Μια Ανάσα

2

Ευρωπαϊκός βορράς και νότος συγκρούονται σε μια στρωτά αφηγημένη, αλλά κοινότοπη και υπερβολική στην κορύφωσή της αλληγορία.

Μια Ανάσα

Ευρωπαϊκός βορράς και νότος συγκρούονται σε μια στρωτά αφηγημένη, αλλά κοινότοπη και υπερβολική στην κορύφωσή της αλληγορία.

Μια Ανάσα - εικόνα 1

Με προϋπηρεσία σε κομεντί, οικογενειακές περιπέτειες και την τηλεόραση, ο 43χρονος Βαυαρός Κρίστιαν Τσούμπερτ στρέφεται αυτήν τη φορά στο κοινωνικό δράμα, το οποίο έχει ως πραγματικό πρωταγωνιστή του τη σύγχρονη ελληνογερμανική αντιπαράθεση. Αλληγορικοί φορείς του δυο γυναίκες με πολλά κοινά στοιχεία, αλλά διαφορετικές αφετηρίες. Η νεαρή Έλενα (μια πειστικότατη Χαρά-Μάτα Γιαννάτου) εγκαταλείπει την Ελλάδα για να αναζητήσει μια καλύτερη ζωή στη Γερμανία.

Εκεί πιάνει δουλειά ως νταντά της μικρής Λότε, η μητέρα της οποίας, Τέσα, την αντιμετωπίζει με συγκρατημένη περιφρόνηση. Η Έλενα διαπιστώνει πως είναι έγκυος και αποφασίζει να κρατήσει το παιδί. Όταν το ανακοινώνει μέσω Skype στο σύντροφό της, εκείνος αρχικά αντιδρά, αλλά τελικά αποφασίζει να έρθει να τη βρει στη Γερμανία. Τα πράγματα παίρνουν πολύ άσχημη τροπή για την Έλενα, όταν μια μέρα που βγάζει βόλτα τη Λότε, η μικρή εξαφανίζεται μυστηριωδώς.

Μια Ανάσα - εικόνα 2

Ο Τσούμπερτ αφηγείται στρωτά και διαθέτει μερικές ενδιαφέρουσες ιδέες, όπως την υιοθέτηση μιας διπλής οπτικής πάνω στα ίδια γεγονότα, για τα οποία οι ηρωίδες του έχουν διαφορετική οπτική. Αν προσθέσουμε πως και η σεναριακή πλοκή ξεκινά δυναμικά, η ταινία του μοιάζει να έχει όλα τα φόντα για να εξελιχθεί σε ένα σφιχτό, ειλικρινές ανθρώπινο δράμα κοινωνικών διαστάσεων.

Δυστυχώς δεν τα καταφέρνει, γιατί από τη στιγμή που η Τέσα αποφασίζει να έρθει μόνη της στην Ελλάδα για να βρει την Έλενα, πεπεισμένη πως έχει απαγάγει τη Λότε, η εξέλιξη παραδίδεται στην κοινοτοπία, οι εικόνες γίνονται όλο και πιο γραφικές, ενώ η κορύφωση είναι αυτή ενός ξεπερασμένου μελοδράματος. Δεν μένει παρά η έντονη διάθεση μιας εν μέρει αφελούς πολιτικοκοινωνικής παραβολής (το πρόβλημα δεν είναι ψυχολογικό), η οποία εντυπωσιάζει με την ξεκάθαρη αντιγερμανική θέση της. Γερμανία,

Ελλάδα. 2015. Διάρκεια: 96΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Μια Ανάσα

Ein Atem
2
  • Δραματική
  • 2015
  • Διάρκεια: 96 '
  • Κρίστιαν Τσούμπερτ

Η νεαρή Έλενα, που έχει μεταναστεύσει από την Ελλάδα στη Γερμανία, δουλεύει ως νταντά της μικρής Λότε. Όταν ανακοινώνει στο σύντροφό της πως είναι έγκυος, εκείνος αντιδρά, ωστόσο αποφασίζει να έρθει να τη βρει στη Γερμανία. Όμως ένα πρωί που η Έλενα βγάζει βόλτα τη Λότε, η μικρή εξαφανίζεται.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ελληνικό box office: Ράιαν Γκόσλινγκ εναντίον Γκάρφιλντ

Σε μια εβδομάδα όπου τα σινεμά υπολειτουργούσαν και οι θεατές είχαν το νου τους στον οβελία, ο "Γκάρφιλντ" κέρδισε τις εντυπώσεις, ενώ δυναμικό ήταν το άνοιγμα του "Κασκαντέρ" από την Δευτέρα του Πάσχα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
10/05/2024

Είναι επίσημο: Έρχονται νέες ταινίες "Άρχοντα των Δαχτυλιδιών"

Το στούντιο της Warner Bros. έδωσε το πράσινο φως για την ανάπτυξη δύο ταινιών υπό την επίβλεψη του Πίτερ Τζάκσον.

Το Cine Paris επέστρεψε! Δείτε πώς άλλαξε το ιστορικό θερινό σινεμά

Βρεθήκαμε στην άτυπη "πρόβα τζενεράλε" του πλήρως ανανεωμένου κινηματογράφου ο οποίος ανοίγει ξανά από το Cinobo.

Arkadiko Film Festival: Στο "Any Day Now" του Χαμί Ραμεζάν το Βραβείο Κοινού

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το online φεστιβάλ που διοργάνωσε το Cinobo μαζί με τα Filmin και MyMovies, ενώνοντας το παρελθόν με το παρόν του ευρωπαϊκού σινεμά.

Τζέσικα Χάουσνερ: "Υπάρχει μια κοινωνικά υστερική εμμονή για ομορφιά"

Η Αυστριακή σκηνοθέτρια του "Club Zero" μιλάει για τη στιλάτη και διεισδυτική σάτιρά της με πρωταγωνίστρια τη Μία Γουασικόφσκα, η οποία έκανε πρεμιέρα στο περσινό Φεστιβάλ Καννών.

Το Βασίλειο του Πλανήτη των Πιθήκων

Σίκουελ με ποιότητες ικανές να διατηρήσουν το ικανοποιητικό επίπεδο του αναβιωτικού franchise, το οποίο όμως αποδυναμώνεται από την ανοικονόμητη σκηνοθεσία και το άνισο γράψιμό του.

Club Zero

Κοινωνική σάτιρα με έντονα σαρδόνιο χιούμορ και weird σκηνοθετικό στιλιζάρισμα. Αν και θεματικά ενδιαφέρουσα, η ψυχρότητά της μοιάζει εκβιαστική και η πικρή ειρωνεία της επιτηδευμένη.