Μικρή Άρκτος

2,5

Ενδιαφέρουσα, σκηνοθετικά τολμηρή, αλλά όχι απόλυτα πετυχημένη μελέτη των σύγχρονων ερωτικών, ψυχολογικών και ηθικών αδιεξόδων.

Μικρή Άρκτος

Ενδιαφέρουσα, σκηνοθετικά τολμηρή, αλλά όχι απόλυτα πετυχημένη μελέτη των σύγχρονων ερωτικών, ψυχολογικών και ηθικών αδιεξόδων.

Μικρή Άρκτος - εικόνα 1

Αν στη ζωή μας πολλές φορές θεωρία και πράξη δύσκολα συμβαδίζουν, άλλο τόσο αταίριαστα αποδεικνύονται συχνά πρόθεση και αποτέλεσμα. Βασισμένη σε διήγημα της ίδιας της σκηνοθέτιδας, η τρίτη ταινία της Ελισάβετ Χρονοπούλου («Ένα Τραγούδι δεν Φτάνει», «Ο Αννίβας Προ των Πυλών») επιχειρεί να ερμηνεύσει τι διαχωρίζει αυτό που θέλουμε από αυτό που κάνουμε, αφηγούμενη μια ερωτική ιστορία με άσχημο φινάλε. Σε ένα αθηναϊκό ξενοδοχείο ημιδιαμονής, το αναίσθητο σώμα μιας κοπέλας μεταφέρεται σε ασθενοφόρο και ένας άντρας συλλαμβάνεται. Ο τελευταίος θυμάται τη γνωριμία, τη σχέση τους και τι τον οδήγησε σε ένα ακραίο ξέσπασμα βίας, όλα μέσα από μια σειρά μακρών και υποκειμενικών μονοπλάνων που τοποθετούν αυτομάτως το θεατή στο ρόλο του θύτη.

Το σκηνοθετικό αυτό τόλμημα προσθέτει σασπένς στη διηγηματική εξέλιξη (βλέπουμε μόνο ό,τι βλέπει ο ήρωας), σχολιάζει την ίδια την κινηματογραφική αναπαράσταση, όχι όμως χωρίς κόστος. Η αίσθηση του ρεαλισμού, ενισχυμένη και από την επιλογή του ασπρόμαυρου, τραυματίζεται από μια οπτική η οποία συχνά μοιάζει επιβεβλημένη και αφύσικη, στα όρια του (καλλιτεχνικού) στόμφου. Η δυναμική της ιστορίας και η φυσική ερμηνεία της Σοφίας Γεωργοβασίλη («Μαύρο Λιβάδι»), ευτυχώς, ξεπερνούν τους κλυδωνισμούς του αφηγηματικού πειραματισμού και κρατούν την ταινία εστιασμένη στην απελπισμένη προσπάθεια των χαρακτήρων να κρύψουν αλλά και να αποκαλύψουν, να εκτεθούν αλλά και να προστατευτούν, πληρώνοντας τελικά ακριβά τα μυστικά και τις εμμονές τους.

Η σεναριακή διαδρομή προς την τελική αποκάλυψη-αντιπαράθεση δεν κρύβει πάντα τις λογοτεχνικές καταβολές της, αλλά η Χρονοπούλου χειρίζεται σωστά την κλιμακούμενη ένταση, δένει σφιχτά ψυχολογικές και κοινωνικές εξαρτήσεις, ενώ δίνει στα ερωτήματά της επίκαιρο χαρακτήρα, έλκοντάς τα από την ασπρόμαυρη Αθήνα του σήμερα.

Α/Μ. Ελλάδα. 2015. Διάρκεια: 86΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Μικρή Άρκτος

2,5
  • Δραματική
  • 2015
  • Διάρκεια: 86 '
  • Ελισάβετ Χρονοπούλου

Σε ένα αθηναϊκό ξενοδοχείο ημιδιαμονής, το αναίσθητο σώμα μιας κοπέλας μεταφέρεται σε ασθενοφόρο και ένας άντρας συλλαμβάνεται. Ο τελευταίος θυμάται τη γνωριμία, τη σχέση τους και τι τον οδήγησε σε ένα ακραίο ξέσπασμα βίας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ολυμπίας έγινε 25 ετών

Το κινηματογραφικό φεστιβάλ το οποίο έχει μόνιμα στραμμένο το βλέμμα του προς το μέλλον (μας) ξεκινάει σήμερα Σάββατο 3/12 την 25η διοργάνωσή του και για μια εβδομάδα θα πλημμυρίσει τον Πύργο και την Αμαλιάδα με ταινίες για παιδιά και νέους.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
03/12/2022

Τα 5 must-see στο διαδικτυακό 13ο Ethnofest

Αυτά είναι τα φιλμ που δεν πρέπει να χάσετε στη ψηφιακή πλατφόρμα του Φεστιβάλ Εθνογραφικού Κινηματογράφου της Αθήνας.

Sight & Sound: Η ανατρεπτική λίστα των 100 καλύτερων ταινιών όλων των εποχών

Ιστορικές αλλαγές έβγαλε η καθιερωμένη ψηφοφορία του βρετανικού περιοδικού η οποία ανέδειξε ένα καινούριο νούμερο ένα αλλάζοντας τα δεδομένα.

Αυτά είναι τα πρώτα φαβορί για τα 95α βραβεία Όσκαρ

Καθώς ξεκινά η λεγόμενη "εποχή των βραβείων", ρίχνουμε μια ματιά στις ταινίες που πρόκειται να πρωταγωνιστήσουν στην απονομή της Αμερικανικής Ακαδημίας.

Οι 25 καλύτερες ταινίες του 2022 σύμφωνα με το IndieWire

Το έγκριτο αμερικανικό σάιτ επιλέγει τις σπουδαιότερες κινηματογραφικές παραγωγές της χρονιάς.

Το τρέιλερ του "Cocaine Bear" είναι ακριβώς όσο ακραίο νομίζετε

Μια κραυγαλέα αληθινή ιστορία εμπνέει τη μάλλον πιο "καμένη" ταινία του 2023.