Και οι 7 Ήταν Υπέροχοι

1,5

Ριμέικ ενός κλασικού γουέστερν, το οποίο σπαταλά όλες τις ιδέες του σε μια ατελείωτη σειρά στιλιζαρισμένων σκοτωμών και μια χονδροειδή χριστιανική αλληγορία.

Και οι 7 Ήταν Υπέροχοι

Ριμέικ ενός κλασικού γουέστερν, το οποίο σπαταλά όλες τις ιδέες του σε μια ατελείωτη σειρά στιλιζαρισμένων σκοτωμών και μια χονδροειδή χριστιανική αλληγορία.

Και οι 7 Ήταν Υπέροχοι - εικόνα 1

Από τα διασημότερα γουέστερν, το «Και οι 7 Ήταν Υπέροχοι» (1960) οφείλει­ την επιτυχία του σε μια σειρά σοφών χολιγουντιανών επιλογών – από τη ραφινάτη σεναριακή δια­σκευή των «Εφτά Σαμουράι» και το ιδανικό καστ μέχρι το πιασάρικο μουσικό σκορ του Έλμερ Μπερνστάιν και την υποδειγματική σκηνοθετική διεκπεραίωση του Τζον Στάρτζες. Τα χολιγουντιανά­ δεδομένα όμως έχουν αλλάξει δραστικά από τότε και το αναπόφευκτο ριμέικ δεν διαθέτει ούτε ίχνος από την ανάλαφρη και παλιο­μοδίτικη γοητεία του. ούτε καν τη γλυκιά μελαγχολία του («Μόνο οι χωριάτες κέρδισαν. Εμείς χάσαμε. Πάντα θα χάνουμε…»).

Διατηρώντας το βασικό κορμό της πλοκής –ένας σκληροτράχηλος κυνηγός επικηρυγμένων και άλλοι έξι πιστολέρο αναλαμβάνουν να απελευθερώσουν μια πόλη του Γουέστ από την καταπίεση ενός αδίστακτου επιχειρηματία, ο οποίος έχει στη διάθεσή του έναν ολόκληρο στρατό μισθοφόρων–, η νέα σεναριακή βερσιόν του μπαμ-μπουμ Ρίτσαρντ Γουένκ («Το Μούτρο», «Οι Αναλώσιμοι 2», «The Equalizer») και του νουάρ Νικ Πιτσολάτο («True Detective») επενδύει στο «μαζί μπορούμε» της ιστορίας και βάζει δίπλα στον Αφροαμερικανό αρχηγό της ηρωικής παρέας έναν Μεξικανό, έναν Ανατολίτη κι έναν ινδιάνο. Λίγο χιούμορ, λίγος φεμινισμός, λίγη ξεκάρφωτη πολιτική (ο κακός κάνει αναφορές στον… Μαρξ) και μια στρατιά κλισέ σπρώχνουν το κλιμακούμενο σασπένς προς την τελική σκηνή της επίθεσης στο χωριό, όπου το στιλιζαρισμένο, γραφικό και ατελείωτης διάρκειας shoot out αγγίζει τα όρια της (πληκτικής) κόμικς υπερβολής.

Όπως υπερβολικά χοντροκομμένη είναι και η ξεκάθαρη χριστιανική αλληγορία που συνοδεύει τις ασεβείς πράξεις του κακού (κάψιμο εκκλησίας), την τιμωρία του (στο πάτωμα της εκκλησίας), τη θυσία των ηρωικών υπερασπιστών (στο καμπαναριό της εκκλησίας) και την επιστροφή του χωριού στην ευτυχισμένη καθημερινότητα (ξαναχτίσιμο της εκκλησίας).

ΗΠΑ. 2016. Διάρκεια: 132΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Και οι 7 Ήταν Υπέροχοι

The Magnificent Seven
1,5
  • Γουέστερν
  • 2016
  • Διάρκεια: 132 '
  • Αντουάν Φούκουα

Ένας σκληροτράχηλος κυνηγός επικηρυγμένων και άλλοι έξι πιστολέρο αναλαμβάνουν να απελευθερώσουν μια πόλη του Γουέστ από την καταπίεση ενός αδίστακτου επιχειρηματία, ο οποίος έχει στη διάθεσή του έναν ολόκληρο στρατό μισθοφόρων.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.