Το Παιχνίδι του Χρήματος

2

Πολιτική καταγγελία σκηνοθετημένη με νεύρο αλλά γραμμένη με περίσσια χολιγουντιανή αφέλεια.

Το Παιχνίδι του Χρήματος

Πολιτική καταγγελία σκηνοθετημένη με νεύρο αλλά γραμμένη με περίσσια χολιγουντιανή αφέλεια.

Το Παιχνίδι του Χρήματος - εικόνα 1

Στην τέταρτη μόλις ταινία της ως σκηνοθέτις η Τζόντι Φόστερ μάς μεταφέρει στο θαυμαστό κόσμο της Γουόλ Στριτ, με σκοπό να μας αποκαλύψει πως πίσω από τη λαμπερή και γοητευτική εικόνα της κρύβεται ένας αμαρτωλός, παραδομένος στην απληστία κόσμος. Όχι και κάποια σπουδαία αποκάλυψη δηλαδή, η οποία όμως σερβίρεται με τη μορφή του σφιχτοδεμένου θρίλερ και του δραματικότερου ερωτήματος περί προσωπικών ευθυνών του καθενός που, έμμεσα ή άμεσα, έχει εμπλακεί στο απατηλό παιχνίδι του εύκολου κέρδους.

Το φιλμ θα μπορούσε να ήταν δηλαδή μια διαφορετική εκδοχή του πανέξυπνου «Μεγάλου Σορταρίσματος», αντ’ αυτού, όμως, οι τρεις σεναριογράφοι του (Τζέιμι Λίντεν - «Αγαπημένε μου Τζον», Άλαν ΝτιΦιόρε - τηλεοπτικό «The Bridge» και Τζιμ Κουφ - «Αλεξίσφαιροι Ντετέκτιβ») επιλέγουν έναν πιο άμεσα καταγγελτικό, χιλιοχρησιμοποιημένο –από το «Δίκτυο» ως το «Mad City» του Κώστα Γαβρά– τρόπο: Ο Λι Γκέιτς είναι διάσημος οικονομικός αναλυτής-τηλεοπτική περσόνα, η δημοφιλής εκπομπή του οποίου τον έχει καταξιώσει ως έναν από τους γκουρού της Γουόλ Στριτ.

Το Παιχνίδι του Χρήματος - εικόνα 2

Μετά τη λυσσαλέα προώθηση μιας μετοχής-φούσκα, ένας οργισμένος επενδυτής εισβάλλει οπλισμένος στο στούντιο και τον κρατάει όμηρο σε απευθείας μετάδοση. Από τον καλόκαρδο κατά βάθος Γκέιτς ως την ψύχραιμη, μεθοδική παραγωγό του και τον απελπισμένο νεαρό που τα παίζει όλα για όλα –για να μην πούμε για τον ιδιοκτήτη της διαβόητης εταιρείας–, δεν υπάρχει χαρακτήρας στην ταινία με περισσότερο από δυο πόντους δραματουργικό βάθος. Όλοι εδώ έχουν το ρόλο κοινωνιολογικού συμβόλου κι αν το αγωνιώδες σκηνικό στήνεται πειστικά και σκηνοθετείται με νεύρο, τα πάντα εξελίσσονται και κορυφώνονται με ύψιστη χολιγουντιανή αφέλεια, τόσο όσον αφορά την πλοκή-τυφλοσούρτη όσο και το μελοδραματικά liberal πολιτικό συμπέρασμα.

ΗΠΑ. 2016. Διάρκεια: 95΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Το Παιχνίδι του Χρήματος

Money Monster
2
  • Θρίλερ
  • 2016
  • Διάρκεια: 98 '
  • Τζόντι Φόστερ

Ο Λι Γκέιτς είναι διάσημος οικονομικός αναλυτής-τηλεοπτική περσόνα, η δημοφιλής εκπομπή του οποίου τον έχει καταξιώσει ως έναν από τους γκουρού της Γουόλ Στριτ. Μετά τη λυσσαλέα προώθηση μιας μετοχής-φούσκα, ένας οργισμένος νεαρός επενδυτής εισβάλλει οπλισμένος στο στούντιο και τον κρατάει όμηρο σε απευθείας μετάδοση.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
18/05/2024

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.

Το "Λώξη" δεν είναι μόνο ένα ντοκιμαντέρ για την πρώτη ηθοποιό με σύνδρομο Down

Οι σκηνοθέτες της ταινίας για την Λωξάνδρα Λούκας που έγραψε ιστορία παίζοντας στο Εθνικό Θέατρο, μιλούν στο "α" για το πολύτιμο φιλμ τους.

Ο Ρένος Χαραλαμπίδης για τα "Φτηνά Τσιγάρα"

"Έκλαιγα μόνος μου έξω από τις αίθουσες, εγκατέλειψα τα σχέδια μου" σχολίασε ο σκηνοθέτης και ηθοποιός.