Μαριονέτες

1

Ατμοσφαιρικό και δυναμικά σκηνοθετημένο, αλλά εντελώς πομπώδες κι αναληθοφανές, στα όρια της παρωδίας θρίλερ.

Μαριονέτες

Ατμοσφαιρικό και δυναμικά σκηνοθετημένο, αλλά εντελώς πομπώδες κι αναληθοφανές, στα όρια της παρωδίας θρίλερ.

Μαριονέτες - εικόνα 1

Το μεγαλύτερο πρόβλημα με το σινεμά είδους στην Ελλάδα είναι η κραυγαλέα έλλειψη πείρας και πρακτικής γνώσης «στησίματός» του. Χαρακτηριστικότατο παράδειγμα οι «Μαριονέτες» του πρωτοεμφανιζόμενου και βιρτουόζου Παντελή Καλατζή, ένα περιπετειώδες θρίλερ το οποίο καταρρέει κινηματογραφικά πρώτα από την παντελή έλλειψη αληθοφάνειας και κατόπιν από τη σοβαροφανή και υπερφιλόδοξη διάθεσή του για πολιτικοκοινωνική καταγγελία. Ήρωάς του είναι ο Φίλιππος, αποσυρμένος δημοσιογράφος, ο οποίος αναγκάζεται να επιστρέψει στην Αθήνα όταν ο φίλος και πρώην συνεργάτης του Στέργιος δολοφονείται μυστηριωδώς.

Αναζητώντας τον υπεύθυνο, θα παρασυρθεί σε επικίνδυνα μονοπάτια, τα οποία οδηγούν στον άνθρωπο για τον οποίο είχε συγκεντρώσει ενοχοποιητικά στοιχεία σε ένα παλιό, δια­βόητο ρεπορτάζ. Μήπως όλα αυτά, όμως, είναι μια καλοστημένη παγίδα; Επαγγελματίες δολοφόνοι που φιλοσοφούν, διπρόσωποι παπάδες, μασονικού τύπου στοές, μοιραίες –μηχανόβιες και μη– γυναίκες, αλλά και όργια αλά «Μάτια Ερμητικά Κλειστά» συνωστίζονται σε μια κραυγαλέα, στα όρια της παρωδίας αλληγορία που θέλει να σχολιάσει φωναχτά τα… πάντα: από τα ανθρώπινα υπαρξιακά αδιέξοδα μέχρι τις ενδοκαπιταλιστικές συγκρούσεις, αλλά δεν μπορεί να περιγράψει έναν αληθινό κινηματογραφικό χαρακτήρα ή να στήσει μια πειστική σκηνή καταδίωξης.

Ελλάδα. 2015. Διάρκεια: 106΄. Διανομή: AUDIOVISUAL.

Περισσότερες πληροφορίες

Μαριονέτες

1
  • Θρίλερ
  • 2015
  • Διάρκεια: 106 '
  • Παντελής Καλατζής

Έπειτα από ένα πολύκροτο ρεπορτάζ που του κατέστρεψε την καριέρα, ο Φίλιππος έχει αποσυρθεί στην επαρχία. Όταν όμως ο φίλος και πρώην συνεργάτης του Στέργιος δολοφονείται, αναγκάζεται να επιστρέψει στην Αθήνα και, μαζί με τη Νικολέτα, την κοπέλα του τελευταίου, να αναζητήσει τον υπεύθυνο. Η έρευνα θα τον παρασύρει σε μυστηριώδη και επικίνδυνα μονοπάτια, τα οποία οδηγούν στον άνθρωπο για τον οποίο είχε συγκεντρώσει ενοχοποιητικά στοιχεία στο παλιό, επίμαχο δημοσιογραφικό ρεπορτάζ.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.