Σκλάβα της Αγάπης

3

Ένα ρηξικέλευθο –για την εποχή του– πολιτικό μελόδραμα που καυτηρίασε την πλάνη της σόου μπιζ και μίλησε περισσότερο συναισθηματικά και λιγότερο ορθολογικά για την Οκτωβριανή Επανάσταση.

Σκλάβα της Αγάπης

Στην Κριμαία του 1918 γυρίζεται μια βωβή ταινία με πρωταγωνίστρια τη Ρωσίδα σταρ της εποχής Όλγα Βεζένσκαγια. Ο εμφύλιος μεταξύ των μπολσεβίκων και των τσαρικών βρίσκεται ακόμη μακριά, αλλά οι πρώτες ελλείψεις έχουν ήδη εμφανιστεί δυσκολεύοντας την παραγωγή σε ένα ρηξικέλευθο –για την εποχή του– πολιτικό μελόδραμα που καυτηρίασε την πλάνη της σόου μπιζ και μίλησε περισσότερο συναισθηματικά και λιγότερο ορθολογικά για την Οκτωβριανή Επανάσταση.

Σκλάβα της Αγάπης - εικόνα 1

Σε ηλικία τριάντα ενός χρόνων, ο Νικίτα Μιχάλκοφ γύρισε ένα πρωτότυπο μελόδραμα κόντρα στον ξύλινο σοσιαλιστικό ρεαλισμό που είχε επιβληθεί ως κυρίαρχο αισθητικό ρεύμα στη Σοβιετική Ένωση για πάνω από μισό αιώνα. Η δεύτερη ταινία στην καριέρα του Ρώσου δημιουργού μάς ταξιδεύει στην Κριμαία του 1918, όπου γυρίζεται μια βωβή ταινία με πρωταγωνίστρια τη Ρωσίδα σταρ της εποχής Όλγα Βεζένσκαγια. Ο εμφύλιος μεταξύ των μπολσεβίκων και των τσαρικών βρίσκεται ακόμη μακριά, αλλά οι πρώτες ελλείψεις έχουν ήδη εμφανιστεί δυσκολεύοντας την παραγωγή.

Η Όλγα περιμένει ματαίως τον συμπρωταγωνιστή κι εραστή της Μαξάκοφ να έρθει από τη Μόσχα, ενώ ταυτόχρονα έχει αρχίσει να αναπτύσσει μια ιδιαίτερη σχέση με τον οπερατέρ Βίκτορ. Όντας ακόμη νέος και ακμαίος (σε αντίθεση με το τουλάχιστον αδιάφορο σύγχρονο έργο του), ο Μιχάλκοφ κάνει μια ρηξικέλευθη αποδόμηση του μελοδράματος, χρησιμοποιώντας παράλληλα ειρωνικά τους κώδικες του βωβού σινεμά. Το αποτέλεσμα, κομψό και φρέσκο για την εποχή του, με τις ημι-ονειρικές σεκάνς καυτηρίασε την πλάνη της σόου μπιζ και μίλησε περισσότερο συναισθηματικά και λιγότερο ορθολογικά για την Οκτωβριανή Επανάσταση.

Σοβιετική Ένωση. 1976. Διάρκεια: 94΄. Διανομή: CAROUSEL FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Σκλάβα της Αγάπης

Raba Liubvi / A Slave of Love
3
  • Σινεφίλ
  • 1976
  • Διάρκεια: 94 '
  • Νικίτα Μιχάλκοφ

Στην Κριμαία του 1918 γυρίζεται μια βωβή ταινία με πρωταγωνίστρια τη Ρωσίδα σταρ της εποχής Όλγα Βεζένσκαγια. Ο εμφύλιος μεταξύ των μπολσεβίκων και των τσαρικών βρίσκεται ακόμη μακριά, αλλά οι πρώτες ελλείψεις έχουν ήδη εμφανιστεί. Η Όλγα περιμένει ματαίως τον συμπρωταγωνιστή και εραστή της Μαξάκοφ να έρθει από τη Μόσχα, ενώ ταυτόχρονα έχει αρχίσει να αναπτύσσει μια ιδιαίτερη σχέση με τον οπερατέρ Βίκτορ.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Πανηγυρικό queer φινάλε στο "Σινεμά στο Κέντρο"

Οι προβολές που διοργανώνει η Ένωση Ελλήνων Σκηνοθετών - Παραγωγών Ελλάδος ετοιμάζονται να ρίξουν πανηγυρικά αυλαία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
24/04/2024

Fundamentals of Cinema: Η "Αποκάλυψη Τώρα Redux" του Φράνσις Φόρντ Κόπολα στον Δαναό

Ο Φράνσις Φορντ Κόπολα μάς μεταφέρει στην καρδιά της κόλασης του Βιετνάμ και του αμερικανικού συλλογικού τραύματος.

Ο μικρομηκάς Νίκος Κολιούκος στο Φεστιβάλ των Καννών

Ο σκηνοθέτης με την ταινία "Το Χάος που Άφησε Πίσω της" συμμετέχει στο τμήμα La Cinef.

Το Ταινιόραμα στο Άστυ επιστρέφει "φορτωμένο" αριστουργήματα

Ο ετήσιος σινεφίλ μαραθώνιος στο υπόγειο της πλατείας Κοραή πλησιάζει.

Μια σπουδαία τιμή στην Αντουανέττα Αγγελίδη από τα Anthology Film Archives

Η κορυφαία δημιουργός τιμάται με ένα από τα σημαντικότερα βραβεία στο χώρο του πειραματικού σινεμά.

Την ίδρυση Κρατικής Σχολής Τεχνικών Κινηματογράφου και Οπτικοακουστικών Μέσων ανακοίνωσε το Υπουργείο Πολιτισμού

Το ΑΠΘ αναλαμβάνει την ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών για το σχεδιασμό του νέου πανεπιστημιακού ιδρύματος.

Οι ανησυχίες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για τον ενιαίο φορέα

Βρεθήκαμε στη συνέντευξη τύπου της ΕΑΚ όπου ακούστηκαν οι βάσιμες επιφυλάξεις των μελών για το νομοσχέδια που αλλάζει το εγχώριο κινηματογραφικό τοπίο.