Οδηγός Cinema

Θερινοί Κινηματογράφοι Κριτικές Ταινίων Ειδικές Προβολές Αρχείο Ταινιών Ανά Εβδομάδα Πρεμιέρας Αθηνόραμα club

Επόμενος Σταθμός: Ουτοπία

3

Ένα θαρραλέο εργασιακό πείραμα δίνει αφορμή για μια πικρά διαυγή ματιά πάνω στη σύγχρονη κοινωνικοοικονομική ελληνική πραγματικότητα.

Επόμενος Σταθμός: Ουτοπία

Ένα θαρραλέο εργασιακό πείραμα δίνει αφορμή για μια πικρά διαυγή ματιά πάνω στη σύγχρονη κοινωνικοοικονομική ελληνική πραγματικότητα.

Επόμενος Σταθμός: Ουτοπία - εικόνα 1

Όπως εξηγεί στην ταινία και η ίδια η ιδιοκτήτρια Χριστίνα Φιλίππου, η εταιρεία Φιλκεράμ - Johnson ήταν από το 1961 έως και την προηγούμενη δεκαετία μια από τις πλέον ισχυρές επιχειρήσεις κατασκευής και εμπορίας δομικών υλικών (κυρίως πλακιδίων) στη χώρα μας. Οι ριψοκίνδυνες νέες επενδύσεις της όμως, σε συνδυασμό με την κάθετη πτώση της ελληνικής οικοδομικής δραστηριότητας δημιούργησαν αξεπέραστα οικονομικά προβλήματα στην εταιρεία, η οποία, αφού ήρθε σε δικαστική αντιπαράθεση με τους εργαζομένους της, έβαλε λουκέτο το 2011 χωρίς να δώσει αποζημιώσεις.

Κι ενώ οι δίκες ανάμεσα στους 70 απολυμένους εργάτες και τη Χριστίνα Φιλίππου συνεχίζονταν, τον Φεβρουάριο του 2013 είκοσι πέντε από αυτούς αποφασίζουν να καταλάβουν το εργοστάσιο της Βιομηχανικής Μεταλλευτικής στη Θεσσαλονίκη, το οποίο ανήκε στην Φιλκεράμ - Johnson, και να το αυτοδιαχειριστούν, παράγοντας καθαριστικά προϊόντα.

Επόμενος Σταθμός: Ουτοπία - εικόνα 2

Παρακολουθώντας το τολμηρό εργασιακό πείραμα εξ αρχής, ο πεπειραμένος μοντέρ και ντοκιμαντερίστας Απόστολος Καρακάσης (βραβείο κοινού στη Θεσσαλονίκη για τον «Εθνικό Κήπο») υιοθετεί απέναντί του μια ψύχραιμη, περιγραφική στάση η οποία εκθέτει γεγονότα και μεταφέρει πληροφορίες, δίνοντας το λόγο και στις δυο πλευρές.

Προχωρά όμως μακρύτερα από την τηλεοπτικού τύπου καταγραφή αυτού του επαναστατικού φλερτ με την αντικαπιταλιστική ουτοπία, σχολιάζοντας με το φακό του μια σειρά από περίπλοκες, αντιφατικές σχέσεις που χαρακτηρίζουν τη σύγχρονη ελληνική κοινωνικοοικονομική πραγματικότητα: τα αδιέξοδα της επιχειρηματικότητας, τη διαχείριση της… αυτοδιαχειριστικής ελευθερίας, τους συμβιβασμούς της πολιτικής (ο Αλέξης Τσίπρας πρώτα από τη θέση της αντιπολίτευσης και κατόπιν από εκείνη της κυβέρνησης), τη «δυστοκία» των απόλυτα δημοκρατικών πρακτικών, κυρίως όμως τον τρόπο με τον οποίο οι ανθρώπινες αξίες διαμορφώνονται κάτω από τις συγκεκριμένες ταξικές και οικονομικές συνθήκες.

Με τον πιο απλό κινηματογραφικό τρόπο, ο πεισματάρης αγωνιστής Μάκης Αναγνώστου, ο σκεπτικιστής Πασχάλης Θεοδωρακάκης και η αφελής Χριστίνα Φιλίππου (με το «Μυστικό» να της δίνει κουράγιο) γίνονται οι πρωταγωνιστές ενός συγκινητικού, χιουμοριστικού και πικρά ειλικρινούς δράματος με στέρεα πολιτική άποψη, το οποίο φέρνει τον Νεοέλληνα αντιμέτωπο πρώτα με την ιστορία του και κατόπιν με τον ίδιο του τον εαυτό.

Ελλάδα. 2015. Διάρκεια: 95΄. Διανομή: ONE FROM THE HEART.

Περισσότερες πληροφορίες

Επόμενος Σταθμός: Ουτοπία

3
  • Ντοκιμαντέρ
  • 2016
  • Διάρκεια: 95 '
  • Απόστολος Καρακάσης

Το 2011 το εργοστάσιο δομικών υλικών της ΒΙΟ.ΜΕ. στη Θεσσαλονίκη έκλεισε χωρίς να αποζημιώσει τους 70 εργαζόμενούς του. Τον Φεβρουάριο του 2013 μια ομάδα εργατών αποφασίζουν να το καταλάβουν και να το αυτοδιαχειριστούν παράγοντας καθαριστικά προϊόντα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Μαϊσάμπελ

Αληθινή ιστορία, με 14 υποψηφιότητες για βραβεία Γκόγια, η οποία προσπαθεί να δει με κατανόηση μια διχασμένη βόρεια Ισπανία, προκρίνοντας έναν ψύχραιμο, συμφιλιωτικό λόγο.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
30/06/2022

Τρία Πατώματα

Χωρίς ίχνος χιούμορ, ο Νάνι Μορέτι συγκινεί και προβληματίζει, διασκευάζοντας ένα λογοτεχνικό μπεστ σέλερ, αλλά νιώθει απλώς ο τέλειος διεκπεραιωτής ενός μοντέρνου αστικού μελοδράματος.

Blow-Up

Ο πιο μοντέρνος, ευρηματικός, σέξι, cool και πολυεπίπεδος κινηματογραφικός στοχασμός πάνω στο σύγχρονο lifestyle και την αδιέξοδη σχέση του με την αλήθεια που το περιβάλλει. Χρυσός Φοίνικας στις Κάννες και σημείο αναφοράς της ποπ κουλτούρας.

Τζο ο Λεμονάδας

Απολαυστική παρωδία –στο παλαβό πνεύμα των 60s– των χολιγουντιανών γουέστερν, αλλά και συνολικά της καπιταλιστικής λογικής, ενσωματωμένης στους κλασικούς αφηγηματικούς κώδικες.

Ουπς! 2 Ο Νώε Ξαναέφυγε…

Οι κατακλυσμιαίες περιπέτειες φρουφρούληδων και γραπινών συνεχίζονται με κεκτημένη ταχύτητα, επιμένοντας σε ανήλικα μηνύματα περί μισαλλοδοξίας, συμφιλίωσης και κοινωνικής συνεργασίας.

Ο "Elvis" ήταν το τέλειο αφεντικό του ελληνικού box office

Χωρίς να εντυπωσιάσει εισπρακτικά, η βιογραφία του "βασιλιά του ροκ" έκοψε τα περισσότερα εισιτήρια του τετραημέρου, ξεπερνώντας έναν απολαυστικό Χαβιέρ Μπαρδέμ κι έναν τρομακτικό Ίθαν Χοκ.

Elvis

Βιογραφία-τζουκμπόξ σε αφηγηματική φρενίτιδα, η οποία μετά την πρώτη ώρα (έχει άλλη μιάμιση) μπουκώνει και εξαντλείται. Δεν της λείπουν οι ιδέες, σε αντίθεση με την αίσθηση του μέτρου, ενώ οι πολιτιστικές και κοινωνικοπολιτικές παρατηρήσεις της είναι εξαιρετικά ρηχές.