Joy

2,5

Δύο υποψηφιότητες Χρυσής Σφαίρας (ταινίας και α΄ γυναικείου ρόλου) για τη διασκεδαστικά ανισόρροπη αναπαράσταση ενός αληθινού success story.

Joy

Δύο υποψηφιότητες Χρυσής Σφαίρας (ταινίας και α΄ γυναικείου ρόλου) για τη διασκεδαστικά ανισόρροπη αναπαράσταση ενός αληθινού success story.

Joy - εικόνα 1

Ξεκινώντας από μια αληθινή ιστορία, όπως και στον πρόσφατο «Οδηγό Διαπλοκής», ο Ντέιβιντ Ο. Ράσελ συνεχίζει να εξερευνά με το προσωπικό κινηματογραφικό του στιλ τη σύγχρονη Αμερική της επιτυχίας, της δεύτερης ευκαιρίας και των επίπονων, βαθιά καθοριστικών οικογενειακών δεσμών. Για τους ήρωες του Ράσελ, από το «Φλερτάροντας με τις Καταστροφές» και τους «Τρεις Ήρωες» έως τα «The Fighter» και «Οδηγός Αισιοδοξίας», η διαδρομή προς την καταξίωση και την αυτογνωσία περνά μέσα από τη (βασανιστική) έννοια της οικογένειας. βιολογικής ή «κατασκευασμένης».

Μια ανάλογη ακολουθεί και η Τζόι Μανιάνο λοιπόν, η οποία πριν ακόμα κλείσει τα τριάντα βρίσκεται χωρισμένη με δύο μικρά παιδιά, τα οποία προσπαθεί να συντηρήσει δουλεύοντας ως υπάλληλος σε αεροπορική εταιρεία. Ταυτόχρονα περιποιείται την καταθλιπτική μητέρα της, η οποία παρακολουθεί σαπουνόπερες χωρίς να σηκώνεται από το κρεβάτι, φιλοξενεί τον ρέμπελο πρώην άντρα της στο υπόγειό της και συμπαραστέκεται σε κάθε απερισκεψία του αλλοπρόσαλλου πατέρα της.

Joy - εικόνα 2

«Η Αμερική είναι η χώρα όπου το συνηθισμένο και το εξαιρετικό συναντιούνται κάθε μέρα», λέει στην Τζόι ο υπεύθυνος ενός καναλιού τηλεμάρκετινγκ, και αυτό ακριβώς είναι που βρίσκει ο Ράσελ στον χαρακτήρα μιας απλής, πλην ευφυούς νοικοκυράς, η οποία κάποια στιγμή πατεντάρει την ιδέα της «μαγικής σφουγγαρίστρας». Μια ευρεσιτεχνία που θα τη μετατρέψει σε διάσημη τηλεπερσόνα και υπερεπιτυχημένη επιχειρηματία, αφού όμως πριν έχει πληρώσει το τίμημα του American way of making business.

Κι ενώ τη μέχρι εκεί ανοδική πορεία της Τζόι ο Ράσελ ξεκινά να την αφηγείται με ένα παιχνιδιάρικο, ευφάνταστο και γλυκά σατιρικό ύφος, η δραματική σεναριακή στροφή παρασέρνει την ταινία του σε μια τηλεοπτικού τύπου βιογραφία (άστοχη παραπομπή στις σαπουνόπερες;), η οποία ολοκληρώνεται ανάμεσα σε προχειρογραμμένες λύσεις και προσχηματικές δικαιολογίες. Μια τελευταία γλυκόπικρη σκηνή δεν προλαβαίνει να αναιρέσει τις υμνητικές απέναντι στο αμερικανικό όνειρο τελικές εντυπώσεις, τις οποίες κλέβει με άνεση η σαρωτική ερμηνευτική παρουσία της υποψήφιας για Χρυσή Σφαίρα (όπως και η ταινία) Τζένιφερ Λόρενς.

ΗΠΑ. 2015. Διάρκεια: 124΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Joy

2,5
  • Δραματική κομεντί
  • 2015
  • Διάρκεια: 124 '
  • Ντέιβιντ Ο. Ράσελ

Η ιστορία της Τζόι Μανιάνο, μιας απλής νοικοκυράς που στη δεκαετία του ’90 δημιούργησε έναν επιχειρηματικό κολοσσό, ξεκινώντας από την ιδέα της «μαγικής σφουγγαρίστρας».

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Όλα όσα θα δούμε στο 14ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας

Η αγαπημένη διοργάνωση επιστρέφει στην Ταινοθήκη της Ελλάδος με πρεμιέρες, αφιερώματα, συζητήσεις και εκλεκτούς καλεσμένους.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
28/11/2025

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (26/11-3/12)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Σινεμά και ψυχανάλυση: Ο "Κρυμμένος" στον Δαναό

Το αριστουργηματικό ψυχολογικό θρίλερ του Μίκαελ Χάνεκε για μια μοναδική προβολή, συνοδεία συζήτησης, την Κυριακή 7/12, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων "Σινεμά και Ψυχανάλυση".

Οι "Σμιλεμένες Ψυχές" του Σταύρου Ψυλλάκη επιστρέφουν στη μεγάλη οθόνη

Για τέσσερις προβολές με παρουσία του σκηνοθέτη και του Ελβετού γιατρού Ζουλιέν Γκριβέλ.

Για τον Γιάννη Οικονομίδη, το σινεμά είναι ένα όπλο

Συναντήσαμε τον κορυφαίο σκηνοθέτη στα Εξάρχεια και μιλήσαμε μαζί του, με αφορμή τη "Σπασμένη Φλέβα", την έκτη μεγάλου μήκους ταινία του, στην οποία πρωταγωνιστεί ο Βασίλης Μπισμπίκης στο ρόλο ενός έκπτωτου άντρα που προσπαθεί να σωθεί από τα χρέη.

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 27 Νοεμβρίου.

Σπασμένη Φλέβα

Σε ένα σκληρό δράμα που αποκτά διαστάσεις μοντέρνας τραγωδίας, ο οικονομιδικός εξπρεσιονισμός "μαλακώνει", αλλά η αφηγηματική δύναμη παραμένει σαρωτική και η πολιτικοκοινωνική ματιά γίνεται οξυδερκέστερη και διεισδυτικότερη. | Powered by Uber.