος επισκέπτης»), τα οποία συνδυάζουν ατμόσφαιρα εποχής (από τη βικτοριανή περίοδο μέχρι τη δεκαετία του 1940), αγωνιώδη πλοκή με διαρκείς ανατροπές και λεσβιακούς έρωτες. Γι’ αυτό και τα περισσότερα έχουν μεταφερθεί με επιτυχία στη βρετανική μικρή οθόνη, ανάμεσά τους και η «Υπηρέτρια» του 2002, ένα από τα αγαπημένα βιβλία του Ντέιβιντ Μπόουι και υποψήφιο για τα βραβεία Booker και Orange. Τώρα η ιστορία της φτωχής κλέφτρας Σου (η Σάλι Χόκινς στο τηλεοπτικό «Fingersmith»), του σαγηνευτικού απατεώνα κ. Ρίβερς (Ρούπερτ Έβανς) και της ορφανής κληρονόμου Μοντ Λίλι (Ιλέιν Κάσιντι) μεταφέρεται από την Αγγλία του 19ου αιώνα στην υπό ιαπωνική κατοχή Κορέα του 1930 και δίνει στον ταλαιπωρημένο την τελευταία δεκαετία Παρκ Τσαν-Γουκ («I’m a Cyborg But That’s OK», «Δίψα», «Stoker») την ευκαιρία για δυναμική επιστροφή.
Σε μια γραφική, απομονωμένη έπαυλη που κρατάει μακριά τη σκληρή κορεατική καθημερινότητα, σημαδεμένη από την ιαπωνική καταπίεση, καταφθάνει η φοβισμένη νεαρή Σούκι. Πρόκειται να δουλέψει ως υπηρέτρια της Χιντέκο, μιας αλαφροΐσκιωτης πλούσιας κληρονόμου η οποία ζει μοναχική ζωή δίπλα στον αυταρχικό θείο της. Μέσα σε ένα κλίμα μυστηρίου, φόβου (η Χιντέκο βασανίζεται από εφιάλτες) αλλά και τρυφερότητας οι δύο γυναίκες θα έρθουν κοντά, η παρουσία του γοητευτικού Γιαπωνέζου κόμη Φουτζιβάρα όμως, ο οποίος φλερτάρει τη Χιντέκο, θα αρχίσει να περιπλέκει επικίνδυνα τα πράγματα.

Ακολουθώντας το μεθοδικό τρόπο με τον οποίο η Γουότερς περιγράφει τους χαρακτήρες και χτίζει γύρω τους το σασπένς, άμεσα συνδεδεμένο με τις άγνωστες στον αναγνώστη ειλικρινείς προθέσεις τους, ο Παρκ Τσαν-Γουκ προσθέτει μια ηχηρή χιτσκοκική νότα στο απόλυτα κοντρολαρισμένο εδώ στιλιζάρισμά του. Η βία, η σεξουαλική διαστροφή, οι καταπιεσμένοι πόθοι, η εκδίκηση, οι απαγορευμένοι έρωτες και οι σχέσεις τους με τους κοινωνικούς κανόνες, οι αγαπημένες του θεματικές δηλαδή, δίνουν βάθος σε αυτό το διασκεδαστικό, σέξι, ειρωνικό όσο και σοκαριστικό στα ξεσπάσματά του θρίλερ, το οποίο πατάει γερά σε μια επιδέξια γραμμένη και απολαυστικά αφηγημένη ιστορία.
Χωρίζοντας την ταινία σε τρία κεφάλαια και υιοθετώντας διαφορετική κάθε φορά οπτική απέναντι στα γεγονότα, ο δημιουργός του «Oldboy» χειρίζεται ταχυδακτυλουργικά το απρόοπτο και δημιουργεί στερεά δεδομένα, τα οποία ανατρέπει λίγο αργότερα με σαδιστική ευχαρίστηση, διεγείροντας, παραπληροφορώντας κι αιφνιδιάζοντας διαρκώς τον θεατή. Από τον Άλφρεντ Χίτσκοκ στον Μαρκήσιο Ντε Σαντ, από το φετιχισμό στην πορνογραφία και από τη γοτθική ατμόσφαιρα του μυθιστορήματος σε ένα μοντέρνο «Ρασομόν», η «Υπηρέτρια» δεν φοβάται να φλερτάρει με ριψοκίνδυνες ιδέες, να κινηθεί σε διαφορετικά κινηματογραφικά ταμπλό και να μας κάνει συμμέτοχους σε ένα ηδονοβλεπτικό παιχνίδι πάνω στην αλήθεια, στο ψέμα, το φαίνεσθαι και το είναι.
Ν. Κορέα. 2016. Διάρκεια: 144΄. Διανομή: AMA FILMS.
Περισσότερες πληροφορίες
Η Υπηρέτρια
Στην υπό ιαπωνική κατοχή Κορέα της δεκαετίας του 1930 μια νεαρή κοπέλα προσλαμβάνεται ως υπηρέτρια μια πλούσιας κληρονόμου. Στην πραγματικότητα όμως έχει στήσει μια σατανική πλεκτάνη μαζί με έναν επιδέξιο και γοητευτικό απατεώνα.