Anomalisa

4

Πικρή, μελαγχολική ενδοσκόπηση της ανθρώπινης αδυναμίας για επικοινωνία, το πρώτο «ακατάλληλο για ανηλίκους» animation που κερδίζει οσκαρική υποψηφιότητα.

Anomalisa

Πικρή, μελαγχολική ενδοσκόπηση της ανθρώπινης αδυναμίας για επικοινωνία, το πρώτο «ακατάλληλο για ανηλίκους» animation που κερδίζει οσκαρική υποψηφιότητα.

Anomalisa - εικόνα 1

Εξαφανισμένος μετά την αποτυχία του σκηνοθετικού ντεμπούτου του «Η Συνεκδοχή της Νέας Υόρκης» (2008), ο βραβευμένος με Όσκαρ σεναρίου Τσάρλι Κάουφμαν («Στο Μυαλό του Τζον Μάλκοβιτς», «Adaptation», «Η Αιώνια Λιακάδα Ενός Καθαρού Μυαλού») επιστρέφει με ένα αντισυμβατικό, ενήλικο animation βασισμένο σε ένα δικό του «ηχητικό θεατρικό». Οι τρεις πρωταγωνιστές της παράστασης, Ντέιβιντ Θιούλις, Τζένιφερ Τζέισον Λι και Τομ Νούναν, δίνουν και πάλι φωνή στην ιστορία ενός συγγραφέα εγχειριδίων αυτοβοήθειας και επαγγελματικής επιτυχίας ο οποίος ταξιδεύει ως το Σινσινάτι για μια διάλεξή του.

Εσωστρεφής και καταθλιπτικός, θα γνωρίσει εκεί μια συνεσταλμένη θαυμάστριά του η οποία θα τον γοητεύσει, καταφέροντας να αντιστρέψει την αρνητική στάση του απέναντι στη ζωή. Άδειοι χώροι, κοινότοπες συνομιλίες, αμήχανες σιωπές. Τίποτα ζεστό και συναισθηματικό δεν συνοδεύει το ρουτινιάρικο ταξίδι του Μάικλ Στόουν, ο οποίος καταλύει στο ξενοδοχείο «Φρεγκόλι». Όπου (Φράνσις) Φρεγκόλι δεν είναι μόνο το ψευδώνυμο με το οποίο ο Κάουφμαν υπέγραψε το θεατρικό του, αλλά και το ιατρικά υπαρκτό σύνδρομο από το οποίο πάσχει ο ήρωάς του, αναγνωρίζοντας όλους τους υπόλοιπους ανθρώπους ως ένα και το αυτό πρόσωπο.

Anomalisa - εικόνα 2

Γι’ αυτό και εκτός από τους δύο βασικούς πρωταγωνιστές, όλοι οι υπόλοιποι έχουν τη φωνή του Τομ Νούναν! Πιστός στο εγκεφαλικό, λοξό χιούμορ του, ο Κάουφμαν φωτίζει την καθημερινότητά μας από μια ασυνήθιστη γωνία, φέρνοντας στην επιφάνεια ενοχλητικές ιδέες και επώδυνα απωθημένα. Η γυμνή σκηνογραφία του φιλμ επιτείνει την αίσθηση του αλλόκοτου και οι stop-motion-animated φιγούρες του μετατρέπουν το συνηθισμένο σε απειλητικό.
Μια απόλυτα ρεαλιστική και γυμνή από κάθε στιλιζάρισμα ερωτική σκηνή (ανθολογίας!) επαναφέρει τον καλά κρυμμένο ρομαντισμό αυτού του λυπημένου κόσμου στο προσκήνιο, ένας μονόλογος τον φέρνει αντιμέτωπος με τον ανίκητο –κοινωνικό, μα και εσωτερικό μας– κομφορμισμό. Η ειλικρίνεια των τελικών συμπερασμάτων σοκάρει, καθώς ο Κάουφμαν ενηλικιώνει (σε συν-σκηνοθεσία Ντιουκ Τζόνσον) ένα ολόκληρο κινηματογραφικό είδος με μια πικρή, μελαγχολική ενδοσκόπηση της ανθρώπινης αδυναμίας για επικοινωνία και το πρώτο «ακατάλληλο για ανηλίκους» animation που κερδίζει οσκαρική υποψηφιότητα.

ΗΠΑ. 2015. Διάρκεια: 90΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Anomalisa

4
  • Animation
  • 2015
  • Διάρκεια: 90 '
  • Τσάρλι Κάουφμαν

Ένας συγγραφέας εγχειριδίων αυτοβοήθειας και επαγγελματικής επιτυχίας ταξιδεύει ως το Σινσινάτι για μια διάλεξή του. Εσωστρεφής και καταθλιπτικός, θα γνωρίσει στο ξενοδοχείο του μια θαυμάστριά του, η οποία θα τον γοητεύσει και θα καταφέρει να αντιστρέψει την αρνητική στάση του απέναντι στη ζωή.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Λοράν Καντέ ήταν ένας λαϊκός σκηνοθέτης

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες Γάλλους δημιουργούς έχασε τη ζωή του σε ηλικία 63 ετών.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.