Joy

2,5

Δύο υποψηφιότητες Χρυσής Σφαίρας (ταινίας και α΄ γυναικείου ρόλου) για τη διασκεδαστικά ανισόρροπη αναπαράσταση ενός αληθινού success story.

Joy

Δύο υποψηφιότητες Χρυσής Σφαίρας (ταινίας και α΄ γυναικείου ρόλου) για τη διασκεδαστικά ανισόρροπη αναπαράσταση ενός αληθινού success story.

Joy - εικόνα 1

Ξεκινώντας από μια αληθινή ιστορία, όπως και στον πρόσφατο «Οδηγό Διαπλοκής», ο Ντέιβιντ Ο. Ράσελ συνεχίζει να εξερευνά με το προσωπικό κινηματογραφικό του στιλ τη σύγχρονη Αμερική της επιτυχίας, της δεύτερης ευκαιρίας και των επίπονων, βαθιά καθοριστικών οικογενειακών δεσμών. Για τους ήρωες του Ράσελ, από το «Φλερτάροντας με τις Καταστροφές» και τους «Τρεις Ήρωες» έως τα «The Fighter» και «Οδηγός Αισιοδοξίας», η διαδρομή προς την καταξίωση και την αυτογνωσία περνά μέσα από τη (βασανιστική) έννοια της οικογένειας. βιολογικής ή «κατασκευασμένης».

Μια ανάλογη ακολουθεί και η Τζόι Μανιάνο λοιπόν, η οποία πριν ακόμα κλείσει τα τριάντα βρίσκεται χωρισμένη με δύο μικρά παιδιά, τα οποία προσπαθεί να συντηρήσει δουλεύοντας ως υπάλληλος σε αεροπορική εταιρεία. Ταυτόχρονα περιποιείται την καταθλιπτική μητέρα της, η οποία παρακολουθεί σαπουνόπερες χωρίς να σηκώνεται από το κρεβάτι, φιλοξενεί τον ρέμπελο πρώην άντρα της στο υπόγειό της και συμπαραστέκεται σε κάθε απερισκεψία του αλλοπρόσαλλου πατέρα της.

Joy - εικόνα 2

«Η Αμερική είναι η χώρα όπου το συνηθισμένο και το εξαιρετικό συναντιούνται κάθε μέρα», λέει στην Τζόι ο υπεύθυνος ενός καναλιού τηλεμάρκετινγκ, και αυτό ακριβώς είναι που βρίσκει ο Ράσελ στον χαρακτήρα μιας απλής, πλην ευφυούς νοικοκυράς, η οποία κάποια στιγμή πατεντάρει την ιδέα της «μαγικής σφουγγαρίστρας». Μια ευρεσιτεχνία που θα τη μετατρέψει σε διάσημη τηλεπερσόνα και υπερεπιτυχημένη επιχειρηματία, αφού όμως πριν έχει πληρώσει το τίμημα του American way of making business.

Κι ενώ τη μέχρι εκεί ανοδική πορεία της Τζόι ο Ράσελ ξεκινά να την αφηγείται με ένα παιχνιδιάρικο, ευφάνταστο και γλυκά σατιρικό ύφος, η δραματική σεναριακή στροφή παρασέρνει την ταινία του σε μια τηλεοπτικού τύπου βιογραφία (άστοχη παραπομπή στις σαπουνόπερες;), η οποία ολοκληρώνεται ανάμεσα σε προχειρογραμμένες λύσεις και προσχηματικές δικαιολογίες. Μια τελευταία γλυκόπικρη σκηνή δεν προλαβαίνει να αναιρέσει τις υμνητικές απέναντι στο αμερικανικό όνειρο τελικές εντυπώσεις, τις οποίες κλέβει με άνεση η σαρωτική ερμηνευτική παρουσία της υποψήφιας για Χρυσή Σφαίρα (όπως και η ταινία) Τζένιφερ Λόρενς.

ΗΠΑ. 2015. Διάρκεια: 124΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Joy

2,5
  • Δραματική κομεντί
  • 2015
  • Διάρκεια: 124 '
  • Ντέιβιντ Ο. Ράσελ

Η ιστορία της Τζόι Μανιάνο, μιας απλής νοικοκυράς που στη δεκαετία του ’90 δημιούργησε έναν επιχειρηματικό κολοσσό, ξεκινώντας από την ιδέα της «μαγικής σφουγγαρίστρας».

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Χριστούγεννα στο Cinobo Πατησίων με μεγάλα αφιερώματα και ξεχωριστές πρεμιέρες

Το κινηματογραφικό στέκι της Αθήνας παρουσιάζει μεγάλα αφιερώματα και ξεχωριστές προβολές όλη τη διάρκεια των γιορτών.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΕΩΡΓΙΑ ΑΝΔΡΩΝΗ
20/12/2025

Η περιπέτεια αρρρχίζει: Έρχεται το "Μπομπ Σφουγγαράκης: Η Αναζήτηση του Τετραγωνοπαντελονή!"

Ο αγαπημένος μας φίλος από τον βυθό επιστρέφει στον κινηματογράφο για την πιο επική του περιπέτεια.

Οι νέες ταινίες που βλέπουμε το ΠΣΚ στις αίθουσες

Όλες οι φρέσκιες αφίξεις που θα δούμε στους κινηματογράφους από τις 18 Δεκεμβρίου.

Οι ταινίες του Τζέιμς Κάμερον σε σειρά αξιολόγησης

Ένα ranking των ταινιών του κινηματογραφικού μύθου, με αφορμή την κυκλοφορία του Avatar: Φωτιά και Στάχτη.

Απόψε στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος: Δύο ξεχωριστές ταινίες, αποκατεστημένες και προσβάσιμες για όλους

"Πικρό ψωμί" και "Μια ζωή σε θυμάμαι να φεύγεις" προβάλλονται απόψε στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος με είσοδο ελεύθερη για το κοινό.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (18-24/12)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Ο Τζέιμς Κάμερον έχτισε τον μύθο του πολύ πριν το 'Avatar: Φωτιά και Στάχτη'

Για περισσότερα από 45 χρόνια, ο θρυλικός Καναδός σκηνοθέτης μετατρέπει το αδύνατο σε κινηματογραφική τελειότητα, αναγκάζοντας κάθε φορά Χόλιγουντ και κοινό σε βαθιά υπόκλιση.