Και οι 7 Ήταν Υπέροχοι

1,5

Ριμέικ ενός κλασικού γουέστερν, το οποίο σπαταλά όλες τις ιδέες του σε μια ατελείωτη σειρά στιλιζαρισμένων σκοτωμών και μια χονδροειδή χριστιανική αλληγορία.

Και οι 7 Ήταν Υπέροχοι

Ριμέικ ενός κλασικού γουέστερν, το οποίο σπαταλά όλες τις ιδέες του σε μια ατελείωτη σειρά στιλιζαρισμένων σκοτωμών και μια χονδροειδή χριστιανική αλληγορία.

Και οι 7 Ήταν Υπέροχοι - εικόνα 1

Από τα διασημότερα γουέστερν, το «Και οι 7 Ήταν Υπέροχοι» (1960) οφείλει­ την επιτυχία του σε μια σειρά σοφών χολιγουντιανών επιλογών – από τη ραφινάτη σεναριακή δια­σκευή των «Εφτά Σαμουράι» και το ιδανικό καστ μέχρι το πιασάρικο μουσικό σκορ του Έλμερ Μπερνστάιν και την υποδειγματική σκηνοθετική διεκπεραίωση του Τζον Στάρτζες. Τα χολιγουντιανά­ δεδομένα όμως έχουν αλλάξει δραστικά από τότε και το αναπόφευκτο ριμέικ δεν διαθέτει ούτε ίχνος από την ανάλαφρη και παλιο­μοδίτικη γοητεία του. ούτε καν τη γλυκιά μελαγχολία του («Μόνο οι χωριάτες κέρδισαν. Εμείς χάσαμε. Πάντα θα χάνουμε…»).

Διατηρώντας το βασικό κορμό της πλοκής –ένας σκληροτράχηλος κυνηγός επικηρυγμένων και άλλοι έξι πιστολέρο αναλαμβάνουν να απελευθερώσουν μια πόλη του Γουέστ από την καταπίεση ενός αδίστακτου επιχειρηματία, ο οποίος έχει στη διάθεσή του έναν ολόκληρο στρατό μισθοφόρων–, η νέα σεναριακή βερσιόν του μπαμ-μπουμ Ρίτσαρντ Γουένκ («Το Μούτρο», «Οι Αναλώσιμοι 2», «The Equalizer») και του νουάρ Νικ Πιτσολάτο («True Detective») επενδύει στο «μαζί μπορούμε» της ιστορίας και βάζει δίπλα στον Αφροαμερικανό αρχηγό της ηρωικής παρέας έναν Μεξικανό, έναν Ανατολίτη κι έναν ινδιάνο. Λίγο χιούμορ, λίγος φεμινισμός, λίγη ξεκάρφωτη πολιτική (ο κακός κάνει αναφορές στον… Μαρξ) και μια στρατιά κλισέ σπρώχνουν το κλιμακούμενο σασπένς προς την τελική σκηνή της επίθεσης στο χωριό, όπου το στιλιζαρισμένο, γραφικό και ατελείωτης διάρκειας shoot out αγγίζει τα όρια της (πληκτικής) κόμικς υπερβολής.

Όπως υπερβολικά χοντροκομμένη είναι και η ξεκάθαρη χριστιανική αλληγορία που συνοδεύει τις ασεβείς πράξεις του κακού (κάψιμο εκκλησίας), την τιμωρία του (στο πάτωμα της εκκλησίας), τη θυσία των ηρωικών υπερασπιστών (στο καμπαναριό της εκκλησίας) και την επιστροφή του χωριού στην ευτυχισμένη καθημερινότητα (ξαναχτίσιμο της εκκλησίας).

ΗΠΑ. 2016. Διάρκεια: 132΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Και οι 7 Ήταν Υπέροχοι

The Magnificent Seven
1,5
  • Γουέστερν
  • 2016
  • Διάρκεια: 132 '
  • Αντουάν Φούκουα

Ένας σκληροτράχηλος κυνηγός επικηρυγμένων και άλλοι έξι πιστολέρο αναλαμβάνουν να απελευθερώσουν μια πόλη του Γουέστ από την καταπίεση ενός αδίστακτου επιχειρηματία, ο οποίος έχει στη διάθεσή του έναν ολόκληρο στρατό μισθοφόρων.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι 30 ταινίες που δεν πρέπει να χάσετε στους κινηματογράφους το φθινόπωρο

Εξαιρετικά χορταστικοί προβλέπονται οι επόμενοι μήνες καθώς οι μαρκίζες γεμίζουν με πολυαναμενόμενους τίτλους, τους οποίους βλέπουμε χρησιμοποιώντας την υπηρεσία Multiple Stops του Uber Taxi.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
17/09/2025

Ένας "Μυστικός Πράκτορας" στις 31ες Νύχτες Πρεμιέρας

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας παρουσιάζει τη νέα ταινία του εικονοκλάστη σκηνοθέτη Κλέμπερ Μεντόνσα Φίλιο.

Το CineDoc ανοίγει αυλαία με το ντοκιμαντέρ 'Τάκης.' για τον ιδρυτή του Takis Shelter

Με μια ταινία αφιερωμένη στη δύναμη της αγάπης προς τα ζώα και την ιστορία του Τάκη Προεστάκη, το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ CineDoc ξεκινά τη νέα του σεζόν.

Το "Έχω Κάτι να Πω" επιστρέφει στα θερινά

Η φιλοσοφική κωμωδία του Στράτου Τζίτζη με τον Αντίνοο Αλμπάνη ξεκινάει από την Παρασκευή 19/9 και για οκτώ μέρες ένα roadshow στους καλοκαιρινούς κινηματογράφους της Αθήνας.

Η απώλεια του οσκαρικού Ρόμπερτ Ρέντφορντ σηματοδοτεί τέλος εποχής

Ο εμβληματικός Αμερικανός ηθοποιός και σκηνοθέτης πέθανε σε ηλικία 89 ετών.

Οι σταθμοί της αξιοζήλευτης (ζωής και) καριέρας του Ρόμπερτ Ρέντφορντ

Τα γεγονότα που καθόρισαν τον κορυφαίο ηθοποιό και σκηνοθέτη.

Τι νέο θα δούμε στα θερινά σινεμά από αυτή την Πέμπτη 18/09

Όλα όσα καταφθάνουν προσεχώς στις μαρκίζες των open air και μη κινηματογράφων.