Anomalisa

4

Πικρή, μελαγχολική ενδοσκόπηση της ανθρώπινης αδυναμίας για επικοινωνία, το πρώτο «ακατάλληλο για ανηλίκους» animation που κερδίζει οσκαρική υποψηφιότητα.

Anomalisa

Πικρή, μελαγχολική ενδοσκόπηση της ανθρώπινης αδυναμίας για επικοινωνία, το πρώτο «ακατάλληλο για ανηλίκους» animation που κερδίζει οσκαρική υποψηφιότητα.

Anomalisa - εικόνα 1

Εξαφανισμένος μετά την αποτυχία του σκηνοθετικού ντεμπούτου του «Η Συνεκδοχή της Νέας Υόρκης» (2008), ο βραβευμένος με Όσκαρ σεναρίου Τσάρλι Κάουφμαν («Στο Μυαλό του Τζον Μάλκοβιτς», «Adaptation», «Η Αιώνια Λιακάδα Ενός Καθαρού Μυαλού») επιστρέφει με ένα αντισυμβατικό, ενήλικο animation βασισμένο σε ένα δικό του «ηχητικό θεατρικό». Οι τρεις πρωταγωνιστές της παράστασης, Ντέιβιντ Θιούλις, Τζένιφερ Τζέισον Λι και Τομ Νούναν, δίνουν και πάλι φωνή στην ιστορία ενός συγγραφέα εγχειριδίων αυτοβοήθειας και επαγγελματικής επιτυχίας ο οποίος ταξιδεύει ως το Σινσινάτι για μια διάλεξή του.

Εσωστρεφής και καταθλιπτικός, θα γνωρίσει εκεί μια συνεσταλμένη θαυμάστριά του η οποία θα τον γοητεύσει, καταφέροντας να αντιστρέψει την αρνητική στάση του απέναντι στη ζωή. Άδειοι χώροι, κοινότοπες συνομιλίες, αμήχανες σιωπές. Τίποτα ζεστό και συναισθηματικό δεν συνοδεύει το ρουτινιάρικο ταξίδι του Μάικλ Στόουν, ο οποίος καταλύει στο ξενοδοχείο «Φρεγκόλι». Όπου (Φράνσις) Φρεγκόλι δεν είναι μόνο το ψευδώνυμο με το οποίο ο Κάουφμαν υπέγραψε το θεατρικό του, αλλά και το ιατρικά υπαρκτό σύνδρομο από το οποίο πάσχει ο ήρωάς του, αναγνωρίζοντας όλους τους υπόλοιπους ανθρώπους ως ένα και το αυτό πρόσωπο.

Anomalisa - εικόνα 2

Γι’ αυτό και εκτός από τους δύο βασικούς πρωταγωνιστές, όλοι οι υπόλοιποι έχουν τη φωνή του Τομ Νούναν! Πιστός στο εγκεφαλικό, λοξό χιούμορ του, ο Κάουφμαν φωτίζει την καθημερινότητά μας από μια ασυνήθιστη γωνία, φέρνοντας στην επιφάνεια ενοχλητικές ιδέες και επώδυνα απωθημένα. Η γυμνή σκηνογραφία του φιλμ επιτείνει την αίσθηση του αλλόκοτου και οι stop-motion-animated φιγούρες του μετατρέπουν το συνηθισμένο σε απειλητικό.
Μια απόλυτα ρεαλιστική και γυμνή από κάθε στιλιζάρισμα ερωτική σκηνή (ανθολογίας!) επαναφέρει τον καλά κρυμμένο ρομαντισμό αυτού του λυπημένου κόσμου στο προσκήνιο, ένας μονόλογος τον φέρνει αντιμέτωπος με τον ανίκητο –κοινωνικό, μα και εσωτερικό μας– κομφορμισμό. Η ειλικρίνεια των τελικών συμπερασμάτων σοκάρει, καθώς ο Κάουφμαν ενηλικιώνει (σε συν-σκηνοθεσία Ντιουκ Τζόνσον) ένα ολόκληρο κινηματογραφικό είδος με μια πικρή, μελαγχολική ενδοσκόπηση της ανθρώπινης αδυναμίας για επικοινωνία και το πρώτο «ακατάλληλο για ανηλίκους» animation που κερδίζει οσκαρική υποψηφιότητα.

ΗΠΑ. 2015. Διάρκεια: 90΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Anomalisa

4
  • Animation
  • 2015
  • Διάρκεια: 90 '
  • Τσάρλι Κάουφμαν

Ένας συγγραφέας εγχειριδίων αυτοβοήθειας και επαγγελματικής επιτυχίας ταξιδεύει ως το Σινσινάτι για μια διάλεξή του. Εσωστρεφής και καταθλιπτικός, θα γνωρίσει στο ξενοδοχείο του μια θαυμάστριά του, η οποία θα τον γοητεύσει και θα καταφέρει να αντιστρέψει την αρνητική στάση του απέναντι στη ζωή.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Δεν Είσαι η Μητέρα μου

Ρεαλισμός και φαντασία συνδιαλέγονται με υπόγεια ένταση, καθώς φολκλορικοί μύθοι και ψυχολογικές διαταραχές μετατρέπουν μια ιστορία ενηλικίωσης σε ατμοσφαιρικό, αλλά βραχυκυκλωμένο στην κορύφωσή του θρίλερ τρόμου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
01/12/2022

Η Μεγάλη Ρήξη

Ένα ζευγάρι και μια χώρα κομμένοι στα δυο. Μια εύκολη πολιτικοινωνική αλληγορία (υποψήφια για έξι Σεζάρ) που διασώζεται χάρη στο χιούμορ και τις απολαυστικές ερμηνείες.

Λάιλ, ο Φίλος μου ο Κροκόδειλος

Οι οσκαρικοί συνθέτες του "La La Land" και ο πληθωρικός Χαβιέρ Μπαρδέμ κάνουν ότι μπορούν για να ζωηρέψουν τραγουδιστικά και ερμηνευτικά, αντίστοιχα, ένα κωμικό μιούζικαλ για δεκάχρονα.

Μέρες του ‘36

Ο Αγγελόπουλος βρίσκει το προσωπικό αφηγηματικό ύφος του (πλάνα – σεκάνς, πλαστικές εικόνες, απουσία πρωταγωνιστικών χαρακτήρων, αποστασιοποίηση, σχέση Ιστορίας και ατόμου), το οποίο θα "απογειώσει" στον επερχόμενο "Θίασο".

Devotion: Οι Ήρωες των Αιθέρων

Αντιρατσιστική πολεμική περιπέτεια χωρίς κορώνες αλλά ούτε και κινηματογραφικές πρωτοτυπίες, γυρισμένη με τη b-movie χολιγουντιανή συνταγή του παλιού καλού καιρού.

Poker Face: Ο Τζογαδόρος

Δραματικό θρίλερ με… κρίση κινηματογραφικής ταυτότητας, καθώς ξεκινάει σαν υπαρξιακό δράμα, εξελίσσεται με μυστήριο και σασπένς, για να κορυφωθεί σαν αδέξιο heist movie.

Η Παγίδα του Διαβόλου

Μπεργκμανικό δράμα πάνω στη σχέση επιστήμης, θρησκείας και εξουσίας, σκηνοθετημένο σαν υπαρξιακό θρίλερ. Πρώτο μέρος της τριλογίας εποχής του Βλάσιλ, ακολουθούμενο από την "Μαρκέτα Λαζάροβα" και την "Κοιλάδα των Μελισσών".