Έρωτας Χωρίς Αύριο

2

Νοσταλγική βιογραφία που δυσκολεύεται να ξεφύγει από την κινηματογραφική γραφικότητα της sex & drugs & rock ’n’ roll κουλτούρας.

Έρωτας Χωρίς Αύριο

Νοσταλγική βιογραφία που δυσκολεύεται να ξεφύγει από την κινηματογραφική γραφικότητα της sex & drugs & rock ’n’ roll κουλτούρας.

Έρωτας Χωρίς Αύριο - εικόνα 1

Έχοντας δανειστεί τον τίτλο τους από το εμβληματικό μυθιστόρημα του Χέρμαν Έσε «Ο λύκος της στέπας», οι Steppeulven είναι ένα δανέζικο ροκ συγκρότημα της δεκαετίας του ’60 με μικρή διάρκεια ζωής (το ένα και μοναδικό άλμπουμ τους «Hip» ήταν το πρώτο του είδους με δανέζικους στίχους) και μεγάλο μύθο. Ψυχή του ήταν ο τραγουδιστής Άικ Σκάλο, ο οποίος επηρέασε μια ολόκληρη γενιά με τους ποιητικούς, συμβολικούς στίχους του – ένα είδος Μπομπ Ντίλαν της χώρας του. Η γενιά του Σκάλο ήταν βέβαια αυτή των παιδιών των λουλουδιών και η ταινία του γνωστού μας Όλε Κρίστιαν Μάντσεν («Μέρες Θυμού», «Μπουένος Άιρες σ’ Αγαπώ») προσπαθεί να πιάσει το σφυγμό της μέσα από την περιπετειώδη βιογραφία του.

Έρωτας Χωρίς Αύριο - εικόνα 2

Πρωτοσυναντάμε τον 19χρονο ακτιβιστή Άικ στην Κοπεγχάγη του 1962, όταν οι μισοί νέοι βρίσκονται στους δρόμους για να διαμαρτυρηθούν. είτε γενικά είτε συγκεκριμένα (ενάντια στην πυρηνική ενέργεια). Η γνωριμία με τη σέξι Ίμπεν, η οποία αρνείται να δεσμευτεί με έναν μόνο άντρα, θα παρασύρει τον ιδεαλιστή νεαρό σε ένα μεγάλο έρωτα, ο οποίος θα τον οδηγήσει σε ένα γεμάτο υποσχέσεις και ψευδαισθήσεις ταξίδι στα ταραγμένα ’60s. Από τη Σκανδιναβία στο Παρίσι κι από εκεί στην Ισπανία, τη Βόρεια Αφρική, την Αθήνα και τη Βαγδάτη, ο Άικ θα γνωρίσει τον ελεύθερο έρωτα, τη χίπικη ελευθερία, τα ναρκωτικά και μια ζωή ψυχεδελικών απολαύσεων που θα τον μετατρέψουν σε ταξιδευτή, ποιητή και φιλόσοφο.

Ακολουθώντας πάντα τα βήματα της Ίμπεν, ο Άικ δεν είναι παρά η αθώα, εμπνευσμένη και «καμένη» γενιά της sex & drugs & rock ’n’ roll (το τελευταίο έρχεται δυστυχώς πολύ αργά στην ταινία) κουλτούρας, την ευαίσθητη ψυχή της οποίας προσπαθεί να αποκαλύψει ο Μάντσεν. Πίσω απ’ όλο αυτό το αυτοκαταστροφικό (και απελευθερωτικό συνάμα;) ταξίδι κρύβεται τελικά ένα τρυφερό love story. Το σπιντάτο φιλμ νιώθει τα συναισθήματά του, τυλίγει όμως όλα τα υπόλοιπα γύρω του με μια προβλέψιμη νοσταλγία και μια επιφανειακή κινηματογραφική γραφικότητα.

Δανία. 2014. Διάρκεια: 109΄. Διανομή: AMA FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Έρωτας Χωρίς Αύριο

Steppeulven / Itsi Bitsi
2
  • Δραματική
  • 2014
  • Διάρκεια: 109 '
  • Όλε Κρίστιαν Μάντσεν

Στη Δανία του 1962, ο 19χρονος ακτιβιστής Άικ Σκάλο ερωτεύεται τρελά την Ίμπεν, η οποία αρνείται να δεσμευτεί με έναν μόνο άντρα. Μαζί θα διασχίσουν την ταραγμένη, γεμάτη υποσχέσεις και ψευδαισθήσεις δεκαετία του ’60.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι νικητές και τα βραβεία του 2ου New Generation Film Festival

H ανταπόκριση του νεανικού - σινεφίλ κοινού της Αθήνας, για τις 32 ταινίες μικρού μήκους, που προβλήθηκαν στον κινηματογράφο " Μικρόκοσμος", στο πλαίσιο του 2ου New Generation Film Festival, ήταν μεγάλη.

30/09/2022

Το 47ο Φεστιβάλ του Τορόντο ρίχνει τα φώτα στο "Airhostess-737" του Θανάση Νεοφώτιστου

Σημαντική διάκριση για την ταινία μικρού μήκους από την επιτροπή του καναδέζικου φεστιβάλ.

"And": Έμα Στόουν, Γουίλεμ Νταφόε και Τζέσι Πλέμονς στη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

Το επόμενο πρότζεκτ του διακεκριμένου σκηνοθέτη συγκεντρώνει ένα πρωτοκλασάτο καστ και ένα σενάριο που συνυπογράφει ο Ευθύμης Φιλίππου.

Δείτε τις πριν τις κατεβάσουν: Οι ταινίες που "χάνονται" από τις 28ες Νύχτες Πρεμιέρας

Ανακαλύψτε τα φιλμ που προβάλλονται μόνο στο φεστιβάλ και ποτέ ξανά!

Η Γυναίκα Βασιλιάς

Η χολιγουντιανή συνταγή του ηρωικού έπους παραλλάσσεται σύμφωνα με τις επιταγές των καιρών χωρίς να αμφισβητείται κανένα από τα αφηγηματικά και μελοδραματικά κλισέ της.

Χαμογέλα

Ως ορισμός της χαμένης ευκαιρίας, η ταινία υποβάλλει με την ανατριχιαστική απεικόνιση των συνεπειών του μετατραυματικού άγχους, αποτυγχάνει όμως στην απόπειρά της να ισορροπήσει ανάμεσα στον ατμοσφαιρικό υπαινιγμό και τη σεναριακή σαφήνεια.

Η Φλεγόμενη Θάλασσα

Μετά το "Κύμα" (2015) και το "Σεισμό" (2018"), μια ακόμα σκανδιναβική περιπέτεια καταστροφής η οποία προσπαθεί να προσγειώσει στο ρεαλισμό ένα απόλυτα συνταγογραφημένο κινηματογραφικό είδος.