Μελβούρνη

2

Ζωντανό, αγωνιώδες, αλλά και αναπόφευκτα «θεατρικό» δράμα δωματίου που εντυπωσίασε στο προπέρσινο φεστιβάλ Βενετίας.

Μελβούρνη

Ζωντανό, αγωνιώδες, αλλά και αναπόφευκτα «θεατρικό» δράμα δωματίου που εντυπωσίασε στο προπέρσινο φεστιβάλ Βενετίας.

Μελβούρνη - εικόνα 1

Η πρώτη ταινία του Νίμα Τζαβίντι αφορά ένα όνειρο φυγής. Οι τίτλοι αρχής πέφτουν πάνω στα κοντινά πλάνα ρούχων τα οποία συσκευάζονται σε αεροστεγείς σακούλες μετακόμισης, καθώς ο Αμίρ και η Σάρα ετοιμάζονται ν' αφήσουν πίσω τους την Τεχεράνη. Πρόκειται για ένα νεαρό ζευγάρι το οποίο μετρά ελάχιστες ώρες πριν από την αναχώρηση της πτήσης του για Μελβούρνη και το ξεκίνημα μιας καινούργιας, γεμάτης γοητευτικές πιθανότητες ζωής. Δεν απομένουν παρά οι τελευταίες λεπτομέρειες, ανάμεσα στις οποίες και η παράδοση ενός βρέφους μηνών στον πατέρα του, έναν γείτονα ο οποίος το άφησε για λίγο υπό τη φροντίδα τους.

Η γνωριμία μας με τους πρωταγωνιστές γίνεται μέσω μιας νεαρής κοπέλας που απογράφει τους κατοίκους της πολυκατοικίας. Ο Τζαβίντι προσπαθεί κι αυτός να απογράψει ποιες και πόσες ανθρώπινες επιθυμίες «κατοικούν» στη χώρα του, πολλές απ’ αυτές έτοιμες για την ξενιτειά σε δυτικούς κι ανατολικούς παραδείσους. Άδικα; Όχι, φυσικά.

Μελβούρνη - εικόνα 2

Ποιες είναι, όμως, οι ευθύνες τους; Ποιο μέλλον της χώρας αφήνουν πίσω τους και τι είναι διατεθειμένοι να κάνουν για να το υπερασπιστούν; Διαπραγματευόμενος απόλυτα επίκαιρα (και για τα καθ’ ημάς) όσο και διαχρονικά διλήμματα, ο πρωτόπειρος κινηματογραφικός μαθητής του Ασγκάρ Φαραντί (από τον οποίο έχει «δανειστεί» τον πρωταγωνιστή του Πεϊμάν Μοααντί) φέρνει τους ήρωές του μπροστά σε ένα αιφνιδιαστικό αδιέξοδο.

Η υγεία του μωρού θα αναγκάσει τους Αμίρ και Σάρα να πάρουν επείγουσες αποφάσεις, οι οποίες σχεδόν όλες τούς οδηγούν στον ιρανικό «εγκλωβισμό» τους. Όμως τα πάντα γυρίζουν γύρω από το «σχεδόν», καθώς με μια θεατρικού τύπου δραματική ένταση (η κάμερα δεν βγαίνει παρά μόνο στην αρχή και το τέλος του φιλμ από το διαμέρισμα) η εκκρεμότητα της απόδρασης συντηρείται, το δέλεαρ της εξαπάτησης μεγαλώνει και η εικόνα της Μελβούρνης δεν σβήνει ποτέ εντελώς από το φαντασιακό ορίζοντα της νέας ιρανικής γενιάς. Με πικρή ειλικρίνεια –και μια δόση σεναριακής ευκολίας– ο Τζαβίντι τη φέρνει προ των επώδυνων ευθυνών της.

Ιράν. 2014. Διάρκεια: 91΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Μελβούρνη

Melbourne
2,5
  • Δραματική
  • 2014
  • Διάρκεια: 91 '
  • Νιμά Τζαβιντί

Ένα νεαρό ζευγάρι περνά τις τελευταίες του ώρες στην Τεχεράνη πριν μετακομίσει στην Αυστραλία. Ένα τραγικό συμβάν, όμως, θα το φέρει μπροστά σε αξεπέραστα ηθικά διλήμματα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αν Είχα Πόδια θα σε Κλοτσούσα

Η αποστομωτική, οσκαρικής εμβέλειας ερμηνεία της Ρόουζ Μπερν δίνει παλμό, νεύρο και συναίσθημα σε ένα αγχωτικό ψυχολογικό θρίλερ πάνω στη σύγχρονη, κοινωνικά καταπιεστική έννοια της γυναικείας ταυτότητας. | Powered by Uber.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
11/12/2025

Misericordia

Τα ανθρώπινα πάθη, η ενοχή, η αμαρτία και η ευσπλαχνία (misericordia) δίνουν μια μάχη επικράτησης σε ένα υπόγειας έντασης και σαρκαστικής επίγευσης ψυχολογικό θρίλερ. | Powered by Uber.

Ρενουάρ

Mινιμαλιστικό δράμα ελλειπτικής πλοκής, το οποίο, κρατώντας πάντα τα πόδια του στο έδαφος, αφήνει τις ονειρικές εικόνες του να παρασύρουν το θεατή σε μια μελαγχολικά συγκινητική διαδρομή ως την πόρτα της ενηλικίωσης. | Powered by Uber.

Ο Βασιλιάς των Βασιλιάδων: Μια Ιστορία Από τον Κάρολο Ντίκενς

Βασικά μαθήματα θρησκευτικών για αρχάριους μέσα από μια αδρά σκιτσαρισμένη (κυριολεκτικά), συνοπτική εκδοχή της Καινής Διαθήκης. | Powered by Uber.

Keeper

Ατμοσφαιρικό μεν, απίστευτα ασυνάρτητο δε θρίλερ μεταφυσικού τρόμου, το οποίο ποζάρει και ως αντιρομαντική, αντισεξιστική, αλλά και ταξική καταγγελία. | Powered by Uber.

Το Δέντρο που Πληγώναμε

Λυρική και νοσταλγική ιστορία ενηλικίωσης, από τις τρυφερότερες του ελληνικού σινεμά, σε κερδίζει με την αφοπλιστικά "ναΐφ" ματιά της σε έναν κόσμο που έχει οριστικά χαθεί. | Powered by Uber.

"Ξανασταυρώνεται": Το εμβληματικό μυθιστόρημα του Νίκου Καζαντζάκη μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη

Το "α" ταξίδεψε στα Χανιά για να επισκεφθεί τα γυρίσματα της πρώτης ταινίας μεγάλου μήκους του Θοδωρή Παπαδουλάκη.